Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne hölmöä

Vierailija
14.10.2023 |

Opiskelen toisella asteella ja minulla on erityisentuen suunnitelma keskittymisongelmien takia. Äidinkielen tunnilla oli vaikea keskittyä tunnilla kuuntelmeaan opetusta joka ei kiinnostanut vähääkään joten erehdyin pälpättämän kaverini kanssa. Opettaja huusi toiselta puolelta luokkaa pystynkö keskittymään opetukseen johon tietenkin vastasin myöntävästi, koska en halunnut kokoluokan kuullen vastata kysymykseen todenmukaisesti. Opettaja päätyi tunnin jälkeen laittamaan häiriökäytösmerkinnän johon oli kirjoittanut tyyliin jotain että häiritsi muiden sekä omaa työrauhaa puhumalla opettajan päälle, jouduttu moneen kertaan muistuttamaan opetukseen keskittymisestä. Mielestäni  merkintä oli ihan aiheellinen, mutta tapa jolla opettaja ei yrittänyt edes auttaa minua tunnilla oli mielestäni väärä. Mitä mieltä olette? 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole opettajan tehtävä laittaa Wilmaan merkintä, jos tuolla tavalla töppäilee tunnilla. Ihan oma ongelmasi!

Vierailija
2/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja tosiian näkee minun erityisen tuen suunnitelman ja on varmasti tietoinen siitä. En ymmärrä miksei hän voinut yrittää edes auttaa minua jotenkin keskittymään…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan luonnollista, että tylsiin aiheisiin ei pysty keskittymään. Sinä olet vain erilainen keskittyjä. Opettaja on toiminut ammattitaidottomasti, koska ei ole kysymyksellään huomioinut sosiaalista kontekstia. Tässä on käyty läpi lyhyt näytelmä, jossa opettaja on kysynyt ja opiskelija on vastannut tavoin, jotka ovat osa sosiaalisesti hyväksyttyä käyttäytymistä. Mikäli opettaja huomaa, ettei opiskelija pysty keskittymään, niin opiskelija tulisi ohjata tutkimuksiin. Valitettavasti tämä ei taida olla käytäntö ja resurssien puute on yksi selittävä tekijä. Tässä asiassa sinulta vaaditaan oma-aloitteellisuutta.

Vierailija
4/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kykene keskittymään, se on asia erikseen. Sitä varten se tukisuunnitelma on. Puhuminen luokassa puolestaan häiritsee muita. Opettajan täytyy käskea sinua olemaan hiljaa, koska sillä hän tukee koko muun luokan keskittymistä (jonka sinä tieten tahtoen pilaat). Minullakin on ADHD, mutta osaan pitää turpani kiinni kun sitä vaaditaan. Niin osaat sinäkin jos vain viitsit.

Vierailija
5/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on adhd diagnoosi ja olin unohtanut ottaa lääkkeet. En halua kuuluttaa asiaa luokassa. Enkä halua heidän tietävän. Siksi harmittaakin että opettaja käyttäytyy noin. Toisaalta hän ei voinut tietää, koska erityisentuen suunnitelmassa ei lue diagnooseja.

Vierailija
6/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset myönnä, että olet umpihullu. Viet opiskelupaikan joltain normaalilta.

Vierailija
7/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulla on adhd diagnoosi ja olin unohtanut ottaa lääkkeet. En halua kuuluttaa asiaa luokassa. Enkä halua heidän tietävän. Siksi harmittaakin että opettaja käyttäytyy noin. Toisaalta hän ei voinut tietää, koska erityisentuen suunnitelmassa ei lue diagnooseja.

Olet lähestulkoon aikuinen. Jos osaat kirjoittaa ylläolevan kaltaistakin tekstiä, et ole mikään vajaaälyinen, vaan tiedät, että suu pidetään kiinni kun sen aika on. Ota opiksesi.

Vierailija
8/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ajatukset harhailee loputtomasti, ja sanon ennen kuin ajattelen enkä huomaa että joku katsoo vihaisesti. Siitä syntyy kierre jossa opettaja kuulee, että minua ei kiinnosta vaikka totuus on toinen.

Vierailija
9/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Opettaja tosiian näkee minun erityisen tuen suunnitelman ja on varmasti tietoinen siitä. En ymmärrä miksei hän voinut yrittää edes auttaa minua jotenkin keskittymään…

Kyllähän kysyi pystytkö siellä takana keskittymään.

-mene juttelemaan kahdenkesken ja pyydä apua, kun sinusta kerran siltä tuntuu. Voit myös puhua nuo askarruttavat asiat. Eivät ole luokkatilannejuttuja.

-kirjoitat muuten tosi hyvin, että et ihan hirveän vaikeassa tilanteessa ole.

Mene juttelemaan. Sovi aika.

Vierailija
10/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riepoo nämä uhriutujat, tuki sitä ja erityinentuki tätä. Mikset vain pidä suuta soukemmalla siellä oppitunnilla?

Vierailija
11/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut takana, kun kerran tiedät itse, että sinun on vaikea keskittyä? Helpottaako takana istuminen opiskelua?

Vierailija
12/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 11 oikeassa, että ei auta. Kaverini meni edeltä sinne ja mielummin istun hänen kanssaan kuin yksin. Olisi jatkoa ajatellen ehkä parempi istua edessä yksin.

Vierailija
13/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti itselläsi tai läheiselläsi ei ole kokemusta erityisentuen tarpeista. Ikävää kuunnella kuinka aikuinen ihminen mesoaa tällä palstalla näin ikävään sävyyn.

Vierailija
14/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni opettaja käyttäytyi väärin. Hän olisi voinut siirtää sinut eturiviin tai välitunnilla ottaa kahden kesken asian puheeksi. Ensikerralla suosittelen ottamaan asian puheeksi kahden kesken.

Vierailija
15/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olet 11 oikeassa, että ei auta. Kaverini meni edeltä sinne ja mielummin istun hänen kanssaan kuin yksin. Olisi jatkoa ajatellen ehkä parempi istua edessä yksin.

Jatkossa lopetat tuon lässytyksen ja pudät suusi kiinni. Ei luulisi olevan  niin vaikeaa…

Vierailija
16/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mielestäni opettaja käyttäytyi väärin. Hän olisi voinut siirtää sinut eturiviin tai välitunnilla ottaa kahden kesken asian puheeksi. Ensikerralla suosittelen ottamaan asian puheeksi kahden kesken.

Ai että toisen asteen opiskelijoita pitäisi paapoa tähän malliin? Ehkä heistä ei sitten ole opiskelijoiksi, jos ei edes pienimmätkään käyttäytymissäännöt ole hallussa. Jumaliste. Kotiin kasvamaan muutamaksi vuodeksi muita opiskelijoita häiritsemästä.

Vierailija
17/20 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet iso ihminen jo ja osaat 100% varmasti pitää suusi kiinni, jos vain tahdot. Olet vain tottunut siihen, että heilauttamalla adhd-korttia, saat tahtosi läpi ja luvan käyttäytyä huonosti. Se ei ole oikein muita opiskelijoita kohtaan.

Vierailija
18/20 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olet iso ihminen jo ja osaat 100% varmasti pitää suusi kiinni, jos vain tahdot. Olet vain tottunut siihen, että heilauttamalla adhd-korttia, saat tahtosi läpi ja luvan käyttäytyä huonosti. Se ei ole oikein muita opiskelijoita kohtaan.

No tämä ei kyllä ole totta. En sano että adhd oikeuttaa puhumaan toisten päälle. Tietenkin yritin parhaani ja en onnistunut siinä. Luuletko että tahallani häiritsen omaa keskittymistä ja mielestäni on hauskaa kun voin olla adhd?

Vierailija
19/20 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ai että toisen asteen opiskelijoita pitäisi paapoa tähän malliin? Ehkä heistä ei sitten ole opiskelijoiksi, jos ei edes pienimmätkään käyttäytymissäännöt ole hallussa. Jumaliste. Kotiin kasvamaan muutamaksi vuodeksi muita opiskelijoita häiritsemästä.

Tiedätkö kuinka usein olen ajatellut koulun lopettamista kun tunneilla on haastavaa keskittyä. Eikä nämä vähättelevät kommentit edesauta ainakaan sitä keskittymisen paranemista. Toki voisi auttaa kun muistaisi ottaa lääkkeet.

Vierailija
20/20 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD ei ole = vapaus tehdä mitä vaan ilman, että joutuu vastuuseen niistä.