Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8kk ja yöheräilyt ..

29.12.2006 |

kirjottelen vaa ku meijän poika on nyt sitten alkanut heräilemään öisin (nukkunu siis jo kokonaan yöt 3kk lähtien) joskus kelpaa maito joskus ei, huutaa vaan mikään ei auta toden näkösesti varmaan hampaista ? ja muutenkin nukkumaan menot on yhtä rumbaa ku noustaa seisomaan pyöritään ympäri sitten nukahdetaankin mitä mielenkiintoisissa asennoissa =) rauhoitellaan silittämällä laulamalla ym .. on rauhallinen niin kauan ku sililittelee mut ku lopettaa ni samat " kevätjuhlaliikkeet alkaa taas" hih .. onkohan kokemusta meneekö tää " hälinä" vaihe ohi milloin ? :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tänään 9kk) tyttö kans aloitti yöheräilyt 8kk iässä. Illalla nukkumaan asettuminen kanssa yhtä rumbaa! Ei vielä nouse itse, mutta kääntyilee ja potkii/ vatkaa sängyssään sellaista tahtia...tutti ei pysy kuin hetken ja itse ei sitä sängyssään vielä löydä takasin..sitten tietty kiukuttaa! Yöllä heräilee pari-kolme kertaa itkuun, mutta onneksi rauhoittuu tutilla hetimiten takaisin unten maille. Luin jostain, että juuri tässä 8kk:den iässä onkin tyypillistä että aiemmin hyvin nukkunut vauva muuttuu.

Mielenkiinnolla kans odotan koska tämä loppuu...?!

Vierailija
2/3 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aika samanlaista. Poika 8 kk nukkui jo yöt heräämättä ja kävi kiltisti nukkumaan iltaisin. Nyt nukahtaminen tuntuu olevan tosi vaikeeta, nousee seisomaan ja vempuloi minkä ehtii. Välillä kiljuu silmät kiinni jo ihan unessa! Alkuyöstä heräilee muutaman kerran huutaen, mutta rauhoittuu onneks tuttiin. Nyt on alkanut heräämään myös aamuyöllä kuviolla: tutti suuhun, äiti omaan sänkyyn, huuto. Äiti ylös, tutti suuhun, äiti omaan sänkyyn ja huuto... Parina yönä (kun vauva on ollut vielä kipeäkin) otettiin viereen, mutta nyt päätin, että siihen en nyt kyllä totuta, että joka yö pääsee huutamalla viereen. Aamulla vasta sitten. :) Onneks on vielä rauhoittunut suht helposti, että huutoa meillä ei juurikaan ole tarvinnut kuunnella (kunhan mä vaan jaksan hypätä laittamassa sitä tuttia ja kääntämässä muksua seisoma- tai konttausasennosta selälleen). Syöty meillä ei ole öisin enää kahteen kuukauteen, ja neuvolasta sanottiin, ettei mun enää missään tapauksessa kannata yrittää rauhoittaa öisin maidolla. Tottuu muuten kuulemma taas siihen.

Toivottavasti tämä vaihe ei kestä kauan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 7kk iästä lähtien aiemmin hyvin mennett yöt muuttuivat levottomiksi. Yöheräilyä ja kitinää jatkui 10,5kk ikään saakka. Nyt 11 kk iässä poika alkaa välillä vähän rauhoittua. Syynä levottomuuteen varmaankin liikkumisen opettelu, eroahdistus ja hampaat joita puhkesi peräjälkeen 8 kpl.

Kokeilimme unipussia ja vähän viieämpää makuuhuonetta. Olen ollut unipussiin tyytyväinen, mutta ei se hampaista johtuvaa heräilyä vähentänyt.

Joskus yöllä auttoi suppo hammassärkyyn. Joskus taas tuntui siltä, että vauva nukkui parhaiten kun päivä oli ollut harvinaisen tylsä ja kun oli ehditty ihan rauhassa nukkua kahdet pitkät päiväunet.

Jos rytmit menevät sekaisin, päiväunet jää väliin ja vauva ei illalla jaksa syödä puuroa, niin yö yleensä on aika kauhea.