Mies toivoo muutoksia ulkonäkööni
Menee muuten kohtuullisen hyvin, mutta mies toivoo hieman yllättäen että muuttaisin ulkonäköäni. Pahoin pelkän, että minusta halutaan jonkun nuoruudenihastuksen näköistä. Olemme molemmat jo lähempänä vanhuutta kuin nuoruutta.
Olen hippityylinen 1970-luvun tyttö edelleen: pitkä värjäämätön tukka, ei meikkiä juuri muuten kuin kulmakarvat ojennukseen, paljon mekkoja ja liehuvahelmaisia hameita.
Mies toivoo, että leikkauttaisin otsatukan, alkaisin käyttää edes huulipunaa ja pukeutuisin seksikkäisiin pitkiin housuihin, jotenkin Marilyn Monroen ja Brigitte Bardotin tyyliin, otaksun,
Huulipuna ei minulle mielestäni sovi, tulen halvan ja maalatun näköiseksi. Otatukassa olisi jatkuva vaiva, kun tukka on kihartuva erityisesti juuri ohimoilta. Pitkissä housuissa en viihdy kuin ulkoillessani rytötisukoissa.
Miten toimisitte? Itselläni ei ole koskaan ollut vaatimuksia miehen ulkonäön suhteen.
Kommentit (66)
Vierailija wrote:
Miehellä on toinen nainen. Tai ainakin joku kenestä kiinnostunut. Vertailu on alkanut.
Mistä sä sen tiedät.
Vierailija wrote:
Kokemuksesta.
eli omat katkerat kokemukset kiertoon vaan
Ei jatkoon. Ties mitä muuta alkaa vaatia myöhemmin.
No eihän sun tarvi sellaisiin toivomuksiin suostua, jos ne ei sinua miellytä. Itse voisin kyllä, jos miestä rakastaisin, välillä vaikka suostuakin joihinkin, jotka ei vaadi pysyviä muutoksia. Tyyliin laittaa joskus sitä huulipunaa ja pukeutua sellaisiin vaatteisiin kun mies tykkää. Mutta ei toki pakko ole.
Kuulostaa oudolta, että mies (vuosikymmenten jälkeen?) esittää noin tarkkoja toiveita ulkonäöstä. Pitäisi alkaa yhtäkkiä käyttää huulipunaa, vaikket ole koskaan meikannut ja vaihtaa mekot housuihin. Kellä 50-60-vuotiaalla muka housut ovat seksikkäämmät kuin mekko?
Vedä itsesi kaljuksi ja ala käyttämään reisitaskuhousuja ja teräskärkisiä maihareita. Heivaa ukko kurviin ja hanki itsellesi naisystävä.
Vierailija wrote:
Kuulostaa oudolta, että mies (vuosikymmenten jälkeen?) esittää noin tarkkoja toiveita ulkonäöstä. Pitäisi alkaa yhtäkkiä käyttää huulipunaa, vaikket ole koskaan meikannut ja vaihtaa mekot housuihin. Kellä 50-60-vuotiaalla muka housut ovat seksikkäämmät kuin mekko?
Aloittaja ei mainitse mitään siitä miten kauan ovat olleet yhdessä. Monet täällä tulkitsevat että vuosikymmeniä; minulle tuli ensimmäisenä mieleen että suht. tuore suhde. Voivathan vanhemmatkin ihmiset tavata ja alkaa olla yhdessä.
Minusta tämä on aika oleellinen tieto kun miettii miehen käytöksen motiivieja. Jos tosiaan olleet vuosikymmeniä yhdessä, miksi tyylitoiveita ei ole esitetty aiemmin? Tulee mieleen että mies on ihastunut toiseen ja yrittää tehdä vaimostaan tämän kopiota.
Jos suht. tuore suhde, ymmärrän enemmän toiveiden esittämistä. Kunhan mies sitten myös ymmärtää että nainen ei niitä välttämättä halua toteuttaa, vaan viihtyy tyylissään.
Vierailija wrote:
ihan kivapyllysiä vanhempiakin tyt... eikun siis naisia näkee
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miehellä on toinen nainen. Tai ainakin joku kenestä kiinnostunut. Vertailu on alkanut.
Mistä sä sen tiedät.
Minäkin vastaan sivusta kokemuksesta. Tosin tässä tapauksessa oli ex mitä haikaili koko suhteemme ajan ja mitä itki. Koitti muuttaa sitten minut exänsä näköiseksi kun ei sitä saanut.
aika pienet on toiveet, mutten niihinkään suostu, ei ihme et niin monet keski-ikäiset eroo.
voisi tehdä ihmeitä kun peittäis välillä muhkuraiset sääret housunlahkeilla ja pieni puuterointi huulilla toisi eloa naamatauluun, mutta en suostu, voi olla ero tulossa, mutta vitut siitä, kun mimä olen minä.
en ehkä halua seksiä enää, mutta mies haluaa mutta hakekoon sen muualta.
Sano suostuvasi sillä ehdolla, että myös mies muuttaa ulkonäköään. Sitten alat luetella pitkän listan muutostoiveitasi.
Miehien visuaalisuudesta muistutellaan paljon. Miksi miehet eivät ikinä ole visuaalisia oman tyylitajunsa, kodinsisustuksen, taiteen tms suhteen?
Aina "miehen visuaalisuudessa" kyse on vaatimuksista jotka asetetaan naisten ulkonäölle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei miehellä ole oikeutta esittää mitää nvaaituksia - mutta ehkä nuo eivät sitä olleetkaan, vaan lähinnä ehdotuksia?
Sinulla on oikeus olla ihan juuri sellainen kuin haluat.
Mutta sanon kyllä senkin, että jos olet ollut hippityttö jo 1970-luvulla, niin voi olla, että sama tyyli ei enää ole sulle ihan paras. Varsinkin ne valuvat pitkät hiukset tuppaavat muuttumaan tyttömäisistä noitamaisiksi tai peräti pubiruusumaisiksi vanhetessa. Kannattaa siis ehkä miettiä, mikä olisi tuon kampauksen oman tyylinen modernisaatio sun päässä tänään. Kyllä sellainenkin löytyy. Ja toki sama pätee muuhunkin tyyliin. Kaikkea SAA päivittää ja modernisoida ja usein siitä seuraisi itselle mukavuutta.
Pakko sanoa, että pointtinsa on tässäkin. Jotkut jämähtävät samaan tyyliin vuosikymmeniksi, vaikkei se enää imartelisi parh
Jospa ap pitää tyylistään? Muotivirtaukset tulevat ja menevät niin, että muutaman vuoden välein löytää lehdistä sen oman, "jämähtäneen" tyylinsä, ja koko ajan muutenkin kulkee muodin edellä.
Jos mä olisin parisuhteessa sellaisen miehen kanssa, jota oikeasti rakastan, ja hän pyytäisi minua käyttämään huulipunaa, niin kyllä minä varmaan ihan hänen mielikseen niin tekisin, ainakin välillä.
Mutta jos olisin parisuhteessa sellaisen miehen kanssa jota en edes rakasta, ja hän pyytäisi minua käyttämään huulipunaa, niin luulen että vaan nauraisin sille pyynnölle ja käskisin painumaan h*lvettiin :D
Jätä se. Ei ole sinun arvoisesi. Saat olla sellainen kuin olet.
Kai tuon voisi ottaa lauantaipäivän ohjelmanumeroksi. Käytte kaupoilla, sinä sovitat housuja, käytte etsimässä kivan huulipunan. Miehellekin ehkä jotain parempaa päälle. Jos olisi kesä, niin sitten piknik-treffit puistossa vimpan päälle tälläytyneinä.
En lähtisi muuttamaan hiustyyliä jos uusi tyyli on työläs ylläpitää, mutta kivan tekemisen merkeissä voisin käydä ostamassa housut ja huulipunan, miksei. Kivaa höpsöttelyä puolison kanssa.
Vierailija wrote:
Minä luin kyllä avauksen niin, että kyseessä on tuore suhde.
Olen ollut mieheni kanssa yli 20 vuotta ja tottakai vuosien aikana olen muuttanut tyyliäni jonkun verran. Ne muutokset olen tehnyt kuitenkin ihan omasta halustani ja tarpeesta. Jos mieheni alkaisi siis nyt ehdottelemaan jotain huulipunan käyttöä tai hiusten leikkaamista lyhyemmiksi (nyt lähes vyötärölle, ovat hyväkuntoiset), niin alkaisin todella miettimään mikä mieheen on mennyt ja mikä ihmeen ajatus hänellä on taustalla. En jättäisi asiaa vain miettimiseen, vaan kyselisin hyvin tarkasti asian taustat ja perustelut. Veikkaan, että sieltä huomaisi aika nopeastikin asian todellisen syyn ja se ei olisi välttämättä parisuhteen kannalta hyvä asia. Mieheni kuitenkin tuläntee minut ja tietää, että tuollaiset jutut nostaisivat karvani hyvin nopeasti pystyyn.
Jos taas olisin tuoreessa parisuhteessa ja mies ehdottelisi tyyliini täysin erilaisia ja outoja asioita, niin luultavasti kehottaisin häntä etsimään mieleisemmän näköisen ja tyylisen daamin itselleen. En ole enää lähes viisikymppisenä muiden oikkujen vietävissä ja tiedän hyvin mistä pidän ja mistä en. Kelpaan mainiosti ystävilleni ja perheelleni juuri tällaisena kuin olen ja en iteekään alkaisi ikinä ehdottelemaan vaikka jollekin hyvälle ystävälleni täysin erilaista tyyliä.