Ärsyttää ihan v.... "arvostan sun työtä, teet niin arvokasta työtä"...
Olen siis töissä vanhainkodissa hoitajana. Ihan aina, kun minulta kysytään mitä työtä teet (esim. tinder, tutut ym) ja kerron hoitavani vanhuksia niin aletaan lässyttämään miten suuresti arvostaa kyseistä työtä yms. lässytystä aiheesta. Onpa niin hienoa jne jne.
No tehkää jotain, että sitä arvostettaisiin myös palkassa eikä värivaloin ja lässytyksin. Lisäksi en ole mikään sisar hento valkoinen laupias samarialainen. Tuo on duuni muiden joukossa. Jostain sitä toimeentulo tienataan. Toki teen työni hyvin, mutta en sen johdosta ole mikään kutsumusammatissa oleva nössykkä hoivaaja.
Kommentit (62)
Olen alan ammattitutkinnon (huom. ammattitutkinnon, jonka voi hankkia suoritettuaan ensin ammatillisen perustutkinnon) suorittanut siivooja, ja minua ärsyttää tämä sama muka-kehumiseksi naamioitu säälittely. Kerran päiväkodissa eräs isä sanoi lapselleen, että "sano hei siivoojalle, koska kaikki ovat samanarvoisia."
Jostain ihmeen syystä siivoojan työtä pidetään paskaduunien paskaduunina, johon aina kehotetaan jos ei muuta saa. On masentavaa, kuinka siivousta pidetään työnä, johon kuka tahansa pystyy, ja jonka valinneita pidetään hieman tyhminä. Onneksi itse tiedämme olevamme alan ammattilaisia, aivan kuten minkä tahansa muunkin ammatin koulutetut työntekijät, ja itse tiedämme tekevämme tärkeää työtä.
Jokainen kiittelijä ja lässyttäjä kun antaisi euron,olisi jotain järkeä töissä....
Siivooja.