Tori.fi-myynnissä noutotilanteessa tilisiirto?
Ostaja kärttää, että pitäisi saada maksu niin, että tavaran noutotilanteessa tilisiirto. Tuolloinhan ei raha näy heti tililläni. Olen kirjoittanut, että noutotilanteessa maksuvaihtoehtoina on mobilepay tai käteinen. Näyttää osoittautuvan hänelle hankalaksi. En tiedä, oliko aikomuksena huijausyritys. Kyseessä melkein tonnin tuote. En ymmärrä, miksei voi määrittää mobilepayhinsä vaihtoehdoksi rahanotto hänen korttinsa debit-puolelta.
Kommentit (46)
Vierailija wrote:
Mikähän on syynä, ettei voi maksaa mobilepaylla tai asentaa ittelleen mobilepaytä.
Koska suunnitteli huijausta
Haluaa turvata selustan että kaupan kohde on sellainen kuin luvattu, pelkää että myyjä huijaa. Itse en ostaisi torilta mitään tonnilla.
Hiljaista ollut ostajan taholta sen jälkeen, kun kirjoitin, että noutotilanteessa tilisiirto ei käy. - ap
Vierailija wrote:
Hiljaista ollut ostajan taholta sen jälkeen, kun kirjoitin, että noutotilanteessa tilisiirto ei käy. - ap
Sen saattaa arvata ettei mene kaupaksi.
Osto tilisiirtona paikan päällä on suhteellisen usein käytetty ainakin moottoriajoneuvojen kaupoissa. Tällöin toki kaupasta tehdään aina paperit ja viimeiset nimet laitetaan kun raha näkyy tilillä.
Selvä huijausyritys. Yrittää varmaan näyttää lkännykältä että on maksanut muka tavaran. Oikeasti pitää näkyä omalla tilillä ennen kuin tavaran luovuttaa. Mobilepay toimii kaikissa pankeissa niin rehelllinen ihminen käyttäisi sitä.
Jos rahaa on tilillä niin, että voi tilisiirron tehdä, silloin voi rahan käydä myös nostamassa - jos kumminkin on tulossa paikan päälle tavaraa ostamaan. Itse olen ostanut kerran auton niin, että noutotilanteessa olen näyttänyt, kuinka menen verkkopankkiin sisälle ja näpyttelen sinne myyjän saneleman tilinumeron ja maksan auton, myyjä näkee koko ajan koko tilanteen ja henkkarit jne. Muutoin olen aina ostanut ja myynyt kaiken käteisellä.
Vierailija wrote:
Haluaa turvata selustan että kaupan kohde on sellainen kuin luvattu, pelkää että myyjä huijaa. Itse en ostaisi torilta mitään tonnilla.
Olisin myös erittäin varovainen kalliiden tavaroiden ostamisen kanssa. Pitää tietää mitä ostaa ja tutkia tavara hyvin ennen kuin tekee kaupat. Omalla kohdalla olen enemmän myymässä ja Mobilepay on käytössä lähes joka kerta. Tilisiirto on hidas paitsi jos siirron tekee päiväaikaan.
Olen myynyt kahvikoneen ja hinta oli 650 euroa. Se on kallein tuote mitä myynyt Torissa. Hyvin sujui kauppa. Nykyään mietin tarkkaan mitä ostan kun myytävää ollut paljon.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olisin myös erittäin varovainen kalliiden tavaroiden ostamisen kanssa. Pitää tietää mitä ostaa ja tutkia tavara hyvin ennen kuin tekee kaupat. Omalla kohdalla olen enemmän myymässä ja Mobilepay on käytössä lähes joka kerta. Tilisiirto on hidas paitsi jos siirron tekee päiväaikaan.
En kyllä ymmärrä että mikä ongelma siinä on, voihan sen vaatia että maksu suoritettu silloin kun hakee tavaran, jos ostaja haluaa vain varmistua että on tosite maksamisesta.
Jos haluaa maksaa ehdottomasti tilisiirrolla, niin pyydät maksamaan muutamia päiviä etukäteen niin, että kaupantekohetkellä summa näkyy tililläsi. Muuten ei kauppoja.
No en yhtään ihmettele. Todella helppoa väärinkäyttää kun on niin helppo ja nopea maksutapa. Onnettomalla nelinumeroisella salasanalla varustettu ja saman tien pääsy toisen kortille. Mutta tällöin ostajan on otettava ostajan riski ja maksettava ennakkoon tilille.
Vierailija wrote:
No en yhtään ihmettele. Todella helppoa väärinkäyttää kun on niin helppo ja nopea maksutapa. Onnettomalla nelinumeroisella salasanalla varustettu ja saman tien pääsy toisen kortille. Mutta tällöin ostajan on otettava ostajan riski ja maksettava ennakkoon tilille.
En minä ainakaan tilillä pidä kun ihan pientä summaa. Säästöt eri pankissa ja ei ole siihen tiliin edes korttia.
Vierailija wrote:
Jos haluaa maksaa ehdottomasti tilisiirrolla, niin pyydät maksamaan muutamia päiviä etukäteen niin, että kaupantekohetkellä summa näkyy tililläsi. Muuten ei kauppoja.
Tuohon ei kukaan suostu kun isoista kaupoista kyse.
Ei missään nimessä tilisiirtoa, ellei sama pankki. Ostaja saattaa näyttää kännykästä tositetta, että maksu on suoritettu, mutta laittanut maksupäiväksi esim. seuraavan päivän, jolloin maksun ehtii perua ennen vuorokauden vaihtumista. Ei sitä äkkinäinen hoksaa, jos maksupäivä onkin vaikka 12.10.2032.
Mutta eikö sen "tunnistettu myyjä" -jutun pitäisi lisätä kummankin luotettavuutta? Tosin ostajalla ei sitä näy.
Vierailija wrote:
suostuuko tilisiirtoon ennakkona? tai edes varausmaksuun?
Nuo taas ovat sellaisia vaihtoehtoja joihin ostajan ei pidä koskaan suostua.
Olen kerran suostunut tilisiirtoon pihassa, mutta molemmilla oli sama pankki joten se näkyi heti. Ostaja oli pihassa autolla jonka rekisterinumeron näin, ja osti kirjahyllyn jonka osalta ostajien huijaushalukkuus on pieni. Mobile pay oli kaatunut (myös minulla näkyi että ei toimi), joten hyväksyin tilisiirron pihassa, ja se tuli heti tilille.
Muuten en tilisiirtoja ole hyväksynyt edes postituksen yhteydessä, paitsi mummeleilta oman mummon nypläystarvikkeita myydessäni. Siinä skenessä ostajapiiri vaikutti suht luotettavilta. Olisi se tosin ollut hauska tulla jonkun pitsinnyplääjämummon huijaamaksi.
käytetyn tavaran kaupat tehdään aina käteisellä. ei peipallia, eikä muuta kikkailua. raha on niin yleinen, että sitä on kaikilla.
Tumpelous