Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen annatte päättää, millaisen tukan haluaa?

Vierailija
29.12.2006 |

Meillä 4-vuotias haluaa lyhyen, kun pitkä ärsyttää sitä ja ei suostu käyttämään hiuslenkkejä ja pinnejä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti pidetään pitkiä hiuksia. Itse kärsin lapsena tosi paljon siitä että hiukseni leikattiin aina lyhyiksi.

Vierailija
2/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mun 8 v. haluaisi millisiilin tai vihreän irokokeesin, taitaisin vieläkin käyttää äidillistä (maksajan) veto-oikeuttani :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...silloin oli hiukset niin ohuet, että olisi ollut vain ruma hapsutukka. Pidin asian kuitenkin mielessä ja 3-vuotiaana aloimme kasvattaa. Tyttö on nyt kohta 10 ja hiuksia on varottava käydessään kakalla ;-) Maku ei ole muuttunut. Nyt halusi räväkät raidat ja sai ne myös. Ei käy muuten kampaajalla, minä tasaan ne.

Kohta 8v tokaluokkalainen poika sanoi, että haluaa pidemmän ja muodikkaamman hiusmallin. Lupasin, että kokeillaan...

2v pikkusisko ei ole onneksi vielä halunnut pitkiä eikä raitojakaan ;-) Epäili kyllä, että isosiskon päästä vuotaa verta, kun tämä eilen kotiutui kampaajalta.

Vierailija
4/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siihen asti pidetään pitkiä hiuksia. Itse kärsin lapsena tosi paljon siitä että hiukseni leikattiin aina lyhyiksi.

Vierailija
5/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin omat vanhempasi. Et anna lapsen itse päättää omista hiuksistaan. Tulee olemaan asiasta yhtä katkera kuin sinäkin olet.

Vierailija
6/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saisi päättää aina.

Vierailija
7/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta värjätä saa vasta yläasteella

Vierailija
8/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten siitä.

Vierailija
9/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Syyllistyt nyt ihan samaan kuin vanhempasi aikoinaan.

Minullakin pidettiin pakolla poikatukkaa teini-iän kynnykselle ja vielä nykyäänkin minulla on pitkä pehko, ihan vain valinnan vapauden vuoksi.

Tyttäreni, nyt 7 v. on jo muutaman vuoden saanut päättää omasta kuontalostaan. Tällä hetkellä taas suht pitkä, mutta viime keväänäkin halusi sellaisen, mistä hädin tuskin sai ponnarin. En halua aiheuttaa lapselle samanlaista pahaa mieltä, jota minulle on pakottamalla lapsena aiheutettu.

Vierailija
10/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaipa minä sitten olen antanut päättää ihan pienestä pitäen.

14-vuotiaani leikkautti viime viikolla ristiselkään asti olevat tasapitkät ja tasapaksut hiuksensa kerroksittain hieman hartioitten alapuolelle ja asia oli mielestäni hänen päätettävissään.

Myös toinen tytär päätti, että hänen hiuksensa saavat lyhetä ja koska hän oli jo 11-vuotias, annoin hänenkin päättää itse. Hän leikkautti todella lyhyen polkkatukan.

Nelivuotias haluaa vielä pitkät hiukset, mutta nyt saa mielestäni pituus riittää, koska hiukset ovat ristiselkään asti.

Minäkin leikkautin eilen hieman hartioiden alapuolella olevat hiukset lyhyiksi ja ihan tyytyväinen olen. Viime joulun aikaan tein saman tempun vielä pidemmille hiuksille ja kummasti ne vuodessa taas olivat kasvaneet, kun malli oli sellainen, että sai antaa kasvaa.

Vierailija
11/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat nyt hartioille. Olen sanonut, että hiukset saa kasvaa sitten kun itse ne osaa/muistaa hoitaa, eli harjata ja pestä. Eikä hän ole juuri vastaan pistänyt, kun nytkin ovat välillä aamuisin aika solmussa... Hänellä tahtoo tuo harjaus itseltä unohtua, ja pesussa yleensä autan.

Vierailija
12/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omapahan on päänsä ja aina ne kasvaa takaisin.

ja meillä onkin oikeastaan kaikilla isoilla niin pojilla kuin työilläkin pitkät hiukset osalla värjättyjä osalla naturell.. heh.. ihan pienimmillä on lyhyet tukat ( poikia) mutt ajahka osaavat sanoa mitä tahtovat niin sitten elellään sen mukaan. Parturissa aina kysytään että kuin leikataan niin oon sanonutkin että mitäs multa kysytte en minä ole tuolissa nyt kysyy siltä joka siinä on :)

( tosin siniseksi ja vihreöksi en ole antanut värjätä vaikka sitäkin on haluttu )

Vierailija
13/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika ja pienenä oli söpö kihartuva tukka, joten annoin sen kasvaa. Kerran on siistitty n. vuoden vanhana parturissa. Sen jälkeen on annettu kasvaa.

Poika antaa leikata sivulta ja etutukan ihan nätisti, mutta jos mainitseekin takatukan leikkaamisesta tai kysyy niin vastaus on hyvin jyrkkä ei. Tietää, että pojillakin voi olla pitkä tukka. Yleensä on poninhäntä ja moni on sanonut mulle, että ei enää voi leikata lyhyttä, menee persoonallisuus. Omasta mielestänikin pojalleni sopii pitkä tukka. On siisti eikä mikään kamala.

Nyt poika on 3v ja vasta tässä iässä on alettu välillä sanomaan tytöksi. Ihme sinällään, koska vaatteet ja käytös ovat poikamaiset, samoin piirteet ja " äänenkäyttö" . Poika korjaa olevansa poika jos kuulee. Ilmeisesti nuoremmilla " vauvoilla" voi olla pitkä tukka, on sitten tyttö tai poika, mutta tämän ikäisen oletetaan olevan tyttö. Sitten taas kouluiässä voi olla pojillakin pitkä tukka. Aina ihmeellistä?!

Pinnit ja muut olen " kieltänyt" liian tyttömäisinä, siis kyllä esim. yksinkertainen pinni voi olla mutta ei mitään vaaleanpunaista hörselöä (jollaisen sai ennen joulua mm. onginnasta!).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi