Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heli Nevakare on kuollut

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nuori kuolemaan, sitä tarkoitettiin.

Aika paljon nuorempiakin kuolee, ihan vauvasta alkaen.  Olen samanikäinen kuin Heli, enkä edes itse pidä itseäni enää nuorena, en elämään enkä kuolemaan. Tuskin kukaan muukaan. 

Vierailija
42/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päivälleen samanikäinen kuin Heli Nevakare. Monesti vuosien varrella mietin, minne Heli "katosi." Hän oli erittäin näkyvä hahmo nuorten ohjelmissa ja musiikkiohjelmissa. Jos siihen aikaan olisi ollut some, olisi Heli ollut varsinainen sometähti. Todella hyvä tyyppi, tykkäsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALKUTALVESTA 2001 kaikki muuttui.

– Kun yt-neuvottelut alkoivat, niin kyllähän siinä tiesi aika hyvissä ajoin, että firman linja tulee muuttumaan ja melkein tiesi senkin, että mistä päin se henkilökunnan supistaminen alkaa. Vaikka se oli tuolla alitajunnassa, niin kyllähän se silti oli hirveä tälli.

Nevakare myöntää, ettei ole toipunut iskusta vieläkään. Melkein viikoittain on unia, joissa hän on yhä työpaikalla.

– Olin aikoinani enemmän töissä kuin kotona. Sellaisen opetuksen voisin sanoa, että elämässä on muutakin, kuin se työpaikka. Jos se on sun tukikohta ja elämän suurin sisältö, olet ihan hukassa, kun se viedään pois. Yt-neuvotteluissa irtisanotut ovat usein vain numeroita, mutta varmaan jokaisella on se hirvittävä hätä. Se on kuin isku vasaralla päähän. Ensin lamaannut etkä usko sitä todeksi.

Kaikesta huolimatta Nevakare ei kadu. Hän kertoo päässeensä työn kautta paikkoihin, joihin ei olisi koskaan voinut unelmoida pääsevänsä.

Vierailija
44/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa halju olo uutisesta. Heli oli aikanaan jotenkin niin täynnä elämää ja säpinää. Ja nyt menehtynyt.

Taas jonkin aikaa osaan asettaa elämän kulun oikeaan perspektiiviin. 

M56

Vierailija
45/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ketä se on??

Olet liian nuori tietämään. 

Olen tarpeeksi vanha (60-vuotias), mutta opiskeluaikoina ei ollut varaa telkkariin, joten taisi siksi mennä ohi. Radio Cityä kyllä kuuntelin, ja nimi Helen West kuulostaa etäisesti tutulta.

Vierailija
46/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreessa kuvassa näyttää kauttaaltaan turvonneelta, tuli muutama sairaus mieleen. Ekana se, et munuaiset pettäneet. Jokin vakava kuolemaan johtanut kuitenkin taustalla.

Vierailija
47/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Verbaalisesti lahjakas, olihan tuo vähän erikoinen esiintyjänä. Miksi piti nyt lähteä?

Se erikoisuus oli just se juttu hänessä. Sitä aikaa, kun miettii noin yleisesti, niin hän oli aika poikkeus musatoimittajana. Kaikki sen ajan puheohjelmat mitä oli, niin oli se aika tasasta menoa ja suht jäykkää. Nevakare ja Njassa oli täysin erilaisia kuin muut. Sääli, että näin kävi nyt sitten. Arvostan kyllä kovasti hänen juttuaan. 

Ei muuta, kun nyt sit haastattelemaan yläkertaan Lemmyä ja muita badass tyyppejä.

Vierailija
48/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nuori kuolemaan, sitä tarkoitettiin.

Aika paljon nuorempiakin kuolee, ihan vauvasta alkaen.  Olen samanikäinen kuin Heli, enkä edes itse pidä itseäni enää nuorena, en elämään enkä kuolemaan. Tuskin kukaan muukaan. 

No noi hyvänen aika tätä nillitystä. Minä olen 40 v enkä pidä itseäni enää nuorena, en elämään eikä kuolemaan. Mutta on sinun tai minun subjektiivinen kokemus omasta iästä sitten mikä tahansa, on 63-vuotias silti nuori kuolemaan. Suomessa kun on naisten elinajanodote 85 vuotta.

Vierailija
49/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozzyn konsertti nordisen jäähallissa 89. Olin muuten siellä. Heli haastatteli, tai koitti haastatella ozzya joka oli niin kännissä ettei pystynyt edes puhumaan. Muu bändi sai hoitaa sen puhumisen. Juttu tuli rockstopissa. Haastatteli monia muitakin sen ajan kovia orkestereita. 

Vierailija
50/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen uutinen. Heli oli opiskelukaverini Jyväskylästä, englannin laitokselta. Ihania muistoja, Heli omalla ystävällisenä persoonallaan jäi mieleen taitavana, kielellisesti lahjakkaana opiskelijana. Tämä suru-uutinen kosketti syvälle.

Lämmin  osanottoni Helin läheisille.

Vierailija
51/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Osanottoni, nuorena lähti. Hyvä juontaja.

63 vuotias nuori? 

On nuori. Ei edes eläkeiässä vielä. 

Vierailija
52/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän se englantia puhui. Muistan vaan yhden haastattelun,  missä haastateltavat ei ymmärtäneet yhtä kysymystä.  Seurasi kiusallinen muutaman sekunnin hämmennys ja toistettuaan ymmärsivät.  Voi sitä myötähäpeää kotikatsomossa ja kiusaantuminen oli käsinkosketeltavaa.  Siis vaikka osasi hyvin englantia, eli ei mitään noloa sinänsä.  

Vierailija
53/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi noita kasarin lopun aikoja muutenkin. Suomi oli vielä suomi. Ei ollut "kansainvälisiä huippuosaajia" ja hyvin pärjättiin ilman niitä. Miehet oli miehiä, ja naiset naisia.

Vierailija
54/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voi noita kasarin lopun aikoja muutenkin. Suomi oli vielä suomi. Ei ollut "kansainvälisiä huippuosaajia" ja hyvin pärjättiin ilman niitä. Miehet oli miehiä, ja naiset naisia.

Niinpä. Nykyajan naiselta voi löytyä ihan täysi varustus 🤪

Vierailija
55/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heli oli aivan aliarvostettu toimittaja. Todella ansioitunut. Kepeät mullat. 

Vierailija
56/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v ja 63v ovat eri ikäluokkaa. Ja sen pitääkin näkyä.

Vierailija
57/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän parempaa aikaa oli Helin aika eli se, kun ei ollut kaikkea klikkauksen päässä, kuten nykypolvella. Piti oikeasti keskittyä tai olla tv:n ääressä, jos halusi nähdä jotain rokkistaroja haastiksessa. Tykkäsi sitten Helin, Mikko Alatalon tai vaikka Timo T.A. Mikkosen juontotyylistä tai ei.

Nyt kuka vaan voi tubettaa ja olla "toimittaja." Sekin on nyt liian helppoa.

Helin ohjelmista ihan kivat muistot. Mieleenjäänyt persoona, ei itseään niin vakavasti ottava, mutta työt teki kunnolla ja musiikista tykkäsi. Melkein vastaava piristys niinkuin täällä Vauvassa olisi joku ollut nimimerkillä kaikkien "vierailijoiden" seassa ;D Mutta nää aina yritetään hukuttaa massaan.

-winner-

Vierailija
58/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin miksi Marin näytti joltain 'julkkikselta'. Nuorena juontajassa samaa näköä kuin S Marin. 

RIP 

Vierailija
59/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ensimmäisiä suomalaisia toimittajia, jonka englannin kielen taitoa ei tarvinnut hävetä.

Vierailija
60/102 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyvinhän se englantia puhui. Muistan vaan yhden haastattelun,  missä haastateltavat ei ymmärtäneet yhtä kysymystä.  Seurasi kiusallinen muutaman sekunnin hämmennys ja toistettuaan ymmärsivät.  Voi sitä myötähäpeää kotikatsomossa ja kiusaantuminen oli käsinkosketeltavaa.  Siis vaikka osasi hyvin englantia, eli ei mitään noloa sinänsä.  

Opiskeli englantia yliopistossa ja teki gradun Springsteenin lyyrikoista. Luulisi osaavan kieltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi