Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisitte joulumyyjäisistä?

Vierailija
15.10.2023 |

Leivonnaisia varmaan, villasukkia...mutta oisko jotain muuta? Nyt kun monilla on rahat vähissä, niin varmaan enemmän leivotaan itse ja ainakin täällä villasukkia saa kirpparilta puoli-ilmaiseksi, kun köyhät mummot neuloo niitä sinne myyntiin. Itselläkin todella tiukka tilanne ja jotain pitäisi nyt keksiä, että saa leivän päälle juustoa. Olen käsistäni kätevä, mutta en tiedä mitä ihmiset ostaisivat...koristeita, koruja, kynttilöitä, saippuaa..? Maalaan myös pieniä tauluja, millaisen ostaisit, jos se maksaisi vaikka 30-50 e? Kiitos jo etukäteen vinkeistä!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi mitään, sillä hinnat korkeat. pienituloisena tämäkin hauskuus jää pois.

Vierailija
2/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakorut ja hienon kynttilän ostin viimeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä villasukkia! Saippuaa olen ostanut, korujakin. Ovikranssi, kuusenkoristeita.

Vierailija
4/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi myöskään mitään, epämääräisiä leivonnaisia tai ylihintaisia käsitöitä ja krääsää, saati "taidetta" joka on hmmm....

5/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut seurakunnan myyjäisistä aina laatikot koska ne on itse tehtyjä enkä jaksa tehdä omia itse.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiskeksejä ja kiljua voisin ostaa.

Vierailija
7/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa työttömän varaa ostaa yhtään mitään.

Vierailija
8/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havukranssin ostan joka vuosi.

Vierailija
9/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänköhän niissä Mustia Raamattuja? Sellainen olisi hyvä joululahjaidea.

10/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voisin ostaa lahjaksi jotain kivaa käytännöllistä, esim.nätit pannulaput tai patakintaan, ovikranssin, kynttilöitä tms.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
11/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan maksaisi pienestä taulusta 50e kun kirpparilla niitä on 5e:llä saatavilla.
En osta koskaan joulumyyjäisistä tai muustakaan myyjäisistä mitään, koska kaikki siellä on ihan hemmetin kallista ja tilattu kiinasta.
Myöskin ne leivonnaiset siellä myyjäisissä on yleisemmin tehty juuri jostain x-tra jauhoseoksesta ja muista halppiselintarvikkeista. Makukin sitten on yleisemmin aika sama.

Vierailija
12/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana ostaa lahjakortteja hoitoihin, esim. hieronta, kasvohoito, jalkahoito, joku luontaishoito. Mutta tää ei taida sua auttaa. Tavaraa ostan aika vähän, jos ostan, niin kestävää ja tarpeeseen. Leivonnaisia ostan joskus, kotitekoisia makeisia kauniissa pakkauksissa olen ostanut lahjaksi.

Vierailija
13/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään, mutta monissa myyjäisissä on mennyt vastaleivotut joululimput hyvin kaupaksi. Jokaisissa myyjäisissä on ollut myös sukkien, lapasten ja kranssien ja havupalleroiden myyjiä.

Vierailija
14/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki riippuu missä myyjäiset on, mutta isommissa kaupungeissa voisi vegenä leivotut joululeivonnaiset mennä kaupaksi.

Vierailija
15/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat ommella patalaput ja patakintaat, jostakin kivasta kankaasta ja se voi olla käytettyäkin ja väliin grillihuopaa. Niitä ostan myyjäisistä, mutta harvoin tarjolla. 

Vierailija
16/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin joululimpun tai karjalanpiirakoita, kun yhden hengen talouteen ei mitään mieltä ruveta niitä leipomaan.

Vierailija
17/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. 

korkeintaan joulukuusen kotisteen

Vierailija
18/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on sommittelutaitoa niin askartele joulukortteja. Jos on taitoa niin niistä voi pyytää vitosen.

Vierailija
19/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Tauluistani sen verran, että olen niitä jonkin verran myynytkin, ei ne ihan tuherruksia ole, vaikka olenkin harrastelija. Ja leivonnaiset, joita olen joskus myyntiin tehnyt, teen ihan normaaleista raaka-aineista, käytän oikeaa voita, suomalaisia raaka-aineita jne. Eihän niitä kukaan toiste ostaisi, jos olisivat huonolaatuisia. Hinnat laitan niin alas kuin voin, että itsekin jotain tienaan. Helpolla ei raha tule käsitöistä tai leivonnaisista.

Tässä on nyt pakko panostaa myyjäisiin, kun tulot on tippuneet ja kulut nousseet. Marjat ja sienet on poimittu ja myyty, sen avulla pärjää jouluun asti. Ap

Vierailija
20/32 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ruokaa, kuten palvattua lammasta, erikoisia makkaroita, sinappia ja karpalohilloa, karpaloitakin, ehkä ovioristeen tms. Mutta en tiedä, myydäänkö näitä myyjäisissä. Käyn joulumarkkinoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi