Asuntosijoittajat: pienennättekö vuokria sen mitä asumistuki pienenee,eli 200-300€/kk vuoden vaihteessa?
Kun kokoomushan on sitä jauhanut että kyllä vuokrat pienenee samassa suhteessa, kun tukea pienennetään.
Kommentit (68)
Kaikki leikkaukset ja vuokran korotukset on poissa kaupan alalta ja palvelualalta.
Parturi vaihtakoon työpaikkaa, kun naiset ei ota enää hiusväriä eikä permanentteja.
Vierailija wrote:
Kaikki leikkaukset ja vuokran korotukset on poissa kaupan alalta ja palvelualalta.
Parturi vaihtakoon työpaikkaa, kun naiset ei ota enää hiusväriä eikä permanentteja.
Mä olen ollut tosi fiksu, kun olen ostanut vaatteita kirpputorilta viime vuosina paljon, ne riittävät 30 vuodeksi. Hiukset leikkaan itse ja laitan ponnarille, letille tai nutturalle.
Aina kun saa töitä niin palkat säästöön työttömyysajan ruokaa varten.
Vapaa-ajalla satsaan kodin siivoukseen, nukkumiseen, katson telkkaria ja luen kirjaston kirjoja.
Vierailija wrote:
Kertoo vuokranantajista kaiken oleellisen, että mieluummin jätetään ihmiset kuolemaan pohjolan pakkaseen kuin alennetaan vuokria. Mädäntykää helvetissä!
Ei pysty laskemaan vuokraa. Tämä on lähinnä omaisuuden säilyttämistä, ei tienaamista.
Minunkin ykisööni yhtiön 8 vuotta sitten putkiremontti, jonka maksoin pois. Nyt tehtiin uudet parvekkeet ja muu julkisivu ym. Maksettavaa mulle tuli 35 000 euroa. Se jäi velaksi. Ja jo suunnitellaan porraskäytävien ja saunatilojen uusimista sekä uutta pihaa. (Minusta saunatilat ovat aivan siistit, en ymmärrä.)
Vierailija wrote:
No, kyllä mäkin näin Hönönä voisin asuntoa rempata, jos se olisi oma, mutta kun vuokra-asuntoon ei saa tehdä mitään.
Juu, kyllä me keski-ikäiset kuollaan nuorena. Meillä ei ole rahaa muuta kuin istua kotona sisällä.
Onneksi päättäjät ei tiedä kuinka huonossa kunnossa keski-ikäiset on.
En mä Hönö jaksaisi edes mennä uimahalliin uimaan. Mutta ei ole onneksi siihen rahaakaan.
Kysyntä ja tarjonta määrää asuntojen vuokran suuruuden.
Vierailija wrote:
Siinä kohtaa kun mun asuntoa kysytään halvemmalla, se poistuu tarjonnasta. On vielä ihan fine että lainanlyhennyksen maksan itse, mutta kulut tarvii saada vuokratulosta (vastike, korot, vakuutus ja välityspalkkiot).
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jossain vuokralaisten on pakko asua. Joten maksavat sen mitä pyydetään. Vaihtoehtona on ulkomajoitus puiston penkillä.
Vuokra-asunnoista on Suomessa iso ylitarjonta ja noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Suomen väkiluku kasvaa joka vuosi. Isoissa kaupungeissä hyvinkin nopeasti. Vuokralaisten löytäminen on helppoa.
Helsingissä on 4000 tyhjää yksityisen omistamaa vuokra-asuntoa, Vantaalla 2000 ja Espoossa yli 2000.
60000 ihmistä kuolee vuodessa.
Ihmisiä kuolee, mutta väki
Ihmisiä kuolee enemmän kuin syntyy. Sori. Trendi on ollut sama useita vuosia
Vierailija wrote:
Kysyntä kuolee rahoituksen puutteeseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jossain vuokralaisten on pakko asua. Joten maksavat sen mitä pyydetään. Vaihtoehtona on ulkomajoitus puiston penkillä.
Vuokra-asunnoista on Suomessa iso ylitarjonta ja noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Suomen väkiluku kasvaa joka vuosi. Isoissa kaupungeissä hyvinkin nopeasti. Vuokralaisten löytäminen on helppoa.
Helsingissä on 4000 tyhjää yksityisen omistamaa vuokra-asuntoa, Vantaalla 2000 ja Espoossa yli 2000.
60000 ihmistä kuolee vuodessa.
https://tilastokoulu.stat.fi/data/tkoulu_tlkt/img/tlkt_06_06_esim_01_01…
Olishan se mahtavaa, jos vuokra pienenis 300€, sitten ei tarttisi maksaa kuin vähä päälle 50€ 😎
Voitte toki muuttaa metsään asumaan jos vuokranmaksu noin närästää.
Miksi työtön et muuta sinne kolmensadan asuntoon. Kyllä niitäkin löytyy, sama kait missä kattoon syljeskelet.
Lopetin pitkäaikaisvuokrauksen viime syksynä ja omistamani paritalon puolikas on ollut lyhytaikaisvuokrauksessa siitä asti. Päätin lopettaa sen, kun vuokralainen alkoi kiristää vuokranalennuksia ja sanoi vuokransa irti muutamaan kertaan ja sitten perui. Lopulta ilmoitin, että sanoitte sopimuksen irti ja kämpän pitää olla tyhjä silloin ja silloin. Majoituspäiviä on tänä vuonna ollut tähän mennessä 150 ja jo nyt olen tienannut tuplasti sen, mitä sain aiemmin. Alueen lähellä on useita matkailukohteita ja tapahtumia.
En, mutta ehkä pakko laskea jonkun verran, koska ei muuten välttämättä löydy asukasta. Mutta tämäkin vain ehkä. Pidentää asuntojen maksuaikoja mutta ei mikään paha tilanne. Sitten tehdään 25 vuoden maksuajalla. Tällä hetkellä asunnon kulut lainanlyhennyksen kanssa on noin 700€, vuokraa tulee 550€ eli nykyisellään pitää omasta pussista maksella. 2v sitten jäi vähän voitollekin. Noin 150€ miinus verot.
Ei nyt millään pysty pienentämään, juuri korotuskirjeet menossa postiin,
Aina köyhät vinkuu ja marisee miten on liian kallista. Kuitenkin tupakkaan ja keskikaljaan rahaa näyttää riittävän. Joten tästä olen sellaisen johtopäätöksen voinut vetää, että maksukykyä on vaikka maksuhalun kanssa on niin ja näin. Aina ne vuokrarahat on kuitenkin ajallaan saapuneet. Häätölappu on hyvä motivaattori.
Mulla on kaksio tehnyt persnettoa pian vuoden. Keskustelin vuokralaisen kanssa, ilmoitti että irtisaoo itsensä. Sitten laitoin asunnon myyntiin. Vuokralainen ilmoitti, että haluaa ostaa sen jos hinnasta tiputetaan 30t. Suostuin, mutta pankki ei myöntänyt vuokralaiselle lainaa. Hän jatkoi vuokralaisena ja hyväksyi vuokrankorotuksen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Aika harva asumistukea saava asuu yksityishenkilön omistamassa sijoitusasunnossa.
Täh? Kaikki tuntemani ihmiset jotka saavat asumistukea, asuvat nimenomaan yksityishenkilön omistamassa sijoitusasunnossa. Missä hitossa luulet heidän asuvan?
Kyllä niistä vuokralaisista asuu MUUN KUIN yksityishenkilön sijoitusasunnossa. Joko kunnan/kaupungin tai YHTIÖN omistamassa vuokra-asunnossa. Noin 90% vuokra-asunnoista on MUIDEN kuin yksityishenkilön omistamia. Ja tämä pelkästää vapaarahoitteisissa, niissä tuetuistta muiden kuin yksityisten osuus on 100%.
Vierailija wrote:
En laske enkä nosta. Vuokralaiseni on hyvätuloinen eikä tarvitse tukia.
Minäkään en laske enkä nosta ellei vuokralainen kohta lähde. Hänen jälkeensä remontoin keittiön tähän päivään ja uusin olohuoneeseen vievän parioven.
Asunto on keskisuuren kaupungin kampusalueen lähellä ja pohjaltaan sellainen että sopii loistavasti kahdelle kämppikselle. Siinä on ollut opiskelijoita vuosia, ja heitä aion suosia jatkossakin.
Päinvastoin, vuokrat nousee reippaasti suunnilleen joka paikassa ensi vuodelle, jopa yli 10%.