Orpon hallitus laittaa Suomen kuntoon -nimittäin eläkeläisille! IS: Eläkkeisiin yllättävän suuri korotus ensi vuonna
IS: Eläkkeet nousevat nyt toista vuotta peräkkäin palkkoja enemmän
Samalla ensiasunnon ostajan verovapaus varainsiirtoverossa poistuu. Säästöjä ja leikkauksia tehdään yksinhuoltajilta, opiskelijoilta, lapsiperheiltä ja matalapalkka-aloilla työskenteleviltä.
Otetaan pois niiltä, jotka olisivat sitä tulevaisuuden Suomea ja tulevaisuuden hyvinvointia tänne rakentamassa ja annetaan jo elämän ehtoopuolella oleville suurten ikäluokkien eläkeläisille, joilla on jo asunnot, mökit, autot kaikki hankittuna, kun he ovat eläneet elämänsä aikana, jolloin töihin todella pääsi vain menemällä eikä pikkuyksiö maksanut samaa kuin omakotitalo. Työt olivat vakituisia ja palkalla elätti itsensä. Tosin on nykyajan työelämässä, jota hallitus myös kurjisti lähtemällä ensitöikseen purkamaan työntekijän irtisanomissuojaa.
Samaan hengenvetoon sitten nuristaan, miten nuoret ei enää tee lapsia eivätkä enää tee töitä. Kun ei ole varaa ja työelämästä on tehty yhtä nollasopimusta, vuokrapaikkaa, määräaikaista pätkää, palkatonta "harjoittelua" ja "kokeilua", temputusta ja vemputusta. Työ ei enää tuo elämään varmuutta, taloudellista turvaa eikä rutiinia.
Vakituiset palkkatyöt sellaisella palkalla, jolla kykenee elättämään itsensä tässä maassa ilman Kelan tukia ovat harvassa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009921497.html
Kommentit (232)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä. Linkissä myös laskuri, millä voit laskea oman eläkkeesi.
https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta/sosiaalietuuksista-elake…
Onneksi vuokraisäntä ei tiedä että asunto siivotaan joskus ja jouluna.
Mulla ei ole hyviä kenkiä ja huippaa. Ei saa nukuttua, kun hallitus leikkaa.
En mene pihalle pyörtyilemään.
Vierailija wrote:
Katsoin juuri eläkelaskurista, että tulen saamaan 3000 euroa eläkettä kuussa vaikka palkkani on tänä päivänä 7000 euroa kuussa. Olen syntynyt vuonna 1972. Mua on kusetettu vanhojen sosiaalidemokraattien toimesta. Pienituloinen vanha äitini saa yli 5000 euroa tänä päivänä eläkettä vaikka hän ei ole yliopiston penkillä viettänyt tosissaan päivääkään.
3000 brutto eläkkeestä vero on 25,9%
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Katsoin juuri eläkelaskurista, että tulen saamaan 3000 euroa eläkettä kuussa vaikka palkkani on tänä päivänä 7000 euroa kuussa. Olen syntynyt vuonna 1972. Mua on kusetettu vanhojen sosiaalidemokraattien toimesta. Pienituloinen vanha äitini saa yli 5000 euroa tänä päivänä eläkettä vaikka hän ei ole yliopiston penkillä viettänyt tosissaan päivääkään.
3000 brutto eläkkeestä vero on 25,9%
Eli 2223 netto kuukaudessa
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä. Linkissä myös laskuri, millä voit laskea oman eläkkeesi.
Jotenkin hönö olo🤪
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jotenkin hönö olo🤪
Kyllä, jos on raatanut 30 vuotta töissä ja kotona olleet saa saman suuruisen eläkkeen.
Ja kotihoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan eli mitä enemmän saat eläkettä sitä enemmän maksat samasta palvelusta.
Jos muokkaaja muokkaa tekstiä niin miksei poista koko viestiä. Sananvapaus on näköjään kielletty!!!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jotenkin hönö olo🤪
Kyllä, jos on raatanut 30 vuotta töissä ja kotona olleet saa saman suuruisen eläkkeen.
Ja kotihoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaa
Vierailija wrote:
Orpo on historian tyhmin pääministeri. Hän ei ymmärrä ollenkaan, että kiristäessään opiskelijoiden asemaa, tulos on se, että kukaan, fiksu valmistunut ei jää Suomeen töihin. He muuttavat muualle, pois tästä paskamaasta. Suomalaiset ovat arvostettuja työntekijöitä monissa maissa. Palkat, edut ovat aivan toista luokkaa, kuin meillä. No, Urpo voi tuoda afrikasta halpatyövoimaa tilalle, jos persut suostuvat diiliin. Kyllä persut suostuvat, takinkääntö on persuille tuttua. 🤣🤣🤣
Opiskelu on ilmaista meillä, ei taida olla muualla? Mietipä sitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jotenkin hönö olo🤪
Ja k
Vierailija wrote:
Nuoremmilla elinaikakerroin leikkaa eläkettä eli saamme vähemmän kuin nyt eläkkeellä olevat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jotenkin hönö olo🤪
Ja kotihoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaa
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jotenkin hönö olo🤪
Ja k
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jotenkin hönö olo🤪
Kyllä, jos on raatanut 30 vuotta töissä ja kotona olleet saa
Vierailija wrote:
Suomalaisten nettomaastamuutto on 5000 henkilöä vuodessa,eli 20% syntyneiden määrästä.Kohta olemme senkin suhteen kuin Moldova tai joku muu köyhä itä-Euroopan maa.Eli kaikki parhaat lähtevät paremman elämän perässä ulkomaille.
Tämähän se. Nykypolitiikalla tosiaankin ajetaan maasta pois kaikki, joilla on mahdollisuus pärjätä muuallakin. Tänne jäävät persut ja masokistit. Äkkiä pitäisi saada kiinteä omaisuus myytyä, että pystyisi vaihtamaan maata ennen kuin Suomesta loppuu kokonaan palkansaajien ostovoima. Ei ne muutama kymmenen tuhatta rikasta tätä maata pystyssä pidä.
En edes jaksa lukea kommentteja, sillä arvaan, että opiskelijat vinkuvat kuinka kurjaa heillä on, kun joutuvat käymään töissä, kun eivät halua ottaa opintolainaa ja on niin jumalattoman raskasta käydä osa-aikatyössä ja opiskella.
Pazkat on. Itse olen nyt koko yliopisto-opiskelujen ajan tehnyt täyttä työviikkoa. Opintopisteitä kohta 400 ja yliopisto-opintojen keskiarvo reippaasti yli 4. Pelkkä opiskelu tai osa-aikatyö opiskelujen ohessa olisi ihan helvetin helppoa verrattuna siihen miten minä teen.
Ps. Kuuntelen silmät suurina miten vähän päälle parikymppiset opiskelijat kertovat miten köyhää heillä on, kun eivät ota opintolainaa ja kuinka vaikeaa, kun pitää silloin tällöin töissä käydä. Ja sitten kertovat kuinka just tulivat ulkomaanreissulta. Tämäkö köyhää ja vaikeaa elämää? Koomista!
T: yhden kerran jo jumalattoman opintolainan aikoinaan pätkätöillä maksanut.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nuoremmilla elinaikakerroin leikkaa eläkettä eli saamme vähemmän kuin nyt eläkkeellä olevat.
No, kyllä mäkin voisin asuntoa rempata, jos se olisi oma, mutta kun vuokra-asuntoon ei saa tehdä mitään.
Juu, kyllä me keski-ikäiset kuollaan nuorena. Meillä ei ole rahaa muuta kuin istua kotona sisällä.
Onneksi päättäjät ei tiedä kuinka huonossa kunnossa keski-ikäiset on.
En mä näin Hönönä jaksaisi edes mennä uimahalliin uimaan. Mutta ei ole onneksi siihen rahaakaan.
Vierailija wrote:
Orpo on historian tyhmin pääministeri. Hän ei ymmärrä ollenkaan, että kiristäessään opiskelijoiden asemaa, tulos on se, että kukaan, fiksu valmistunut ei jää Suomeen töihin. He muuttavat muualle, pois tästä paskamaasta. Suomalaiset ovat arvostettuja työntekijöitä monissa maissa. Palkat, edut ovat aivan toista luokkaa, kuin meillä. No, Urpo voi tuoda afrikasta halpatyövoimaa tilalle, jos persut suostuvat diiliin. Kyllä persut suostuvat, takinkääntö on persuille tuttua. 🤣🤣🤣
Nytkään mikään mahti maailmassa ei tosiaan estä huutavasta työvoimapulasta kärsiviä yrityksiä rekrytoimasta maan rajojen ulkopuolelta. Jos vaan joku haluaisi tänne tulla ja palkat olisivat kilpailukykyisiä. Siis muutkin kuin esim. huijatut thaimaalaiset, jotka loukutettiin homeparakkiin ja palkat jätettiin maksamatta. Joistain näistä oli jopa ihmiskaupparikostutkinta meneillään. Kun millään ei palkkaa haluttaisi maksaa tekijöille, oli ne sitten kotimaan, tai ulkomaalaisia halppiksia.
Ongelma on nimenomaan se, kun valtion piikkiin pitäisi tätä porukkaa tuoda ja elättää Kela etuuksilla, jotta elinkeinoelämä ja yritykset saavat HALPATYÖVOIMAA. Yhtäkään ehdotusta ei hallitukselta ole kuultu, että maan palkkataso laitettaisiin kuntoon. Ehkä silloin alkaisi yrityksillekin löytyä työvoimaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei tämä perustu palkkatasoon, vaan elinkustannusten nousuun. Täällä näyttä moni ymmärtävän asioita tahallisesti väärin.
Elinkustannukset ovat nousseet KAIKILLA. Pandemia vei säästöt, sitten sähkölaskut moninkertaistui, joidenkin arvioiden mukaan suomalaiset maksoivat sähköstä 5miljardia(!) ylihintaa sähkökriisin aikana, ruokakaupoissa inflaatio ja muka-Ukrainan sota nostanut kaikkien elintarvikkeiden hintoja, lainojen korot nousseet jne.
Miksi ei myös palkat nousisis? Esimerkiksi siksi, koska hallitus haluaa sitoa monien alojen palkkatason sakkaavaan vientiin.
Ja hyvä niin. Se vasta irvokasta olisi, jos tuottavaa työtä tekevien palkat jäisivät vielä nykyistäkin enemmän jälkeen elättien palkoista.Yksityisellä sektorilla on sekin ikävä puoli, että sieltä tulee kenkää, kun firmalta rahat loppuu. Julkisella puolella ei.