Mun pesukone tais hajota. JÄÄTÄVÄ ääni, kuin räjähdys ja sarjatulitus
Pesin äsken pyykkiä. Lingotessa kuului niin voimakas ääni, että oli kuin räjähdyksiä ja kiväärin sarjatulitusta. KAUHEA ääni. Kolisi kuin maailmanlopun edellä. En ole ikinä kuullut niin kovaa ääntä.
Meniköhän se rikki? Ja uskaltaako moisen mekkalan jälkeen kokeilla enää pestä?
Kysymys kuuluu, että kannattaako sitä korjata. Se on n. 10 vuotta vanha ja maksoi uutena 400-500 euroa.
Kommentit (9)
Jokin vaate on päässyt ulos pyykkikoneen rummun raosta, jos kysymyksessä on päältä täytettävä pyykkikone. Siitä tulee juuri tällainen meteli. Seuraavalla kerralla kone voi kuitenkin toimia ilman ongelmia.
Olisko tasapainotusjärjestelmässä vika. Siis että pyykit ovat rummussa könteissä ja ne köntät sitten sinkoilevat rummun seinämiin.
Mulla on samaa vikaa pyykkikoneessa, jos on isoja ja pieniä tekstiilejä samaan aikaan. Eka kerran kun kuulin sen äänen, luulin että naapuripihassa ollut nostokurki kaatui.
Oli vain mun pyykkikoneeni. Vika ollut pari vuotta, ja hyvin se pesee vielä.
Kuulostaa joltain mekaaniselta vialta. Esim. rummun laakerointi pettänyt ja rumpu alkanut tärisemään holtittomasti/ei enää pyöri kunnolla.
Joo se on niin vanha kone jo ettei kukaan edes korjaa niin vanhoja koneita. Osta suosiolla uusi kone koska korjaus maksaisi 250 euroa vähintään.
En käyttäis enää. Voi vaikka räjähtää ja tulla tulipalo. Osta suosiolla uusi.
Itsellä vastaavaa linkouksen aloituksessa, epäkeskot pyykit saavat rummun hakkaaman laitaan. Kone huomaa tämän ja tekee uuden pyykkien tasapainotuksen.
Ääni on kyllä kova mutta olen antanut sen olla KUN konetta tyhjänä luukku auki testatessa rummun jousitus tuntuu olevan kunnossa.
Oliko se ääni JÄÄTÄVÄ vai PYSÄYTTÄVÄ? Ilmeisesti jälkimmäinen, koska kone pysähtyi. Ehhehe.
Kokeile vielä kerran pestä, laita vaan vähän pyykkiä, jos hajalla, niin nyrkkipyykiks menee. Ja korjaus on vähintään 200, ostaisin uuden.
Todennäköisesti pyykin seassa on jotain mikä kolisee. Eihän se tarvitse olla kuin vähän suurempia nappeja jossain paidassa.