Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten luopua vanhoista vaatteista

Vierailija
11.10.2023 |

Minulla on paljon nuoruusajan vaatteita, joita en käytä. Olen 36-vuotias nainen ja oma tyylini on viime vuosina muuttunut, samoin muoti. Vaikka vaatteet vievät komerossa turhaa tilaa, en raaski viedä kierrätykseen.

Konmarituksessahan neuvotaan, että jos joku esine ei tuota iloa, siitä voi luopua. Mutta vanhat vaatteni tuovat kyllä iloa silloin kun katson niitä. Monet vaatteista ovat kauniita, ja niihin liittyy muistoja. Olen ihmisenä tunteellinen ja herkkä esteetikko, toisinaan epärationaalinen. Järjen ääni käskee etsimään UFFin laatikon, mutta joku ihme tulppa estää.

Luopumista vaikeuttaa myös ympäristöahdistus. Nolottaa olla ihminen kantaa kierrätyskeskukseen kassitolkulla ehjää tavaraa ihan vaan siksi että on halunnut ostaa tilalle jotain sopivampaa. Ennen käytettiin kaikki vaatteet loppuun, eikä mietitty pinnallisesti tyyliseikkoja ja mieltymyksiä.

Mietin myös, että entäs jos muoti ja tyyli kääntyy ja kaipaankin vanhoja vaatteitani? Niihin on kuitenkin uponnut matalapalkka-alan ihmisenä huomattava siivu tuloista.

Kertokaa, miten olette saaneet itsenne luopumaan vanhoista vaatteista! 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellaisia säilytyspusseja joista voi pölynimurilla imaista ilmat pois. Sellaisissa ne vaatteesi vievät vähän tilaa mutta säilyvät mukavasti.

Vierailija
2/2 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ullakolla yli 20 vuotta vanhoja pitkävartisia korkokenkiä. En heitä pois, kun ei sellaisia enää löydy kaupoista. Nykyajan muoti on aivan kamalaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla