Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko sijoitusvinkkejä vastaan ihmiseltä, jolla on likaiset ja epäsiistit hiukset?

Vierailija
13.10.2023 |

Ja muutenkin homssuinen ulkoasu? 

Minä en.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tarkoitat? Omalla kohdallani neuvojen varteenotettavuus riippuu enemmän monesta muusta tekijästä, kuin niiden antajan ulkonäöstä.

Vierailija
2/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ketä tarkoitat? Omalla kohdallani neuvojen varteenotettavuus riippuu enemmän monesta muusta tekijästä, kuin niiden antajan ulkonäöstä.

Minulla taas herää ajatus siitä, että jos ei kykene huolehtimaan edes henkilökohtaisesta hygieniastaan, niin miten pystyy neuvomaan missään vaativammassa asiassa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos näen todisteita siitä, että hän on menestynyt sijoitustensa suhteen niin tottakai. Vastaavasti en ottaisi sijoitusneuvoja vastaan siistihiuksiseltakaan jollen näkisi konkreettisia todisteita siitä, että hän tietää mitä puhuu.

Vierailija
4/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä henkilön näyttää tilin saldo ja tee johtopäätös. Se on parempi kriteeri kuin ulkonäkö.

Vierailija
5/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukan perusteella näistä Gautam Adani olisi paras moninkertaistamaan omaisuutesi.

https://imagevars.gulfnews.com/2022/09/22/RICHEST-PEOPLE-SEPTEMBER-_183…

Vierailija
6/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No jos näen todisteita siitä, että hän on menestynyt sijoitustensa suhteen niin tottakai. Vastaavasti en ottaisi sijoitusneuvoja vastaan siistihiuksiseltakaan jollen näkisi konkreettisia todisteita siitä, että hän tietää mitä puhuu.

Sellaiset sliipatut henkilöt muotivaateissaan ja hienoissa kampauksissa olevat ovat aika usein vain omalla asiallaan ja siinä samalla rahastavat hyväuskosilta hölmöiltä säästöt.

Vierailija
7/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään, miksi minä käytän peruukkia kun haluan tulla kohdatuksi vakavasti tai näyttää huolitellulta...

Vierailija
8/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jonkin sortin nepsy, niin siihen usein liittyy toiminnanohjauksen vaikeuksia. Itselle tylsiä hommia voi olla ihan ylivoimaisen vaikeaa saada tehtyä. Näihin voi kuulua kotityöt ja myös omasta hygieniasta huolehtiminen. Itseä kiinnostaviin asioihin voi löytyä intoa ja paneutumista sitten senkin edestä. 

Voin hyvin kuvitella jonkun autistin, jolle sijoittaminen on ekko (erityisen mielenkiinnon kohde). Sijoitusasioihin uppoutuminen voi viedä mennessään siinä määrin, ettei siinä mitkään hiustenpesut kiinnosta. 

Nykyisin, kun tehdään etätöitä, on ihan mahdollista laistaa henkilökohtaisesta hygieniasta, vaikka olisi työelämässäkin. Työasiat saattavat hoitua hyvinkin mallikkaasti, mutta kotona voi olla sotkuista ja hiukset rasvaiset. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. 

Minä keskittyisin siihen asiasisältöön ja kuuntelisin, mitä tällä ihmisellä on sanottavaa. Kyllä ihmistä kuuntelemalla pystyy aika hyvin arvioimaan, onko hän perehtynyt kyseiseen aihealueeseen syvällisesti vai toistaako vain papukaijana jotain netistä lukemaansa.

Mitä itse sijoituspäätöksiin tulee, jokaisen tulee arvioida niitä oman tilanteensa ja tavoitteidensa pohjalta. Siinä pitää ottaa huomioon henkilökohtaisen talouden kokonaistilanne, mutta myös henkilökohtainen riskinottohalu ja riskinottokyky. Monilla, joilla olisi riskinottohalua, ei ole riskinottokykyä. Ei kestä pää tai ei kestä lompakko. Mutta yhtä hyvin voisi olla talouden ja psyykeen puolesta riskinottokykyä, mutta ei halua, kun sijoittaminen ei vaan kiinnosta. 

Vierailija
9/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin kyllä premium asiakkaana sijoitusvinkkejä, mutta toteutin omaa sijoitusstrategiaani. Mä varmaan oon tän jutun likatukka... sain tuottoa +20 000€ verrattuna sijoitusneuvojan 1000€ vinkkeihin.

Osaatte kyllä itse paremmin. Ei kannata lähteä sijoittamaan 100 000€, jos riskitön tuotto-odotus on useammalta vuodelta 1000€... Tekemällä lisätöitä saa helposti kuukaudessa 1000€ ja enemmän. Siivoaminen ja burgerin paisto on ihan kivaa!

Vierailija
10/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja luotan muutenkin laajaan hajautukseen yksittäisten vinkkien sijaan.

Vierailija
11/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ja sitten ihmetellään, miksi minä käytän peruukkia kun haluan tulla kohdatuksi vakavasti tai näyttää huolitellulta...

Minä en ihmettele. Pidän siistiä ulkoasua eräänlaisena käyntikorttina, likainen tukka ja virttyneet vaatteet eivät todellakaan lisää uskottavuutta. Varsinkaan jos tuottaa jotain some-sisältöä tässä lookissa.

Ap

Vierailija
12/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sellaiset sliipatut henkilöt muotivaateissaan ja hienoissa kampauksissa olevat ovat aika usein vain omalla asiallaan ja siinä samalla rahastavat hyväuskosilta hölmöiltä säästöt.

Jep. Ainakin Alexandrialla on toistuvasti erittäin tyylikkäästi pukeutuneita miehiä ja naisia myymässä erilaisia sijoitusinstrumentteja. Valitettavasti vaan kulut nakertavat tuottoa ja diilit ovat aina poikkeuksetta A:n laariin. 

Vierailija
13/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän sama kuin ottaisitko lainopillisia neuvoja vastaan asianajajalta kenellä on nyppyinen takki? Tai ostaisitko ruokaa luisevalta ja kuihtuneen näköiseltä kokilta? Kyllä tyhmä saa olla, mutta ei näissä asioissa. 

Vierailija
14/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Näiden kahden ääripään väliin mahtuu aika paljon kaikenlaista. Esim. Siisti ja puhdas ulkoasu.

Ap

Vierailija
15/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina sijoitusvinkkejä, jos ne perustellaan. Useimpia en kuitenkaan noudata.

Vierailija
16/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti!! Mulle se että ihminen ei kiinnitä ulkomuotoonsa kovin paljoa huomiota on merkki siitä, että keskittyy työhönsä. Olen tavannut muutamankin aivan neron ihmisen, joille ulkomuoto on todellakin toisarvoinen asia. Tää on musta ihan itsestäänselvää!

Vierailija
17/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kaikki mikä voi kadota ilmaan, ei juuri kannata. Vaikka toisaalta taas asuntosijoittaminen olisi mahdollisesti epäeettistä, jos on vuokralaisia, sehän ei edistä tasa-arvoa.

Vierailija
18/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa minkäänlaisia vinkkejä, tutkin itse kiinnostavia kohteita ja seuraan niiden kehitystä. En myöskään ota kovia riskejä.

Teen vain pitkän ajan osakesijoituksia.

Vierailija
19/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tietysti!! Mulle se että ihminen ei kiinnitä ulkomuotoonsa kovin paljoa huomiota on merkki siitä, että keskittyy työhönsä. Olen tavannut muutamankin aivan neron ihmisen, joille ulkomuoto on todellakin toisarvoinen asia. Tää on musta ihan itsestäänselvää!

Onko tää joku suomalaisten oma juttu?Musta taas on itsestäänselvää, että normaali ja uskottava ihminen ei esiinny varsinkaan asiakkaiden edessä likaisena. Itse en mene sotkuisena ja pesemättömänä edes kauppaan.

Ap

Vierailija
20/40 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänen yksi sijoitusneuvonsa on säästää vettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan