Mikä toi 550 e kuussa on?
Tarkottaako että niin paljon saa käyttää rahaa ja vuokrat, sähköt, puhelimet ja netit maksettu? Mää saan työkkistä 800 e kuussa ja kun vähentää yhtiövastikkeen niin jää 500 e josta sitten makselen edellä mainitut kulut plus vakuutukset, lääkkeet, bussiliput, veden yms. Asumistukea tai toimeentulotukea en saa.
Kommentit (8)
Toimentulotukiasiakkaalle pitäisi jäädä 550 käteen. Jos vuokra, vesi ja sähkö eli asumiskulut ylittää kunnassasi määrätyn kohtuullisen vuokran rajan (esim.400e) ylimenevää osaa ei huomioida eli se on pois tuosta summasta. Käytännössä monestakin syystä jää alle 550 tuo summa usein, tai jäi silloin kun olin toimeentulotuella.
Sinulla on vissiin omistusasunto ja et siksi saa toimeentulotukea? Sinulla on siis myytävää arvo-omaisuutta eli köyhäinapu ei kuulu sinulle. Eihän sun oikeesti kannata vuokralle muuttaa mutta esim. lainan ottaminen on sinun tapauksessa vähemmän typerää kun sellaisella jolla ei mitään tuloa ole mistään ikinä kuviteltasvissa.
Jos saat noin vähän rahaa kk?Poista netto tuloista,vuokra,sähkö,kotivakutus, sv-lääkeet Toimentulo laki kaikilla Suomessa asuvilla sama.Helsinki käteen pitää jädä hyväksyttyjen menojen jälkeen 1 asuvalla tuo Summa 550e.. Jolla maksat puhelin/netti,Ravintosi,puhtaus ,vaateet, huvitus,matka lippu.Asumistuki/ toimentulotuki voit ilmaisiksi anoa Kelan netti sivut. Kuin mennä paikan päälle pyytää anomus kaavakseesta tulostetun versiot.Sama asia toimentulotuen anomisessa,Vain anotessasi tukea,saat oiken vastauksen kun tuki anomukset Kela käsitellyt.
Kannattaa perehtyä kotipaikkakuntasi ruoka-apuun. Itse käyn sellaisessa jossa on runsaasti tavaraa (joskus viikonkin vanhaa) jolloin ei ole pelkoa että veisin leivän köyhemmän suusta.
Mtv:n sivuilla on juttu 20v vanhasta lehtimainoksesta, jossa mm. kahvipaketin hinta oli 0.85e ja peruna 0,15e/kg, jauheliha ja nektariinit alle 2e/kg... Löytyy googlesta "ruoan hinta 2003 mtv" tms.
Olen anonut tukia, en ole saanut. Olen jättänyt valituksia, kaikki tulleet hylättyinä takaisin. Ehkä pitäis laittaa kenkälankkia naamaan ja huivi päähän, josko sitte saisi.;)
Vierailija wrote:
Olen anonut tukia, en ole saanut. Olen jättänyt valituksia, kaikki tulleet hylättyinä takaisin. Ehkä pitäis laittaa kenkälankkia naamaan ja huivi päähän, josko sitte saisi.;)
Onkos sulla joku tuttu jolla se on auttanut?
Jos sulla on velkoja niin ne on maksettava itse tuosta tuesta. Niitä ei huomioida menoina.
Omassa käytössä oleva omistusasunto ei estä toimeentulotuen saamista. Ennen kuin alapeukutatte, käykää itse lukemassa Kelan sivuilta.
Mutta omistusmenon asumismenoissa vastikkeesta otetaan huomioon vain hoitovastikkeen osuus. Jos ap:n yhtiövastikkeesta osaxon yhtiölainan osuutta, niin tätä osaa ei lasketa asumismenoksi.
Miksi et saa asumis- tai toimeentulotukea?