Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua ostaa enää toista taloa enkä maksaa miehelle vuokraa

Vierailija
11.10.2023 |

Lapset on muuttaneet pois ja tämä yhdessä ostettu huono talo muuttotappiokunnassa vei omaisuuteni. Mies sai perintöä.

Tämä on liian iso ja en halua ostaa enää toista taloa. Mies haluaa rakentaa talon ja että minä maksaisin siitä hänelle vuokraa.

Pitää käsittämättömänä, etten suostu. Muutan mieluummin yksin jonnekin kaksioon, kuin passaan loppuikäni "vuokraisäntää" joka elää tätä 50/50 raha-asiat mutta nainen hoitaa kaikki kotityöt-harhakuvitelmaa. Minulle riittää.

On aina täysin monttu auki, kun en lupaa suostua. Raivostuttaa ajatuskin, kukaan vuokraisäntä ei odota puhtaita sukkia ja ruokaa, ainoastaan huolenpidon asunnosta ja vuokransa ajallaan.

Itkeskeli taas humalassa eilen, kuinka olen muuttunut, kuinka en ennenkään ollut siivelläeläjä, miksi nyt, nyyh, olen heittämässä kaikki nämä vuodet roskiin, byääh.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mutta se vuokralla olohan olisi oikeastaan hyvä.

Jääkaappi rikki - vuokranantaja hoitaa uuden

Vessa tukossa - vuokranantaja hoitaa

Lumityöt - vuokranantaja hoitaa

Putkiremppa, kattoremppa, ulkomaalaus, lämmitys, korjaukset, hankinnat...

No ei se noin mene. Jääkaappi rikki - vuokranantajan ei tarvitse hoitaa tilalle uutta, toimiva riittää, saa olla sähkösyöppö. Vessa tukossa - vuokranantajan ei tarvitse tätäkään hoitaa samantien, riittää kohtuullinen aika ja siinä ajassa vuokralainen jo itse onkin putket avannut. Lumitöitä vuokranantaja äärettömän harvoin hoitaa. Putkirempat jne. toki kuuluvat omistajalle, mutta niiden aikana asunnossa asustaminen on vuokralaisen asia eikä välttämättä mitään korvauksia saa, koska asuminen onnistuu.

Vierailija
22/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mies vaihtoon. Sehän haluaa vain hyötyä sinusta. Asun itse olosuhteiden pakosta tällä hetkellä miehen omistusasunnossa (muuttotappiokunta tämäkin, myynti vaikeaa) ja maksan vain puolet juoksevista kuluista. Todellakaan en ryhtyisi parisuhteessa toisen vuokralaiseksi.

Eli kun sinä itse hyödyt toisesta, se onkin ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten kauan olet jo tuota jaksanut katsella ja miksi?

Aivan liian kauan. Trauma, pelko, love bombing, manipulointi jne.

Ap

Trauma ei ole mikään järkevä syy hankkiutua parisuhteeseen eikä pysytellä siinä.

Tiedän nyt, olen työstänyt sitä. Olin ihan lapsi kun tähän lähdin, ei olisi pitänyt.

Ap

Lapsi et ole tainnut olla enää vuosikausiin jos omat lapsesikin on jo muuttaneet muualle. Aikaa olisi kyllä ollut muuhunkin kuin valittaa olosuhteita.

Tiedän että on hankala ymmärtää, eikä tarvitsekaan. Nyt en enää pelkää tai murru sillätavalla.

Ap

Vierailija
24/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että avaudut vauvapalstalla, niin olisiko aika toimia? Ero, talo myyntiin ja vuokraat itsellesi vaikka kaksion. Mies voi yksinään rakentaa talon ja hommata siihen vuokralaisen jos niin haluaa.

Vierailija
25/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea syy on tietysti se, että et VIITSI itse kantaa vastuuta lainkaan, helpompi vain olla. Ihan oma syysi, aikuinen ihminen, ota ja lähde. Piste. 

Vierailija
26/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten kauan olet jo tuota jaksanut katsella ja miksi?

Aivan liian kauan. Trauma, pelko, love bombing, manipulointi jne.

Ap

Trauma ei ole mikään järkevä syy hankkiutua parisuhteeseen eikä pysytellä siinä.

Tiedän nyt, olen työstänyt sitä. Olin ihan lapsi kun tähän lähdin, ei olisi pitänyt.

Ap

Lapsi et ole tainnut olla enää vuosikausiin jos omat lapsesikin on jo muuttaneet muualle. Aikaa olisi kyllä ollut muuhunkin kuin valittaa olosuhteita.

Tiedän että on hankala ymmärtää, eikä tarvitsekaan. Nyt en enää pelkää tai murru sillätavalla.

Ap

Ei sitä ole vaikea ymmärtää mutta minusta sitä vain ei pidä ymmärtää. Kenenkään ei joutua tuohon tilanteeseen sen vuoksi että ymmärrän että se menee noin.

Vierailija
27/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mies vaihtoon. Sehän haluaa vain hyötyä sinusta. Asun itse olosuhteiden pakosta tällä hetkellä miehen omistusasunnossa (muuttotappiokunta tämäkin, myynti vaikeaa) ja maksan vain puolet juoksevista kuluista. Todellakaan en ryhtyisi parisuhteessa toisen vuokralaiseksi.

Onko se suurta hyötymistä, kun pitää toimia toiselle ilmaisena kokkina, piikana, terapeuttina ja s-työntekijänä?

Ap

Vierailija
28/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onko se suurta hyötymistä, kun pitää toimia toiselle ilmaisena kokkina, piikana, terapeuttina ja s-työntekijänä?

Ap

Kuka tai mikä siihen pakottaa?

Vierailija
29/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap

Kuka tai mikä siihen pakottaa?

Pelkät odotukset ja oletukset varmaan, pyrkimys pitää sopua yllä. Mökötyksen estäminen ja tenttaamisen kohteeksi joutumisen välttely. Kaikkea, mitä vuokranantajan vuoksi ei tarvitsisi tehdä.

Ap

Vierailija
30/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap

En ymmärrä tätä naisten katkeruutta. Vaikka asuisit yksin, niin pitäähän sinunkin syödä, joten ruokaa joudut laittamaan kuitenkin. Samoin siivota. Oletus on myös, että haluat joskus keskustella jonkun sinulle läheisen ihmisen kanssa vakavammistakin asioista. Niin ja kai sinäkin seksistä jotain, jos et niin pitäisi varmaan avata suu ja kertoa omia toiveita.

Jos noin ahdistaa niin ota ero ja pyydä miestä lunastamaan sinut ulos talosta. Jos ette pääse sopuun niin talo myyntiin ja saatte siitä mitä saatte. Koska tosiasia on, että ero teille tule joka tapauksessa kun et suostu uuden talon rakentamiseen ja mies tuskin haluaa muuttaa mihinkään kerrostaloasuntoon.

Vierailija
31/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään suostu tuollaiseen sairaaseen vuokrasuhteeseen. Rakkautta ei välillänne selvästi ole, miksi edes asutte yhdessä? Muuta omaan.

Vierailija
32/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille on siis avioliittolaki täysin vieras? Lukekaa se ensin ja keskustelkaa uudelleen kuka maksaa ja mitä. Avoliitto, niinkin pitkään kuin teillä, katsotaan juridisesti avioliiton kaltaiseksi. 

Olet kyllä kiltti puoliso

Vierailija
33/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella että miehen saisi muuttumaan niin että teillä olisi jatkossa reilu suhde. Jos toinen on pomottanut/lokkeillut kymmeniä vuosia niin tuskin tuo liitto yhtäkkiä muuttuu reiluksi kahden aikuisen liitoksi vaikka ap tekisi mitä ja muuttuisi miten. 

Ero voi olla helpompi siinä mielessä että ensin on isot ongelmat kunnes saadaan omaisuusjaettua ja kumpikin saa asetettua omaan elämäänsä. Ero on varmasti iso asia ja sitä suree aikansa. Mutta sitten tuo suhde olisi ohi. Sen sijaan jos asutte jatkossakin yhdessä asia vaan jatkuu ja jatkuu…

Vierailija
34/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteminen vaatii rohkeutta ja voimaa, mutta kertomasi perusteella se on ainoa vaihtoehto. 

Vierailija
35/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap

En ymmärrä tätä naisten katkeruutta. Vaikka asuisit yksin, niin pitäähän sinunkin syödä, joten ruokaa joudut laittamaan kuitenkin. Samoin siivota. Oletus on myös, että haluat joskus keskustella jonkun sinulle läheisen ihmisen kanssa vakavammistakin asioista. Niin ja kai sinäkin seksistä jotain, jos et ni

Ei tarvitsisi laittaa ruokaa moisia määriä, jatkuvaa tarkkelys- ja proteiinipitoisen ruuanlaittoa jota en itse tarvitse. "Samoin siivota". Kyllä, mutta omat juttuni, vaatteeni jne. Yli puolet vähemmän työtä ja enemmän aikaa itselle. Puhua? Tarkoitat varmaan kuunnella sitä loputonta länkytystä milloin mistäkin. Itse jos yritän puhua, tuo puhuu päälle ja alkaa taas se tunnin monologi, joka ei lopu edes siihen että pyydän olemaan välillä hiljaa (siitä kun seuraa pitkä polveileva kuninkaan puhe siitä, kuinka mun täytyisi osata kommunikoida paremmin ja pyytää olemaan hiljaa ennenkuin menee hermot) joka taas aasinsiltojen kautta johtaa poliittiseen ränttiin. Vaikka olen jo sanonut etten jaksa nyt enempää. Seksi ei kiinnosta enää, koska näen tuon nykyään yhtenä lapsena, semmoisena, jonka ei pitäisi enää kuulua elämääni. 

Ap

Vierailija
36/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap

En ymmärrä tätä naisten katkeruutta. Vaikka asuisit yksin, niin pitäähän sinunkin syödä, joten ruokaa joudut laittamaan kuitenkin. Samoin siivota. Oletus on myös, että haluat joskus keskustella jonkun sinulle läheisen ihmisen kanssa vakavammistakin asioista. Niin ja kai sinäkin seksistä jotain, jos et ni

Jos ne kotityöt on niin helppoja ja mukavia, miksei miehet sitten ota niitä kaikkia hoitaakseen vaan luistavat niistä ja päälle vielä vähättelevät kotitöitä? Loppuisi se miesten ikivalitusvirsi siitä, että  naiset nalkuttaa kotitöistä kuin seinään. Eli win-win.

Vierailija
37/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap

En ymmärrä tätä naisten katkeruutta. Vaikka asuisit yksin, niin pitäähän sinunkin syödä, joten ruokaa joudut laittamaan kuitenkin. Samoin siivota. Oletus on myös, että haluat joskus keskustella jonkun sinulle läheisen ihmisen kanssa vakavammistakin asioista.

Tämäkin on hädissään siinä vaiheessa kun olen lähdössä, sanoo ettei selviä lumitöistä ja muista yksin. Muut ajat tepastelee ja katselee minua ylhäältä käsin, teeskentelee tehneensä koko vapaapäivänsä töitä, vaikka on pelannut konsolipelejä. Itse olen siivonnut, laittanut ruokaa ja pyykännyt, mutta kun itse istahdan käsitöitteni pariin, ampaisee mies ylös ja vaatii mukaan pihatöihin. 

Ap

Vierailija
38/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perinnöksi äitini talon ja rahaa. Se oli aivan liian iso talo minulle joten myin sen. Siinä oli 180 neliötä ja iso tontti. Asun nyt puolet pienemmästä talossa jonka ostin ja remontoin itse.

Vierailija
39/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sain perinnöksi äitini talon ja rahaa. Se oli aivan liian iso talo minulle joten myin sen. Siinä oli 180 neliötä ja iso tontti. Asun nyt puolet pienemmästä talossa jonka ostin ja remontoin itse.

Älä Rauman poika höpötä.

Vierailija
40/41 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parisuhteessa aletaan vaatimaan vuokraa puolisolta, niin puoliso voi alkaa vaatimaan palkka puhtaanapito ja ruokahuollosta. Toivottavasti olet jo lopettanut kaiken sellaisen.