Missä kunnossa nuo autolautat oikein on, kun jo kannet romahtelevat ihmisten niskaan?
Silminnäkijä Kenneth Dahl kertoo olleensa menossa autolautalle, kun rampin yksi puoli romahti edessä olleen auton päälle, TV4 kirjoittaa.
– Mies kannettiin ulos autosta. Hänen päästään vuoti verta. Sen jälkeen nainen tuli ulos autosta. Hän oli sekavan oloinen ja myös hänestä vuosi verta, Dahl kertoo TV4:lle.
Dahl kertoo olevansa "täysin shokissa".
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/silminnakijat-kertovat-eckero-linje…
Kommentit (12)
Siellä tehdään vain pakolliset, lain vaatimat huollot, ei muuta. Nuo romut vaatisivat täydellisen päivityksen, huollot ja korjaukset. Itse en enää lähde risteilylle. Ei kiinnosta pätkääkän.
Hirveä tilanne, ihme että selvisivät.
No hätä, tuurilla ne laivat seilaa.
Sähköautot kuormittavat enemmän kuin muut autot painonsa takia, tulee rumaa jälkeä kun se yhdistetään vanhoihin lauttoihin.
Kyseinen laiva on melkein 45 vuotta vanha. Eli siis aidosti vanhus Itämerellä, ja ilmeisestikään ei ole huollettu kunnolla. Tämän yksittäisen tapauksen vuoksi ei ehkä kuitenkaan kannata veää mitään johtopäätöksiä uudempien laivojen kunnosta.
No miettikääs - suurin osa Suomen ja Ruotsin välillä kulkevista laivoista on rakennettu 1979... eli yli neljäkymmentä vuotta sitten. Vain yhteen tai kahteen on tehty vuoden kestävä perusteellinen remontointi 90- tai 2000 -luvulla. Jos sisätilojen puitteet huutavat kuluneisuuttaan (vanhat kokolattiamatot, valaisimet, hissit), niin ei niitä oikeasti kalliita tekniikan ja rungon osiakaan ole taatusti korjattu.
Itse lopetin risteilyt jo yli 10v sitten juuri siitä syystä, etten luota noiden ruostuneiden metallipurkkien kuntoon.
" Vaijerin on täytynyt pettää, silminnäkijä kertoo lehdelle."
Kaikki on yhden vaijerin varassa? Vai mikä sarana..?
Vierailija wrote:
Kyseinen laiva on melkein 45 vuotta vanha. Eli siis aidosti vanhus Itämerellä, ja ilmeisestikään ei ole huollettu kunnolla. Tämän yksittäisen tapauksen vuoksi ei ehkä kuitenkaan kannata veää mitään johtopäätöksiä uudempien laivojen kunnosta.
Noin vanha, toivottavasti se ei nyt joudu mihinkään romutukseen.
Vierailija wrote:
No miettikääs - suurin osa Suomen ja Ruotsin välillä kulkevista laivoista on rakennettu 1979... eli yli neljäkymmentä vuotta sitten. Vain yhteen tai kahteen on tehty vuoden kestävä perusteellinen remontointi 90- tai 2000 -luvulla. Jos sisätilojen puitteet huutavat kuluneisuuttaan (vanhat kokolattiamatot, valaisimet, hissit), niin ei niitä oikeasti kalliita tekniikan ja rungon osiakaan ole taatusti korjattu.
Itse lopetin risteilyt jo yli 10v sitten juuri siitä syystä, etten luota noiden ruostuneiden metallipurkkien kuntoon.
Älä valehtele. Suomi-Ruotsi-laivoista Gabriella on rakennettu -92. Serenade -90, Symphony -91, Baltic Princess -08, Grace -13, Glory -21.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No miettikääs - suurin osa Suomen ja Ruotsin välillä kulkevista laivoista on rakennettu 1979... eli yli neljäkymmentä vuotta sitten. Vain yhteen tai kahteen on tehty vuoden kestävä perusteellinen remontointi 90- tai 2000 -luvulla. Jos sisätilojen puitteet huutavat kuluneisuuttaan (vanhat kokolattiamatot, valaisimet, hissit), niin ei niitä oikeasti kalliita tekniikan ja rungon osiakaan ole taatusti korjattu.
Itse lopetin risteilyt jo yli 10v sitten juuri siitä syystä, etten luota noiden ruostuneiden metallipurkkien kuntoon.
Älä valehtele. Suomi-Ruotsi-laivoista Gabriella on rakennettu -92. Serenade -90, Symphony -91, Baltic Princess -08, Grace -13, Glory -21.
Mitä nuo vuosiluvut hyödyttää, jos autolauttojen huoltoja ja korjauksia ei hoideta asianmukaissti. Metalli ruostuu, haperoituu ja lopulta syöpyy puhki. Siinä vaiheessa huolto on liian myöhäistä, kun autokansi romahtaa niskaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No miettikääs - suurin osa Suomen ja Ruotsin välillä kulkevista laivoista on rakennettu 1979... eli yli neljäkymmentä vuotta sitten. Vain yhteen tai kahteen on tehty vuoden kestävä perusteellinen remontointi 90- tai 2000 -luvulla. Jos sisätilojen puitteet huutavat kuluneisuuttaan (vanhat kokolattiamatot, valaisimet, hissit), niin ei niitä oikeasti kalliita tekniikan ja rungon osiakaan ole taatusti korjattu.
Itse lopetin risteilyt jo yli 10v sitten juuri siitä syystä, etten luota noiden ruostuneiden metallipurkkien kuntoon.
Älä valehtele. Suomi-Ruotsi-laivoista Gabriella on rakennettu -92. Serenade -90, Symphony -91, Baltic Princess -08, Grace -13, Glory -21.
Mitä nuo vuosiluvut hyödyttää, jos autolauttojen huoltoja ja korjauksia ei hoideta asianmukaissti. Metalli ruostuu, haperoituu ja lopulta s
No, mutta tässä tapauksessa kuitenkin kyseessä oli melkein 45 vuotta vanha laiva
Vammautuivat loppuelämäkseen jos edes selviävät.