Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kalevassa köyhä yksinhuoltaja kertoo menettävänsä 150e/kk leikkausten myötä ja katuvansa kun äänesti kokoomusta.

Vierailija
11.10.2023 |

Kyllähän kokoomus varsin suoraan ennen vaaleja sanoi, että leikkauksi tulee. Ja muutoinkin on ylesesti tiedossa tuo kokoomulsen ideologia. Onko siis ihan yleistäkin että köyhät äänestävät kokomusta..? 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ja äänestää kokoomusta. 

Pitäisi äo testit saada äänestyspaikoille. 

Vierailija
2/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä. Sisareni äänestää aina. Hän on keskituloinen ja omaisuutena on paritalokolmio. Meillä oli super köyhä lapsuus. Sitten monet vuokralla asuvat romanit äänestää kokoomusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko olisi rahaa jos olisi äänestänyt vaikkapa demareita? 

Vierailija
4/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo se on käsittämätöntä että köyhä ihminen äänestää kokoomusta. Sahaa omaa oksaansa. Mikä siinä oikein taustalla, joku halu identifioitua hyvintoimeentulevaan kansanosaan eli vastentahtoisuus myöntää omaa aktuaalista tilannettaan, vai mitä ihmettä.

Vierailija
5/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla lapsuuden perua. Itselläkin täysin kokoomuslainen lapsuudenkoti ja suku.

Siitä on aika vaikea irtaantua, kun kaikki muut ajattelevat tietyllä tavalla.

Itse en ole koskaan äänestänyt kokoomusta.

Vierailija
6/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ja yksinhuoltaja eivät ole synonyymejä.

Moni matalapalkka-alalla työskentelevä työntekijä tai eläkeläinen on äänestänyt vasemmiston asemasta muita vaihtoehtoja. Pienituloinenkin ymmärtää ala-astetasoisen plus-ja miinuslaskun. Raha ei kasva puussa. 

Vierailija
7/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en enää äänestä ketään, kaikki samanlaisia oman palkan nostajia per sereikiä.

Vierailija
8/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestin Kokoomusta jo köyhänä opiskelijana. Tunsin monia muitakin samanlaisia.

Vierailija
9/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen lupaus tasapainotustoimista toi varmasti ääniä kaikista yhteiskuntaluokista. Vaalien jälkeen joillakin sitten iskenyt katumus, kun eihän se hallitus niitä säästöjä juuri omista tukiaisista saa hakea.

Vierailija
10/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä äänestin Kokoomusta jo köyhänä opiskelijana. Tunsin monia muitakin samanlaisia.

Harmittaako nyt kun opiskelijoilta leikataan eniten?

Vierailija
11/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että edes ymmärsi miten tyhmä teko oli! 

Vierailija
12/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset köyhät jotka tuntee itsensä paremmaksi kun he ovat kokkareita. Ihan oikein niille jos ovat noin tyhmiä.

Vierailija
13/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin kokoomusta, vaikka olen työtön. Ei kukaan muu ole nostanut työllisyyttä samalla tavalla.

Vierailija
14/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Diakoniatyön järjestämissä tilaisuuksissa viime eduskuntavaaleissa kansanedustajaksi valittu Juha Hänninen tuli tutuksi. Hänninen puhui innostavasti siitä, miten saataisiin paljon lisää työpaikkoja, mikäli kokoomus voittaisi. Jos Kangas jotain elämässään on toivonut, niin työtä ja toimeentuloa.

– Ei olisi pitänyt äänestää. Annoin ääneni, että se parantaisi meidän elämänlaatua, mutta jos nuo leikkaukset toteutuvat, se murentaa kaiken."

Vierailija
15/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itsekkin näitä. Yleensä kuvittelevat poliittikan sellaisten ideaalien ajatusten taisteluksi. 

Ahkera oikeistolainen vastaan köyhä kommunisti. Sellaista yläaste tasoista ajattelua. 

Vierailija
16/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Opiskelijat ovat yleensä ottaen köyhiä, mutta moni heistä odottaa rikkaampaa tulevaisuutta, osa tietysti ihan aiheestakin.

Vierailija
17/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanitin yhtä kokoomusehdokasta lukioikäisenä, en ollut vielä äänestysikäinen. Loppui aika lyhyeen, oikeasti en ole koskaan äänestänyt kokoomusta. Enkä tuon typeryyden jälkeen ole fanittanut yhtäkään poliitikkoa. Onneksi nuoruuden hullutukset jäivät minulla sinne nuoruuteen.

Vierailija
18/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on varmasti nälässä olemalla tai velalla hankittu LV:n laukkukin. Vähän sellainen rikkaaksi identifioituva, vaikka ei ole 

Vierailija
19/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huonoja vaihtoehtoja kaikki.Mikä ap:n mielestä on köyhälle (työssä käyvälle) paras puolue äänestää?

Vierailija
20/35 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Harmittaako nyt kun opiskelijoilta leikataan eniten?

Hyvä vain oppia jo nuorena mitä omalle jalalle kusemisesta seuraa. Se lämmittää hetken, mutta sitten alkaa haista.