Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kalevassa köyhä yksinhuoltaja kertoo menettävänsä 150e/kk leikkausten myötä ja katuvansa kun äänesti kokoomusta.

Vierailija
11.10.2023 |

Kyllähän kokoomus varsin suoraan ennen vaaleja sanoi, että leikkauksi tulee. Ja muutoinkin on ylesesti tiedossa tuo kokoomulsen ideologia. Onko siis ihan yleistäkin että köyhät äänestävät kokomusta..? 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Äänestin kokoomusta, vaikka olen työtön. Ei kukaan muu ole nostanut työllisyyttä samalla tavalla.

Kokoomus ei ole nostanut työllisyyttä. Se on sdp johdossa Sanna Marin kun nosti työllisyyden 2000 luvun korkeimmalle tasolle. Hän teki sen yhdessä vaalikaudessa missä oli epäonnistunut kokoomus ja keskusta lähes 20 vuotta.

Vierailija
22/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis - tai tässä tapauksessa lompakko.

Suomalaiset ovat kyllä typeriä, siksi taloutemmekin on kuralla kun ei ole älyä menestyä. Voi voi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijan köyhyys on sikäli paras köyhyys, koska todennäköisesti kestää vain opiskeluajan. 

Ihan eri asia on yh perheet ja sairaat, jotka oikeasti köyhiä. 

Vierailija
24/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menetän joka kuukausi vähän yli 1200 e vain siksi, että tyhmänä käyn töissä ja maksan veroja.

Vierailija
25/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Opiskelijan köyhyys on sikäli paras köyhyys, koska todennäköisesti kestää vain opiskeluajan. 

En nyt ihan ymmärrä miksi olisi enemmän oikein pitää joku köyhänä jos se köyhyys kestää vain tietyn ajan? Ihan samoin sen opiskelijan pitää syödä tänään vaikka miten tienaisi enemmän joskus kahden tai kolmen vuoden päästä.

Vierailija
26/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Äänestin kokoomusta, vaikka olen työtön. Ei kukaan muu ole nostanut työllisyyttä samalla tavalla.

No tämä kokoomushallitus kylläkin nostaa työttömyyttä ja tekee lamaa.

Vierailija
27/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kokoomus ei ole nostanut työllisyyttä. Se on sdp johdossa Sanna Marin kun nosti työllisyyden 2000 luvun korkeimmalle tasolle. Hän teki sen yhdessä vaalikaudessa missä oli epäonnistunut kokoomus ja keskusta lähes 20 vuotta.

Ja nyt monen motivaatio työllistyä voi vain heikentyä. Esim. oma opiskeleva lapseni pohtii tosissaan että kannattaako enää tehdä opiskelujen ohella töitä kun asumistukin laikkaantuu pahimmillaan 250 euroa kuussa nykyiseen nähden jos käy töissä. Siinä saa opiskelijakin tehdä aika monta tuntia että pääsee edes nollille.

Vierailija
28/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä. Yksinhuoltaja. Mitä köyhä yksinhuoltaja kuvitteli saavuttavansa äänestämällä Kokoomusta? Mitä siellä päässä oikein pyörii?

Vierailija
29/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on outoa, että kukaan työntekijän asemassa oleva äänestää kokoomusta/oikeistoa, vaikka olisi hyväpalkkainenkin. Sinne yhteen - kahteen prosenttiin, jonka asioita oikeisto ajaa on vaikea ellei mahdoton päästä vaikka omasta mielestä olisikin parempi kuin muut. 

Ja ihan kuin vasemmisto ei tavoittelisi velattomuutta, työllisyyttä ja taloudellista menestymistä vaan se olisi joku oma kokoomuslaisten hieno ajatus. Se, kenelle ja millä ehdoilla tähän pyritään vaan eroaa näiden välillä. 

Vierailija
30/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ja nyt monen motivaatio työllistyä voi vain heikentyä. Esim. oma opiskeleva lapseni pohtii tosissaan että kannattaako enää tehdä opiskelujen ohella töitä kun asumistukin laikkaantuu pahimmillaan 250 euroa kuussa nykyiseen nähden jos käy töissä. Siinä saa opiskelijakin tehdä aika monta tuntia että pääsee edes nollille.

Minä olen viimeiset 7 vuotta tehnyt osa-aikatöitä, välillä palkkatuella, välillä ilman. Nyt en aio tehdä kumpaakaan. Jatkossa palkkatukityö ei oikeuta ansiosidonnaiseen. Viime viikolla jätin poliisille hakemuksen ajokortin palauttamisesta, ja se oli sillä selvä. Nyt olen ajokortiton pitkäaikaistyötön, ikää reippaasti yli 50 ja fyysistä vikaa löytyy enemmän kuin cv:stä rivejä. Nyt meni vain kuppi nurin ihan totaalisesti. Seuraavissa vaaleissa äänestän puoluetta, joka on tähän asti ollut minulle ehdoton ei.

Vierailija
31/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meillä pitäisi lapselle tulla kuntoutustuki, tulee jo vammaistuet, minulle  pieni työeläke. Tämä aiheuttaa sen että asumistukia ei saada enää. Ja tämä, että ei enää tarvitse vekslata asumistuen ja Kelan kanssa, että voidaan elää ja maksaa laskut on juuri se joka motivoi minutkin taas hakeutumaan tekemään voimieni mukaan edes jonkun verran töitä. En ikinä nostaisi persettäni ylös sen takia että voisin jatkaa ikuista säästämistä ja niukkuutta. Nyt viitsii tehdäkin jotain kun jää se raha itselle. Jos kokoomus luulee että kärsiminen motivoi parantamaan elämäänsä niin päinvastoin, se näköalattomuus saa luovuttamaan. 

Vierailija
32/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia varmaan on ärsyttänyt viimeaikoina, siis ennen vaalejakin, vasemmiston ja vihreiden yltiöpäinen suvaitsevaisuus joka asiaan. Tuntui, että kaikki köyhille tärkeimmät asiat olivat heille sivuseikkoja ja muut  ykkösprioriteetteina. Tiedätte kyllä mitkä. Köyhien asiat tuntuivat sivuseikoilta. Ehkä halusivat äänestää "vanhoillisempaa" puoluetta tieten tahtoen. 

Vierailija
33/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tämä. Harmaa talous rehottaa, kun tehdään pelkkiä pimeitä töitä. Joten verotulot senkuin tippuvat.

Vierailija
34/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Monia varmaan on ärsyttänyt viimeaikoina, siis ennen vaalejakin, vasemmiston ja vihreiden yltiöpäinen suvaitsevaisuus joka asiaan. Tuntui, että kaikki köyhille tärkeimmät asiat olivat heille sivuseikkoja ja muut  ykkösprioriteetteina. Tiedätte kyllä mitkä. Köyhien asiat tuntuivat sivuseikoilta. Ehkä halusivat äänestää "vanhoillisempaa" puoluetta tieten tahtoen. 

Jotenkin ristiriitaista äänetää vanhoillisempia puolueita siksi että köyhien asiat olisivat sitten tärkeämpiä kun nimenomaan ne vanhoilliset puolueet laittavat ihan muut asiat ykköseksi kuin köyhät.

Vierailija
35/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nyt se köyhyys kyllä tulee jatkumaan valmistumisen jälkeenkin kun tulee olemaan jäätävä opintovelka.