Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies toivoo muutoksia ulkonäkööni

Vierailija
12.10.2023 |

Menee muuten kohtuullisen hyvin, mutta mies toivoo hieman yllättäen että muuttaisin ulkonäköäni. Pahoin pelkän, että minusta halutaan jonkun nuoruudenihastuksen näköistä. Olemme molemmat jo lähempänä vanhuutta kuin nuoruutta.

Olen hippityylinen 1970-luvun tyttö edelleen: pitkä värjäämätön tukka, ei meikkiä juuri muuten kuin kulmakarvat ojennukseen, paljon mekkoja ja liehuvahelmaisia hameita.

Mies toivoo, että leikkauttaisin otsatukan, alkaisin käyttää edes huulipunaa ja pukeutuisin seksikkäisiin pitkiin housuihin, jotenkin Marilyn Monroen ja Brigitte Bardotin tyyliin, otaksun,

Huulipuna ei minulle mielestäni sovi, tulen halvan ja maalatun näköiseksi. Otatukassa olisi jatkuva vaiva, kun tukka on kihartuva erityisesti juuri ohimoilta. Pitkissä housuissa en viihdy kuin ulkoillessani rytötisukoissa.

Miten toimisitte? Itselläni ei ole koskaan ollut vaatimuksia miehen ulkonäön suhteen.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot syntynyt 50-60-l, jos olit 70-l hippityttö? Ja yhä vaan kuuntelet mieheltä tollasta sontaa ja otat pohdittavaksi? En ymmärrä, itse en kuuntelisi.

Vierailija
42/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näkyy pitävän ap:n mainitsemia muutoksia pieninä. Pitkiin hiuksiin leikatun otsatukan kasvattaminen pois voi viedä vuosia. Mekkoihminen ei noin vain ahtaudu tyköistuviin monroe-bardot-caprihousuihin. Ihmiselle, joka viihtyy meikittä, värin sutiminen kasvojen liikkuvimpaan osaan ja sen varominen pitkin päivää voi olla ikävää.

Kaikkea tietysti voi pyytää, mutta on siinä jotain epämiellyttävääkin, että pyydetään toista muuttamaan ulkonäköään sen vuoksi, että se miellyttäisi enemmän omaa silmää.

Minulla oli kauan sitten miesystävä, jolla oli kaikenlaisia pieniä päivityspyyntöjä. Kerran hän alkoholin ja sopivan kriittisen mielialan yhdistelmässä lateli minulle kerralla kaikki asiat, mitkä minussa piti muuttaa. Kummastelen edelleenkin sitä, miksi hän alun alkaenkin ryhtyi vokottelemaan juuri minua eikä jotakuta muuta, joka olisi valmiiksi näyttänyt mieleiseltä. (Siis hänen ex-vaimoltaan, joka myös lähti lätkimään.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miehien visuaalisuudesta muistutellaan paljon. Miksi miehet eivät ikinä ole visuaalisia oman tyylitajunsa, kodinsisustuksen, taiteen tms suhteen?

Aina "miehen visuaalisuudessa" kyse on vaatimuksista jotka asetetaan naisten ulkonäölle.

No on niitä poikkeuksiakin. Esim. minun mieheni on vielä paljon tarkempi sisustuksesta kuin minä ja pitää paljon taiteesta. Vähemmän hän minun tyylistäni välittää kuin noista :)

Vierailija
44/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen ollut mieheni kanssa yli 20 vuotta ja tottakai vuosien aikana olen muuttanut tyyliäni jonkun verran. Ne muutokset olen tehnyt kuitenkin ihan omasta halustani ja tarpeesta. Jos mieheni alkaisi siis nyt ehdottelemaan jotain huulipunan käyttöä tai hiusten leikkaamista lyhyemmiksi (nyt lähes vyötärölle, ovat hyväkuntoiset), niin alkaisin todella miettimään mikä mieheen on mennyt ja mikä ihmeen ajatus hänellä on taustalla. En jättäisi asiaa vain miettimiseen, vaan kyselisin hyvin tarkasti asian taustat ja perustelut. Veikkaan, että sieltä huomaisi aika nopeastikin asian todellisen syyn ja se ei olisi välttämättä parisuhteen kannalta hyvä asia. Mieheni kuitenkin tuläntee minut ja tietää, että tuollaiset jutut nostaisivat karvani hyvin nopeasti pystyyn.

Jos taas olisin tuoreessa parisuhteessa ja mies ehdottelisi tyyliini täysin erilaisia ja outoja asioita, niin luultavasti kehottaisin häntä etsimään mieleisemmän näköisen ja tyylisen daamin

Minusta tässä menee aina kaksi asiaa sekaisin. On eri asia jos toinen haluaa muuttaa toisen tyyliä radikaalisti ja pysyvästi. Mutta kyse voi yhtä hyvin olla siitä että sitä toista voisi joskus ilahduttaa laittautumalla niin kuin hän tykkää. Ei se ole sen kummempi asia kuin vaikka laittaa toisen lempiruokaa.

Vierailija
45/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen olisi halunnut, että käytän mekkoja. Ongelma ratkaistiin siten, että kannustin häntä käyttämään mekkoja. Käytti vähän aikaa. Nykyään ei tarvitse käyttää kummankaan mekkoja. Huulipunan käyttö voi olla sitä varten, että mies haluaa, että viestität muille miehille, että sinulla on kuukautiset ja et ole lisääntymiskykyinen. Näin mies saa kokea turvallisuuden tunnetta, kun hänen ei tarvitse kokea menettämisen pelkoa tmv. Tätä kirjoittaessani, niin olisiko sinun hyvä pohtia miksi olet miehen kanssa parisuhteessa? 🥱

Vierailija
46/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolustele kenenkään käytöstä, mutta kaksi faktaa:

Kun mies ottaa tuollaisen asian puheeksi, hän on miettinyt asiaa jo vuosia.

Ehdottaessaan joitain tiettyjä uusia vaatteita hän antaa esimerkkejä, ei ehdotuksia. Hän ei halua sinun muistuttavan ketään toista, vaan toivoo sinulta jotain muutoksia.

Tietenkään ei ole pakko suostua. Mutta voi myös jutella, että mistä on oikein kysymys.

Vierailija
47/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aivan outoa, kuinka aina ehdotetaan eroa joka erimielisyyteen parisuhteissa. 

Eipä ihme, että eronneita pareja on paljon. 

Vierailija
48/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miehesi on sääliö.

Uskotko tämän aloituksen? Ihan tosissasi??

Vierailija
49/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsiksen leikkaaminen ei ole "pieni asia", vaan sen kasvattaminen takaisin tämän miehen oikun jälkeen voi viedä todellakin vuosia

Joku huulipuna taas, no minä en voi sietää huulipunan tuntua huulillani ja en keksi miksi käyttäisin sellaista vain miehen iloksi. Tuskinpa hänkään alkaisi käyttämään huulipunaa, jos minä sellaidta pyytäisin. Ja mitäs sen jälkeen, jos alkaa kaikessa miellyttämään miestä ja täyttämään tämän toiveita? Kuinka paljon sitä joutuukaan tekemään ennen kuin on hyvä? Vai tuleeko sellaista milloinkaan? 

Voin oikein mielelläni valmistaa miehelle hänen toiveruokiaan vaikka en niistä itse välittäisikään. Jos toinen alkaisi esittää ulkonäköllisiä toiveita muuten kuin vaikka sanomalla, että hänen mielestään vaikka vihreä sopii minulle hyvin, niin mies saisi edetä pyytelyissään aika varovaisesti. 

Vierailija
50/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miehesi on sääliö.

Uskotko tämän aloituksen? Ihan tosissasi??

Aloituksen uskottavuudella ei ole mitään väliä, vaan aiheesta voi keskustella yleisestikin. 

Vierailija
51/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1950-luvulla ja "tällainen sonta" on mieheltä täysin uutta. Hän on aikaisemmin ollut tyytyväinen ulkonäkööni. Se tässä juuri ihmetyttää. AP

Vierailija
52/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveita voi esittää, mutta ovatko ne pelkkiä toiveita ja millä tavalla ne esitetään? Onko toiveiden esittäjä itse valmis täyttämään toisen toiveet, esimerkiksi ajamaan partansa kokonaan pois, kasvattamaan hiuksiinsa takatukan ja alkaa käyttämään tummaa pukua kotona? 

Vierailija
53/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa kampaaja ja tyylikonsultti tai ystävä avuksi. Voi tulla parempi lopputulos kuin vain miehen ohjeilla. Mies mukaan tapaamisiin niin hänelle voidaan perustella, miksi esim. otsatukka ei sovi.

Ulkonäössäsi voi olla jotain helposti parannettavaa, mutta on eri asia haluaako niitä edes parantaa. Muutostoive voi olla joku muu kuin mitä mies sanoo ääneen, jos hän ei tunne mitään muita tyyliin liittyviä asioita. Voiko esim. tyyliä muuttaa aikuisempaan suuntaan, pukeutumista värikkäämmäksi tms.? Värin ei tarvitse olla huulipunassa.

Sanoisin kyllä miehelle, että toisen ulkonäön arvostelu ei ole koskaan hyväksyttävää.

Vierailija
54/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sanoisin, että jätä hänet. Mutta kun en ole nähnyt sinua, niin en tiedä, näytätkö 70-luvun hippitytöltä, joka on vanhentunut kauniisti vai näytätkö todella huonosti voivalta ihmiseltä. Ehdotan, että kysyt kampaajaltasi, pitäisikö tätä tukkaa hiukan lyhentää? Ja voiko hän ehdottaa jotain kevyttä värjäystä, jos tukka on nyt harmaan laikukas.

Sen jälkeen voit harkita, että hankit näin syksyllä kevyen vaalean sadetakin - sellaisen joita näkee kaupungilla 25 opiskelijoiden päällä.

Ei sinun tarvitse paljon muuttua mutta entinen hippityttö, joka edelleen uskoo samoihin aatteisiin mutta on huoliteltu voisi olla hyvä tavoite. Jos yhdistät hippi=huolimaton, niin taidat erehtyä.

Vierailija
55/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Täytyy pitää mielessä että sukupuolilla on erilaisia toiveita toisiaan kohtaan.

Miehet ovat visuaalisia ja toivoisivat huolenpitoa naisen ulkonäköä kohtaan (ei liikaa kaloreita)

Naiset taas toivovat mieheltä statusta ja rahaa. Juuri tuolla toisessa ketjussa sairaanhoitajanainen sanoi kiinnostuvansa vain lääkäreistä koska status ja raha.

Miehen kannattaa sitten tehdä kuten naiset eli kiinnostua sellaisista, jotka ovat omien toiveitten mukaisia - se on itsellekin helpompaa. Ei siis niin, että kiinnostuu jostain naturellista hippinaisesta ja alkaa sitten toivoa, että hän olisi jotain ihan muuta kuin naturelli hippinainen. Ei tuo mainitsemasi sairaanhoitajakaan kiinnostu työttömästä kärrypojasta ja ala toivoa/vaatia, että tämä menisi lääkikseen.

Vierailija
56/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

aika pienet on toiveet, mutten niihinkään suostu, ei ihme et niin monet keski-ikäiset eroo.

voisi tehdä ihmeitä kun peittäis välillä muhkuraiset sääret housunlahkeilla ja pieni puuterointi huulilla toisi eloa naamatauluun, mutta en suostu, voi olla ero tulossa, mutta vitut siitä, kun mimä olen minä.

en ehkä halua seksiä enää, mutta mies haluaa mutta hakekoon sen muualta.

Nuorten naisten pitäisi kuunnella pitkissä liitoissa olleita naisia. Somen löytäneet muorit on päässeet vihdoin avautumaan, eikä sieltä todellakaan kuulu kukkasta puhetta. Vanhemmalle polvelle kun kiukun nielentä tulee automaationa. 

Vierailija
57/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

aika pienet on toiveet, mutten niihinkään suostu, ei ihme et niin monet keski-ikäiset eroo.

voisi tehdä ihmeitä kun peittäis välillä muhkuraiset sääret housunlahkeilla ja pieni puuterointi huulilla toisi eloa naamatauluun, mutta en suostu, voi olla ero tulossa, mutta vitut siitä, kun mimä olen minä.

en ehkä halua seksiä enää, mutta mies haluaa mutta hakekoon sen muualta.

Nuorten naisten pitäisi kuunnella pitkissä liitoissa olleita naisia. Somen löytäneet muorit on päässeet vihdoin avautumaan, eikä sieltä todellakaan kuulu kukkasta puhetta. Vanhemmalle polvelle kun kiukun nielentä tulee automaationa. 

Eli siis mitä neuvot? Minulle jäi hieman epäselväksi tuo asia. Ketä nuoremman väen pitäisi kuunnella ja ketkä kuuluvat mielestäsi vanhaan polveen? 

Vierailija
58/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu mielestäni siitä, että onko teillä noin yleisesti ottaen rakastava ja toista arvostava suhde. Toivooko mies todella, että muuttaisit itseäsi? Vai onko enemmänkin kyse siitä, että hän toivoo, että ilahduttaisit häntä vaikka niihin housuihin pukeutumalla.

Itse tykkään ilahduttaa miestä vaikka juuri tietynlaisella asulla, tai vaikka hienolla yllätysaamiaisella. Ja hänkin joskus ilahduttaa minua tekemällä jotain mistä minä tykkään.

Voihan tässä tietenkin olla sekin kyseessä, että se nuoruuden tyyli oikeasti näyttää jo vähän väljähtäneeltä. Hippityyliäkin voi päivittää itselleen sopivammaksi vuosien mittaan. Ei tarvitse kokonaan erilaiseksi muuttua.

Vierailija
59/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
60/66 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensijaan jos nainen puuttuu miehen ulkonäköön tai syömisiin ne ovat vain loistavia ja hyödyllisiä neuvoja,niinhän se meni 😆😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän