Maisema, joka avautuu kylpyhuoneessa ikkunasta;
jaksatko "katsella sitä loputtomiin" - syystä tai toisesta?
Kommentit (40)
Kyllä todellakin jaksan! Maisema on lattiasta kattoon olevista ikkunoista sinisenä kimmeltävälle Välimerelle.
Takapihalle näkyy ovilasista pesuhuoneessa tai kuisti on siinä välissä. Eli tällä hetkellä näkyy ruska, pieni metsikkö. Olen peittänyt suuret ikkunat isolla kaapilla, koska joku voisi teoriassa katsella pimeällä suoraan pesuhuoneeseen. Vedän rullaverhon alas ovi-ikkunan päälle kun olen suihkussa, vaikka metsikkö onkin aika iso ja aidattu koirien takia. Tiellä kuitenkin liikkuu porukkaa.
Ei ole. Muilla on täällä kaupungissa pikkuikkunoita wc-tilassa. Eikö se paljasta kävijän vastapäisessä talossa.
Puun oksien lomasta näkyy ostari.
Vierailija wrote:
Meillä kahdesta kylppäristä avautuvat maisemat:
1. vuoristoa, merta, suuri piha-alue uima-altaineen, runsas kasvisto/mm. rivistö korkeita palmuja jne.
2. puolisen tusinaa korkeita palmuja, suuria banaanipuita, monenlaisia kookkaita puita ja pensaita ; pensaita, joista osa kukkii tällä hetkelläkin...Lintuja livertelee puissa ja pensaissa paljon. (ulkomailta)
En usko.
Olenko siis kateellinen?
Meillä ei ole kylppäriä, mutta suihkuhuoneesta on ikkuna pihalle päin, mutta käytännössä siitä näkee puunlatvoja ja taivasta, ainakin minä joka olen 167 cm. Vieressä olevan saunan ylälauteelta näkisi paremmin, mutta ikkunaan olen laittanut kalvon, joka päästää läpi valoa muttei katseita.
Toisesta vessasta näkee/näkisi saman kuin suihkuhuoneestakin, toisesta näkee autokatokseen.
Ei ole kylppärissä ikkunaa, mutta peilikaapista näkee saunan lasioven.
:)
Kirjoitin up ja oli näemmä asiaton.
Asunnosta yksi näkyy muurien ympäröimälle sisäpihalle.
Asunnosta kaksi näkyy takapihalle, jossa on omenapuu ja pensasaita, istutus ja kiviröykkiö, jonka keskellä on Buddha-patsas.
Asunnosta kolme näkyy järvimaisema.
Asunnossa neljä ei ole ikkunaa eli se on kerrostalo.
Ei oo ikkunaa ei, vain homeinen kylpyhuone/wc. Ei tee mieli huvikseen oleskella ✌️maisemia✌️ katselemassa, masentuu vaan.
Vierailija wrote:
Meillä ei ole kylppäriä, mutta suihkuhuoneesta on ikkuna pihalle päin, mutta käytännössä siitä näkee puunlatvoja ja taivasta, ainakin minä joka olen 167 cm. Vieressä olevan saunan ylälauteelta näkisi paremmin, mutta ikkunaan olen laittanut kalvon, joka päästää läpi valoa muttei katseita.
Toisesta vessasta näkee/näkisi saman kuin suihkuhuoneestakin, toisesta näkee autokatokseen.
Mikä ihmeen suihkuhuone, eikö se ole nimenomaan ihan sama kuin kylppäri, tila jossa peseydytään suihkussa.
Mun kylppärin ikkunan takana on saman taloyhtiön viereisen talon päätyseinä. Mutta ei se "maisema" edes ikkunasta näy, koska ikkuna on sellaista rypylälasia.
Kadun toisellapuolella olevat kerrostalot talvella, kesällä kun välissä olevat puut ovat lehdessä niitä ei näe !
Meillä on vanhan talon vanha pesuhuone saunan yhteydessä, joten siellä on talvikaudella niin kylmä ettei oikein ole tarvetta tähyillä ikkunasta ulos. Äkkiä vaan kylpytakki päälle ja lämpimään. Kesällä ikkunasta kuitenkin voi vilkaista vanhoja, isoja koivuja ja lintuja.
Tosin en ole kylppärissä aikaani viettävää tyyppiä muutenkaan ja mielelläni hyödynnän talomme muita tiloja vapaa-ajallani.
Nouseva harju missä ensin naapurin hedelmätarha, muutama sata pähkinäpuuta, ylempänä viiniköynnöksiä ja ihan harjun laella lehmiä:)
Jaksan katsella
Eihän monessakaan suomalaisessa kylppärissä ole näköalaikkunaa ulos. Viivynkin siellä vain minimiajan tarpeillani. Kahdesta huoneestani näkyy kyllä kaunis järvimaisema kaupungin keskustassa 20 metrin päässä! Katselen mieluummin niistä maisemaa, kuin huussin tuoksussa.
Kylppärissä ei ole ikkunaa, mutta pöntöllä istuessani katselen vessan ovessa olevaa postikorttimaisemaa Prahasta.
Melko useasti volttikuskin nenä litistyneenä ikkunaan.
Meillä on kylppärissä pieni ikkuna, joka antaa kuistille. Kyllä siitä jotain puunlatvoja näkee. Mulla on suunniteltuna unelmien talo, jossa on kylppärissä iso ikkuna, josta on näkymä pellolle.