IS: Kommentti: Orpon hallitus sössi kaasuputkitiedotuksen – Suomen kansa sai tietää viimeisenä
PÄÄMINISTERI Petteri Orpon (kok) hallitus epäonnistui pahemman kerran Balticconnector-kaasuputken epäiltyä sabotaasia koskevassa tiedotuksessaan.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009922400.html
Kommentit (101)
Petterillä vaikeuksia opetella uusia asioita?
Toimittelijalle ei tule mieleen että tiedottaminen on taktikointia ei niinkäään oman kansan suuntaan vaan sinne rajan toiselle puolelle.
Ja mitä sitten olisi pitänyt kertoa "heti" ja miksi sillä olisi ollut merkitystä kansan näkökulmasta? Itse ainakin menin ihan samalla tavalla töihin niin maanantaina kuin keskiviikkonakin.
Mediaa hatuttaa kun heille ei kerrottu heti ja nyt sitten avaudutaan. Voi elämä..
Pelottavaa kun tämmöisessä maailmantilanteessa meillä on näin osaamaton hallitus.
Orpo tykkää puhua vain taloudesta. Hän varmaan aatteli et muut kriisit on jo nähty ja marin ne hoiti. Petteri yllättyi et, hei, ei enää näitä muita ongelmia ku me nyt vaan tätä taloutta hoidettas.
Petteri yllättyi että hän on pääministeri ja hänen pitäisi johtaa.
Vierailija wrote:
Ja mitä sitten olisi pitänyt kertoa "heti" ja miksi sillä olisi ollut merkitystä kansan näkökulmasta? Itse ainakin menin ihan samalla tavalla töihin niin maanantaina kuin keskiviikkonakin.
Jos sinä haluat elää uutispimennossa, niin siitä vaan, mutta muut kyllä haluavat tietää Suomen asioista.
No, itse ainakin oletan että jos kerran heti sunnuntaina ollaan oltu Nato-kumppaneihin yhteydessä jne. niin ollaan oltu asian päällä ja sehän on tärkeintä.. Miksi helvetissä siinä vaiheessa pitäisi alkaa revittelemään ulospäin että kamalaa, ei tiedetä mitään mutta julkistetaanpa nyt kuitenkin hirmuiset epäilyt ja lauotaa ensireaktiot julkisuuteen?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos sinä haluat elää uutispimennossa, niin siitä vaan, mutta muut kyllä haluavat tietää Suomen asioista.
Avaa toki miten uutisen kuuleminen vaikutti sinun arkeesi? Olisi kiinnostavaa kuulla mitä merkitystä sillä olisi ollut kuulitko asiasta tiistaina vai jos olisit kuullut siitä jo maanantaina?
Vierailija wrote:
No, itse ainakin oletan että jos kerran heti sunnuntaina ollaan oltu Nato-kumppaneihin yhteydessä jne. niin ollaan oltu asian päällä ja sehän on tärkeintä.. Miksi helvetissä siinä vaiheessa pitäisi alkaa revittelemään ulospäin että kamalaa, ei tiedetä mitään mutta julkistetaanpa nyt kuitenkin hirmuiset epäilyt ja lauotaa ensireaktiot julkisuuteen?
Noin ajattelee näköjään Petterikin. Istua pönöttää budjettiriihessä kun meihin kohdistuu sotilaallista uhkaa ja miettii, että ollaan Natossa, hoitakoot muut hommat. 😳
Vierailija wrote:
Toimittelijalle ei tule mieleen että tiedottaminen on taktikointia ei niinkäään oman kansan suuntaan vaan sinne rajan toiselle puolelle.
Mitä vetelä ja huono esiintyminen viestittää rajan toiselle puolelle?
Kun pitäisi osoittaa vahvuutta meillä on pikkupojalta näyttävä pelokas ihminen änkyttämässä, paskat housussa. Eiköhän viesti mennyt perille venäjällä, he tulevat tulevaisuudessakin tekemään iskuja Suomen infraan, niin karmea esiintyminen oli.
Vierailija wrote:
Petterillä vaikeuksia opetella uusia asioita?
Meillä on hyvä hallitusohjelma.
Vierailija wrote:
Orpo tykkää puhua vain taloudesta. Hän varmaan aatteli et muut kriisit on jo nähty ja marin ne hoiti. Petteri yllättyi et, hei, ei enää näitä muita ongelmia ku me nyt vaan tätä taloutta hoidettas.
Ei orban tajua mitään taloudesta. Hän osaa vain muutaman EKn opettamaa lausetta.
100 tuhatta uutta työllistä.
Velkalaiva kääntyy.
Meillä on hyvä hallitus.
Nollatoleranssi rasismille.
Vierailija wrote:
Tarkoitatko, että Suomi kiinan malliin sensuroiduksi?
Mikä toi bitcinnector on, en oo ikinä ees kuulutkaan
Se, että Orpo tuli samana iltana median eteen keskustelemaan asiasta, on jo paljon parempi, mihin edellinen hallitus pystyi. Toki tässä tilanteessa Marin ei olisi itse hyötynyt julkisuudesta mitenkään, joten olisi ollut luonnollista, että hän olisi pantannut tilaisuutta tai vaihtoehtoisesti marssittanut asianosaisen ministerin neuvottelemaan asiasta. Siinä kohtaa ei olisi nähkääs keskitytty mekkoihin tai ulkonäköön, vaan asiaan.
Petteri yllättyi.