Mitä ostaisitte joulumyyjäisistä?
Leivonnaisia varmaan, villasukkia...mutta oisko jotain muuta? Nyt kun monilla on rahat vähissä, niin varmaan enemmän leivotaan itse ja ainakin täällä villasukkia saa kirpparilta puoli-ilmaiseksi, kun köyhät mummot neuloo niitä sinne myyntiin. Itselläkin todella tiukka tilanne ja jotain pitäisi nyt keksiä, että saa leivän päälle juustoa. Olen käsistäni kätevä, mutta en tiedä mitä ihmiset ostaisivat...koristeita, koruja, kynttilöitä, saippuaa..? Maalaan myös pieniä tauluja, millaisen ostaisit, jos se maksaisi vaikka 30-50 e? Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Kommentit (32)
Tonttuketjun voisin ostaa - sellainen, jossa tanssivat tontut pitävät toisiaan käsistä kiinni.
Ideoita. Villakaulaliinat joista ei tule viima läpi, kynttilät jotka eivät päästä ilmaan mitään haitallista, luomutuotteet (mikrobiologinen laatu hyvä ja kylmäketju), riipukset tai rannekorut joista ei tule allergiaa (jokainen metalli allergisoi, jos ei ole jalometalli), pihkavoiteet, talvimansikka omasta kasvihuoneesta, purokivet tai järvikivet jotka hioutuneet nätisti, tuikkualustat keramiikasta/kivi/muu. Joskus Kreikassa myytiin minitalo koriste-esineitä, siinä on ideaa eli miniatyyrit. Pöly pois käsityötuotteista kun niitä valmistaa. Nukkekotituotteet, käyttöesineet, mielikuvitus on vain rajana - turvallisuus huomioiden.
Mä menen myyjäisiin villasukkien takia. Vinkki: koko 42 puuttuu melkein aina tai sitten se on sellanen leveä törppö suunniteltuna miehille. Haluisin nklkkurwihin nätit istuvat villasukat koossa 42 pliis.
Kentakilaisen kakun ostan joka vuosi, kun en itse viitsi tehdä. Korut ostan aina käsityöläisiltä, mutta niiden pitää olla erikoisia ja hyvin tehtyjä, ei mistään kiinaroskasta tehtyjä. Tauluja ostan paljonkin, eikä tarvi olla olla ammattitaiteijan tekemiä, riittää, että viehättää silmääni. Eli nekin saa olla erikoisia, ei mitään kukkia, maisemia tai abstrakteja töherryksiä. Itsetehdyt kynttilät, saippuat, jalkarasvat yms. on myös listalla.
Hae rahaa sossusta, niin ne muutkin tekee.
Virkattu hartiahuivi on etsinnässä. Olkalaukku tai siis semmoinen kassi, jonne mahtuu tavaraa. Virkatut korit. Kauniit joulukortit. Havukoristeet (ulos), eli pallot, kranssit, kimput. Sammalsydämet. Jouluenkelit, vaikka paperiset, virkatut, säkkikankaiset. Tai pieni enkelitaulu.
Miksi antaisin sinulle ilmaiseksi ideoita??? Ideat maksavat rahaa.
Kiitos paljon, olipa hyviä ideoita. Nyt heti töihin!
Piparkakkutalot, jouluseimet yms. jotka on tehty piparkakkutaikinasta menevät hyvin kaupaksi ja raaka-aineet edulliset.
Ainakin meillä myyjäisissä ne viedään käsistä ja viime joulunakin jäin ilman ja muistaakseni maksoi piperkakkutalo 40€.
Luulen niistä jäävän jotakin katetta, toisin kuin villasukista, joita myydään lankojen hinnalla. Ja jos maalaat, luulisi siitä taidosta olevan niissä hyötyä.
Vierailija wrote:
Piparkakkutalot, jouluseimet yms. jotka on tehty piparkakkutaikinasta menevät hyvin kaupaksi ja raaka-aineet edulliset.
Ainakin meillä myyjäisissä ne viedään käsistä ja viime joulunakin jäin ilman ja muistaakseni maksoi piperkakkutalo 40€.
Luulen niistä jäävän jotakin katetta, toisin kuin villasukista, joita myydään lankojen hinnalla. Ja jos maalaat, luulisi siitä taidosta olevan niissä hyötyä.
Ja piparkakkutalot säilyvät hyvin ja voisit aloittaa jo nyt niiden tekemisen, toisin kuin jotkut leivonnaiset ja ruuat.
Minulla töysin priima piparkakkutalo yli 2v vanha, kun säilyttää kuivassa.
Vierailija wrote:
Miksi antaisin sinulle ilmaiseksi ideoita??? Ideat maksavat rahaa.
Tämä onkin keskustelupalsta, eikä toimi bisnes periaatteella ja mikä parasta, ei tarvitse edes maksaa veroja.
Leipää, mausteita, kahvia, teetä