Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä juoda kun mikään ei mene alas ?

28.12.2006 |

Vettä en voi juoda, mehut oksettaa, teetä en pysty enää juomaan, kahvia en edes juo, limpparit yököttää myös jne. Ainoa mitä saa juotua on valmis soijakaakao. Liekkö tuosta soijasta mitä haittaa ? Toisaalta ei se kyllä janoa vie kun on niin paksua, mutta jos jollakin on ehdotuksia niin ilomielin otettas vastaan !

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei mene mikään muu alas kuin Aten Marja-aitan sokeroimaton karpalomehu. Se on 100% karpalomehua, pastöroitua ja laimennetaan vedellä. Juon sitä tosi laimeana. Karpalomehu ehkäisee tutkimusten mukaan virtsatietulehduksiakin.

Vierailija
2/15 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko kuumana tai kylmänä. Itselläni se helpotti ja luulen osaksi sen johtuvan siitä, että siinä on inkivääriä, joka helpottaa pahoinvointia. B-vitamiini tai multi-tabsin raskausinkivääri myös kokeilemisen arvoisia juttuja! Jos ne vaan saa nielaistua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt ei tuu mieleen kauheesti muita vaihtoehtoja kuin mehukeitto. Sekin on kyllä paksumpaa.

Mites, jos kokeilisit apteekista saatavaa nesteiden sakeuttajaa? Sen ei pitäisi muuttaa makua tms. mutta tekee nesteestä helpommin juotavaa ja sisällä pysyvämpää. Myös se että neste on vähän paksumpaa ei ehkä okseta niin paljoa.

Sitten on tietty jääpalaset.

Ja mehujäätelö, oletko kokeillut sitä? Mulla ainakin vatsataudissa pysy mehujää sisällä. Ja vei janon tunnetta pois.

Jaksuja ja toivottavasti kohta helpottaa.

Sonna myös elokuisista

Vierailija
4/15 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n taida kokeilla : se ei menisi alas kun tulee mielleyhtymiä sen käytöstä ollessani vanhustyössä :o/ Mut mehukeitto on kans kokeilemisen arvoista.

Vierailija
5/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut noita makuvissyjä tai vissyä ylipäätänsä. Mehujää kuulostaa kanssa hyvältä tai sitten joku hapan esim. greippimehu, tai puolukkamehu laimennettuna?

Vierailija
6/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli elettyä muutama viikko ihan vaan pommac-limsalla (sehän ei ole kovin makeaa) ja solero-mehujäätelöillä... Nuokin on varmaan niin henkilökohtaisia, että mikä sisällä pysyy.

Mutta kiinnitä kunnolla huomiota, että saat kuitenkin pysymään edes jonkin verran nesteitä sisällä, muuten sitä menee niin huonoon kuntoon. Ja jos mikään ei pysy sisällä, niin sitten yhteyttä neuvolaan ja mahdollinen tiputus on edessä.

Kovasti voimia, vieläkin kauhulla muistelen omaa pahoinvointia :(

Vierailija
7/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pahimpaan aikaan, kun mikään ei pysynyt sisällä olin osastolla tiputuksessa 3-4 päivää kerrallaan. Ei kannata odottaa, että elektrolyytit tippuu kauheen alas, vaan ota yhteyttä lääkäriin, jolta saat lähetteen osastolle. Tiputuksen jälkeen olo helpottuu ainakin vähäks aikaa. Itse jouduin kolme kertaa tiputushoitoon. Tsemppiä! Kyllä se olo siitä helpottuu!

Kannattaa myös imeä jäätä.

Vierailija
8/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei

auttasiko ripaus sitruunan mehua veteen? sokeria ei pitäisi olla ja vähän enemmän makua kuin pelkässä vedessä.

Tsemppiä

Misse (8+2)

Vierailija
9/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussa tuolta neuvolasta vähäsuolaiset kivennäisvedet yms... Join usein Rainbow:n sitruunalla maustettua kivennäisvettä aj se upposi hyvin.

Kivennäis- ja mineraalivesien suolat auttaa nestettä imeytymään sun kehoon apremmin kuin ihan pelkkä vesi eli se on tärkeää jos pahoinvoi paljon ja siksi nestetasapaino horjuu...

Kandee kokeilla...makuja on tosi monia eri valmistajilla...

Vierailija
10/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimmassa vaiheessa suoraan sanottuna nestehukasta samaisen ongelman vuoksi. Tässä kuitenkin joitain nesteitä tai nestepitoisia juttuja, jotka menivät alas ainakin joskus:

-JÄÄkylmä vesi, siis ihan jääpalojen kanssa. Yksinään ei mennyt alas, mutta jos esim. söi puuroa ihan pikkusen samalla niin ei tullu ylös aina.

-Gefilus piimä ja perään ihan vähän jääkylmää vettä niin suussa ei maistunu pahalle ja ei sen takia sitten oksentanut :D

-Grandi mehujää

-Mandariinit ja muut " nesteiset" hedelmät, jotka pysyi sisällä laitoin jääkaappiin ja söin pitkin päivää -> Kylmä neste tuntui kivalta eikä oksettanut niin paljoa.

-Kurkku (joskus meni kokonainen kurkku päivässä..)

Tuossapa nuo minun pelastajat olivat, usein päivän ravinto saattoi koostua muutamasta lautasellisesta puuroa (ainut mikä meni alas ylipäänsä lämpimistä " ruuista" ) ja ylläolevista nesteistä. Ainakin vielä viikolla 9+4 pikkunen pyörähteli vallan iloisesti masussa surkeasta ruokavaliosta huolimatta, tämänhetkisestä tilanteesta en tiedä. Eiköhän se kuitenkin hengissä ole (pahoinvoinnin perusteella voisin edelleen sellaista ounastella..)

-Weatherby 11+6

Vierailija
11/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin ensimmäisessä raskaudessa aika pitkään lähes pelkillä soijatuotteilla. Itse ajattelisin, että soijakaakao on kuitenkin pelkkiä mehuja ja vettä terveellisempi vaihtoehto (tai siis niiden lisänä), sisältäähän se paljon enemmän " rakennusaineita" vauvalle (tai ehkä lähinnä äidille, vauva taitaa viedä omansa joka tapauksessa). Itse olin ainakin erityisesti huolissani proteiinin saannista, koska kaikki liha ym. oli aika mahdotonta saada alas. Soijassahan, jopa kaakaossa (ainakin silloin juomassani), on kuitenkin proteiineja. Mehuthan ovat lähinnä vettä ja sokeria, ehkä vitamiineja. Jos kaakao tuntuu liian paksulta, voithan koettaa laimentaa sitä vedellä. Varmaan piimä olisi vielä terveellisempi vaihtoehto, mutta laktoosi-intoleranttina minun oli ihan mahdoton käyttää mitään maitotuotteita.

Itse myös juon vettä oksentaessa. Eli minulla on ollut pahoinvoinnin kestäessä aina iso muki (haaleaa) vettä valmiina vessassa. Oksennusreissuilla olen sitten yökkäysten välillä koettanut juoda niin paljon kuin mahdollista. Inhoan " tyhjän" oksentamista, mieluummin oksennan vettä. Eikä edes maistu pahalta ;) Ja minulla yleensä viimeksi juodut vedet pysyneet sisällä ja auttaneet näin nestetasapainon säilymisessä.

Jotkuthan puhuvat soijan hormonaalisista vaikutuksista, mutta itse uskon äidin omien estrogeenien vaikuttavan lapseen huomattavati voimakkaammin kuin syötyjen soijatuotteiden mahdollisesti estrogeenin tapaan vaikuttavat aineet. Monissa Aasian maissahan käytetään soijaa runsaasti, ja ihan normaaleja lapsia sielläkin syntyy. Ja oma lapsenikin on kaikin puolin normaalin oloinen, runsaasta soijasta huolimatta ;)

Vierailija
12/15 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmässä raskaudessa saatoin juoda kamomillateetä runsaan sokerin kanssa. Kaikki vähänkään hapan yökötti todella pahasti. Normaalisti en pidä kamomillateestä... Ja sikäli kuin tiedän, kamomillateessä ei ole mitään raskaanaoleville vaarallista, vaikka yrttiteen juomista muuten ei suositellakaan.

Vierailija
13/15 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitä mehujäätä ja hyvää oli :o) Noi vissyvedet ei mene alas kun edellisessä raskaudessa join niitä pelkästään 20 viikkoa :oD Yritin niitäkin, mutta ei kun ei.

Ja soijakaakaota pystyn juomaan ihan sellaisenaan, joten tyydyn siihen ja mehujäähän :o)

Vierailija
14/15 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapuäiti-olen samassa tilanteessa. Mikään juoma ei tunnu menevän alas. Kaikki yököttää. Vesi menee mutta sen täytyy tosiaan olla JÄÄkylmää muuten tulee ylös samantien. Mehuja olen myös juonut. Neuvolatäti käski ne laimentamaan vedellä.... Itselläni ainakin auttaa kun otan pieninä kulauksina nesteen...

esmaralda rv 8+2

Vierailija
15/15 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan kaakao tuntuu liian paksulta niin jos ei vedellä laimenna niin ihan soijamaidollahan sitä voisi laimentaa.

Laktoositonta piimää on nykyään olemassa kun joku tuolla mainitsi laktoosi-intoleranssin ja piimän hankaluuden. Samoin on laktoosittomia maitotuotteita aikalailla kaikenlaisia nykyään, jogurtit, maidot, viilit,piimät, voitakin löytyy.

Itsellä edellisessä raskaudessa loppuvaiheen närästyksessä en voinut juoda kuin rasvatonta laktoositonta maitoa (intolerantikko minäkin siis olen), vesi ja kaikki muu kun närästi ihan tajuttomasti. Tässä raskaudessa taas alussa en voinut juoda maitoa lainkaan kun laittoi joka kerta oksentamaan. Tuoremehut taas ovat veteenlaimennettuina menneet alas.