Missä knkien alle 25v asunnottomien
Kotiväki on, vanhemmat?
Kai nyt suurin osa vanhemmista ottaisi sen lapsensa takaisin kotiin asumaan, kunnes tilanne ns helpottuu ja saa katon päänsä päälle?! Ennenkuin nuori aikuinen on niin pahassa jamassa ettei kotiinkaan oikein voi "ottaa" vaarantamatta niitä vanhempia, esim.alkoholin tai huumeiden käytön takia.
Itse ainakin majailisin itse mieluummin tyyliin teltassa kuin antaisin lapseni joutua siihen jamaan, kodin ovet on aina auki ja kotiin voi aina tulla, niin olen heille sanonut ja tehnyt selväksi, toinen on asunut omillaan nyt parisen vuotta.
Kommentit (5)
Ei noita narkkeja voi kotiinsa ottaa edes äitinsä. Varastavat kaiken mikä irti lähtee saadakseen huumeita lisää, pahoinpitelevät rahaa kiristäessään ja psykoosipäissään tappavat ja hajottavat paikat.
Näillä on usein vakavia mt-ongelmia ja päihteidenkäyttöä. Vanhemmilla voi olla myös nuorempia lapsia, joiden turvallisuuden vuoksi on parempi, ettei parikymppinen narkkari asu samassa taloudessa.
usein nämä nuoret ovat olleet laitoksessa teini-iässä ja sosiaalitoimi hommaa heille asunnon 18-vuotiaana, mutta nuoret eivät maksa vuokraa ja asunto menetetään.
🇺🇦🇮🇱
Miksi oletetaan että kaikilla on vanhemmat?
Tuo lastensuojelun "jälkihoito", missä nuorelle hommataan oma asunto, kaikenlaiset härpäkkeet ja vipstaakit ja rahaa, on suurin karhunpalvelus, minkä yhteiskunta voi tehdä nuorelle.
Jonkunlainen valvottu tuettu yhteisöasuminen olisi parempi, missä saisi asua kunnes saa opinnot, työpaikat jne. kuntoon ja haettua sitä omaa asuntoa omin voimin, eikä ohi kaikkien jonojen.
Knkien? Mitä?