Yläluokkaisen tyylin omaksuminen marraskuuhun mennessä?
Tapaan marraskuussa ihmisiä jotka olettavat sukuni olevan yläluokkainen. En halua pettää heidän odotuksiaan. Mitä tärppejä yläluokkaisen tyylin omaksumiseen? Perusasiat kunnossa, esim. hoikkuus, hyväkuntoisuus, olkapäille ulottuvat hiukset ok kunnossa eikä shokkivärjätyt, ei lävistyksiä eikä tatuointeja.
Kommentit (7)
Älä puhu itsestäsi, hyvä neutraali manikyyri, siistit ajattomat kengät ja laukku.
Klassisen musiikin tuntemus plussaa! Voit puhua vaikka sienestämisestä mutta unohda Salkkarit, Sohvaperunat yms.
Muista käyttää ihmisistä hän sanaa. Se erottaa paljon puheissa. Myös se, että osaa yleisimpiä sivistyssanoja ja osaa myös käyttää niitä oikein. Kohteliaisuus ja se että on kiinnostunut siitä mitä toinen puhuu ja se että esität vaikka tarkentavia kysymyksiä aiheesta tekevät vaikutuksen.
Ovatko he itse yläluokkaisia?
Itse olen äitini puolelta yläluokkaista sukua. Olen törmännyt etenkin keskiluokkaisten ihmisten taholta ihan ihme käsityksiin siitä, millaisia yläluokkaiset ovat.
Hillityt, aidot korut tai sitten ilman. Ei näkyviä merkkejä ja logoja. Vaatteet hillityn värisiä (musta, valkoinen, harmaa, tummansininen, beige) ja mielellään yksivärisiä ja hyviä materiaaleja, esimerkiksi merinovillaa. Missään nimessä ei tekokynsiä tai -ripsiä.
Yläluokkahan on se, jolta kaikki etiketit ja käyttäytymisnormit on keskiluokalle tulleet. Siksi aito yläluokkainen saattaa rikkoa näitä sääntöjä sujuvasti ja tyylikkäästi. Aito yläluokkainen ei myöskään paheksu sitä, jos etikettiä ei noudateta pilkun tarkasti.
No ei sit muuta kuin olet hyvätapainen, puhut vain tarpeeseen ja olet hillitty. Osoita arvostavaa kiinnostusta muihin ihmisiin, mutta itse pysyt kaiken ulkopuolella.