Mikä neuvoksi kun voimat ei riitä sekä töihin että kotitöihin?
Vain jommankumman jaksaa yhtenä päivänä, joskus viikonloppuna jaksaa siivota, useimmiten ei. Tiskit ja pyykit pestään, kaikki muu on hujan hajan. Lapset sotkevat, mies sotkee, itsekin sotken. Mutta vain minä siivoan. Anopinkin ajatukset voin lukea kun käy yllätyskylässä, siistinä yksinelävänä ihmisenä ei varmasti ymmärrä miksi meillä on niin sekaista.
Kommentit (23)
Ratkaisu on paljon yksinkertaisempi kuin olisit osannut arvatakaan: mies ja lapset siivoamaan omat jälkensä!
Jos jättävät sinun siivottavaksi, mätä kaikki tavarat isoon säkkiin ja vie se pois. Sillä tavalla sinun siivottavaksi tulevat vähenevät.
Ruokaa oppivat kyllä itse hankkimaan, vaikka sinä et sitä voi mitenkään uskoa.
Vierailija wrote:
Minimoi kotitöiden tarve. Tyhjennä astianpesukone samalla kun teet aamupalaa ja laita astiat sinne sitten heti. Sama pyykit heti pyykkikoriin, ei lattialle. Petaa sänky heti kun nouset jne...Ei tarvitse olla niin tiptop, mutta sen sotkun voi minimoida. Käytä aikaa itseesi ja omaan hyvinvointiin, esim kävelylenkkiin. Jos on varaa, palkkaa siivoja , esim kerran kuukaudessa. Sekin auttaa paljon. Näin teen itse. Muuten olisin ihan loppu...
Vähennä astioita niin, että sekä mies että lapset ottavat astiat suoraan koneesta. Peset vain ne pyykit, jotka on laitettu pyykkikoriin. Ja kaikki muu jätesäkkiin, pöydälle jätetyt likaiset astiat johonkin laatikkoon.
Mies ja lapsetkin vähitellen oppivat.
Minimoi kotitöiden tarve. Tyhjennä astianpesukone samalla kun teet aamupalaa ja laita astiat sinne sitten heti. Sama pyykit heti pyykkikoriin, ei lattialle. Petaa sänky heti kun nouset jne...Ei tarvitse olla niin tiptop, mutta sen sotkun voi minimoida. Käytä aikaa itseesi ja omaan hyvinvointiin, esim kävelylenkkiin. Jos on varaa, palkkaa siivoja , esim kerran kuukaudessa. Sekin auttaa paljon. Näin teen itse. Muuten olisin ihan loppu...