Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla hyvät alaistaidot?

Vierailija
14.10.2023 |

Olen ollut useammassa työpaikassa ja kaikissa, missä on enemmän kuin 2-3 työntekijää tiimissä, on valituksen määrä vakio. Työnantaja on huono, esimies on huono, työolot on huonot. En jaksa kuunnella, sillä itse olen usein hyvinkin tyytyväinen.

Mietitkö koskaan omia alaistaitojasi? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajille pitää antaa ensin varoitus ja sitten kenkää jos ei mene jakeluun.

Vierailija
2/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitot pitävät nykyään huolen, ettei potkuja ihan noin vaan voi antaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan huonoissa työpaikoissa on käyttöä tuolle termille. Kun aletaan vängätä alaistaitojen perään, yleensä puikoissa on pomo, joka on surkea omassa hommassaan. Ja kun homma kusee, on vika tietty alaisten alaistaitojen puutteessa.

Vierailija
4/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan poskeen joka pe esimieheltä. Minulla on alaistaidot kohdallaan

Vierailija
5/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti, koska olen aina tullut hyvin toimeen pomojeni kanssa.

Vierailija
6/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrityksen organisaatiossa keskitasolla, eli päällikkönä. Ollut useammassakin yrityksessä jo.

Välillä aina innostun ja esitän omia näkemyksiäni tai yritän saada jotain toimintamallia jalkautettua tms otan kantaa ja sanon eriävän mielipiteeni. Joskus olen jopa vahingossa yrittänyt haastaa esihenkilöäni.

VIRHE!

Nykyisin yritän tiukasti pitää vaan turpani kiinni, olla vaan samaa mieltä tai vaikka olisin eri mieltä niin en uskalla /viitsi sanoa mitään ettei vaan joku loukkaannu enkä saa hankalan ja ikävän ihmisen mainetta. Yritän esittää aina kysymyksetkin niin, että suurinpiirtein anteeksi pyytelen tyhmyyttäni mutta mites tää ja tää asia ja koitan varoa sitä ettei kuulijalle tule käsitys että kyseenalaistaisin tai arvosteleisi hänen tekemisiään, jotain talon toimintamalleja tai järjestelmiä.

En uskalla /viitsi edes tuoda esille minuun ajoittain kohdistunutta törkeää epäasiallista kohtelua koska vastapuoli oli talossa iät ajat ollut päteväksi tunnettu mielipidevaikuttaja. Olisin vaan joutunut itse syytetyn penkille jos olisin nostanut asian isommin esille. Hyvässä lykyssä saanut kenkää seuraavissa yt:ssä.

Siis vain myötäile ja teen työni saamieni määräysten ja yleisen hyvän tavan mukaan. Yritän olla näyttämättä mitään sen kummempia tunnetiloja (siis vedän päivät robottityylillä), olen kohtelias ja noudatan muutenkin asiallista (ehkä vähän vaitonaista) kommunikointityyliä. 

Mutta ihan hiton tympeäähän tällainen työilmapiiri/-yhteisö on kun ei saa vaikuttaa mihinkään, ei juuri edes sanoa omaa mielipidettä JOS se poikkeaa johtajien tai muun valtaporukan näkemyksestä.

Mutta ehkä vanha sanonta pitää tässäkin paikkansa  "minä olen tekevinään ja firma on maksavinnaan"!

Vierailija
7/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ilmeisesti, koska olen aina tullut hyvin toimeen pomojeni kanssa.

Minä olen ihan päinvastainen, tulen yleensä hyvin toimeen kollegoiden, omien alaisten ja muiden firman tukiyksiköiden henkilöiden kanssa (jopa it nörttien), mutta hyvin usein en oikein esihenkilöni kanssa.

Muutama poikkeus tästäkin on ja tajusin, että nämä pomoni joiden kanssa olen tullut hyvin toimeen ovat olleet sosiaalisilta taidoiltaan hyviä, terveitsetuntoisia, itse hyvinvoivia henkilöitä joiden ei tarvitse päteä määräämällä, kukkoilemalla, pelottelemalla ja alaisiaan väheksymällä tai mitätöimällä heidän ideoitaan ja sanomisia.

Minun itseni täytyy arvostaa esihenkilöäni jotta voin tulla hänen kanssaan hyvin toimeen. Jos en arvosta ts jos hän ei ansaitse minun arvostustani, niin ehkä se näkyy minun käytöksessäni, pomoni aistii sen ja hankaluuksia on tiedossa.

Minulla on ollut viimeisen 15v aikana varmasti 10 eri pomoa ja tunnistan kyllä todella pian hyvän esihenkilön jonka kanssa tiedän tulevani toimeen.

Vierailija
8/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kiertoilmaukselta että alaisen pitää aina olla kuuliainen, sopeutuva ja kiltti.

Vierailija
9/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin vielä opiskella vähän, niin pääsen oikeasti esimiesasemaan ja yrityksen tuottavaksi jo kertyneillä taidoillani ja kokemuksellani. 🩷🩷🩷🩷

Vierailija
10/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse ajattelin vielä opiskella vähän, niin pääsen oikeasti esimiesasemaan ja yrityksen tuottavaksi jo kertyneillä taidoillani ja kokemuksellani. 🩷🩷🩷🩷

Mitä nuo tekstisi jälkeen tulevat laatikot ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi