Heli Nevakare on kuollut
Kommentit (102)
Vierailija wrote:
Olin häneen ihastunut nuorena poikana, olin ehkä jotain 13v kun Rockstop tuli. Ikävä että tällainen tapahtui. Ihmetyttää samalla, että 63 vuotta jo. Ei se ole paljon, mutta kun muistikuvat on siitä kolmikymppisestä Helistä.
Taisi olla 25-26 ensimmäisten rockstoppien aikaan...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olin häneen ihastunut nuorena poikana, olin ehkä jotain 13v kun Rockstop tuli. Ikävä että tällainen tapahtui. Ihmetyttää samalla, että 63 vuotta jo. Ei se ole paljon, mutta kun muistikuvat on siitä kolmikymppisestä Helistä.
Taisi olla 25-26 ensimmäisten rockstoppien aikaan...
No sinne päin, olen 77 syntynyt.
Pakkanen oli yhteen Papu ja pojat -kappale.
Pahasti sairaalta näyttää Heli videolla kun huojuu tervehtimään toimittaja Marko Gustafssonia...
Vierailija wrote:
Biisin virallinen nimi on Helle (pakkanen, siitä suomlaiset tykkää).
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Voivoi, tietääkö kukaan kuolinsyytä? Oliko joku sairaus, kun tuossa linkitetyssä videossa kävely vaikuttaa vähän vaikealta. Muistan aina hänet tuollaisena nuorena (ja paheksuttuna) rokkipimuna tv:stä, vaikka olenkin häntä nuorempi. Oli jotain sukua myös kaverilleni.
Haastattelussa kertoi vielä 2000-luvulla olleensa sairaalahoidossa anorexian takia, eli kypsällä iällä. Painanut 36 kiloa. Olisiko kroppa ottanut pysyvää hittiä, ei varmaan ollut eka kerta ja anorexia ei välttämättä parannu kunnolla. En tiedä.
Suomeksi anoreksia.
Näyttihän tuo jo vuonna 2015 ikäistään 10-20 vuotta vanhemmalta...
Tapasin Helin 80-luvulla atk-kurssilla, mitä hän koetti opiskella sivuaineena. Ei tainnut oikein onnistua siinä, mutta oikein mukava ja viehättävä nainen hän oli. Liian varhain hän lähti. Olisin kenties halunnut tutustua häneen paremmin, mutta hän lähti maailmalle. Kertoi esim. tarinaa, missä hän kuunteli musiikkia Englannissa kielikurssilla ja selitti, että hänellä on kuulohäiriö, minkä takia hänen pitää kuulokkeet korvilla. "Kevyet mullat hänelle"
Tietääkö kukaan tarkkaa kuolinpäivää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Biisin virallinen nimi on Helle (pakkanen, siitä suomlaiset tykkää).
J. Karjalaisen tekemä laulu, J. Karjalaisen bändi, laulaja J.Karjalaisen silloinen tyttöystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Nuori kuolemaan, sitä tarkoitettiin.
Kyllä kuusikymppinen on jo ihan normaalin ikäinen siihen.
Tä? Työeläkkeelle jäädään noin 64-vuotiaana. Ja sitten ollaan aktiivisia vielä 15-20 vuotta. Varsinainen vanhuus on vielä kaukana.
Minusta näille kuolinilmoituksille pitäisi tehdä vauvalle oma osio ja siirtää pois täältä av:lta. Sinne voisi vaikka kerätä uutisista ja kuolinilmoituksistra oman säikeen jokaisesta Suomessa tai maailmalla kuolleesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos on yli 60v, kuinka pitkään ihmisten sitten pitäisi elää? On sekin kauan, paitsi omaisille ei koskaan mikään aika tule riittämään luonnollisesti. Osa toki elää pitempään. Ehkä kropat eivät vain kestä kaikkea.
Kyllä aika moni toivoo elävänsä eläkeikäiseksi. Vai minkä takia eläkemaksuja maksetaan palkasta, jos on ihan normaalia kuolla 62-vuotiaana?
Aivan, miettikää sitä, moni elää harhassa, että eläkemaksuista saisi joskus helpot eläkepäivät, enemmistö päätyy köyhyyseläkkeelle joka tapauksessa. Pitää olla todella huippupalkka, että mitään eläkekertymiä tulisi, harvalla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Kyllä kuusikymppinen on jo ihan normaalin ikäinen siihen.
Tä? Työeläkkeelle jäädään noin 64-vuotiaana. Ja sitten ollaan aktiivisia vielä 15-20 vuotta. Varsinainen vanhuus on vielä kaukana.
Minkälaiselle työeläkkeelle, pitää olla johtajien palkat, että pärjää, enemmistö päätyy köyhyyseläkkeille, heidän jotka eivät ole voineet valita jatkoksi.
Vierailija kirjoitti:
No johan on nyt viikatemiehellä niittokone käynnissä ja keski-ikäisiä naisia menee ennen aikojaan.
Älä muuta viserrä, keski-ikäiset naiset hoksaavat, että heitä on viilattu linssiin yhteiskunnassa, teetetty ilmaista työtä ja potkaistu pihalle, kun nuoria perintöpoikia otetaan tilalle pätemään ja jatkamaan ikuisen nuoruuden ihailua ek-ylessä.
Newö höörd.
Jostakin syystä itseäni ei ole koskaan koskettanut jonkun tuntemattoman kuolema. Ihmettelin joskus kun oli joku vilja eerika tai pekka auvinen kuollut ja ihmisillä kauhea kiima mässäillä näidenkin menehtymisellä ikäänkuin olisivat jotenkin tuttuja tai edes jotenkin läheisiä??
Mitä merkitystä ? Haetaanko siinä jotain huomiota itselle vai mistä lie kysymys..jotenkin sairasta.
Vakavien sairauksien takia, moni voi päätyä lähtemään oman käden kautta, kun ei halua joutua veroparatiisi-sote-ihmiskauppa-orjuutetuksi, maksamaan loputtomia, turhia ja tarpeettomia lääkärikäyntejä, joilla tulee vain sairaammaksi. Ihmiset tietävät itse, mikä heille on parhaaksi, eli pitäisi olla aitoa taloudellista oikeusturvaa ja aidot ihmis-kansalais-potilaiden-itsemääräämisoikeudet.
Nevakareen kuolinsyytä en tiedä, mutta liian moni vielä nuori keski-ikäinen lähtee liian aikaisin, joten tulee mieleen itsemurhat, joista ei myöskään uutisoida, ihan syyttä, kun pelkäävät kerrannaisvaikutuksia, vaikka pikemminkin asioista avoimesti puhuminen, voisi muuttaakin asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan on nyt viikatemiehellä niittokone käynnissä ja keski-ikäisiä naisia menee ennen aikojaan.
Älä muuta viserrä, keski-ikäiset naiset hoksaavat, että heitä on viilattu linssiin yhteiskunnassa, teetetty ilmaista työtä ja potkaistu pihalle, kun nuoria perintöpoikia otetaan tilalle pätemään ja jatkamaan ikuisen nuoruuden ihailua ek-ylessä.
Vihervassarimarttyyri yyhhoo taas agendaansa ajamassa toisen kuoleman varjolla.
Häpeä! Sun lapseskin häpee sua. Naapurin koirakin häpee sua. Kaikki nauraa sulle 😂
Pitäiskö nyt tuntea empatiaa vai sympatiaa??