Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvitteletko kirppismyyjän olevan köyhä?

Vierailija
11.10.2023 |

Olen myynyt nyt muutaman kuukauden ajan tavaraa pois autotallista. Sinne kertyneitä sukulaisten huonekaluja, omia turhia tarvikkeita jne.

Olen kolme kertaa nyt törmännyt iäkkäämpään ostajaan, joka hämmästyy, miten voimme asua isossa omakotitalossa ja myydä pois tavaraa. Siis jopa ihan suoraan sanoo, esimerkiksi eilen illalla, kun myin lasten leluja.

Onko yleinenkin käsitys, että vain köyhä käy kirppiskauppaa? Itse myös ostan second handia ja haen jopa ilmaisia vaatteita lapsille jne.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäämpien joukossa tuota voi olla. Vanhempani eivät asioineet kirppiksellä koskaan, olivat lapsena kokeneet pula-ajan ja kai siksi eivät enää tahtoneet hankkia vieraiden ihmisten vanhoja tavaroita. Toisaalta kirppiksillä asioivat monet siksi, että tulot eivät riitä uuden ostamiseen, myös monet pienituloiset iäkkäät eläkeläiset toimivat niin.

Nuorempien joukossa on kai tavallisempaa, että kirppistely on harrastus ja elämäntapa.

Vierailija
2/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ajattele. Vanhat ihmiset joilla on tai oli tilaa eli iso omakotitalo vaan säästi ja varastoi kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen näppituntuma että varakkaat käyvät enemmän kirppiksillä kuin huonosti toimeentulevat.

Vierailija
4/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan sillä iäkkäällä syy ollut vain se, että teillä olisi tilaa pitää ne tavarat varastoissa? 

Vierailija
5/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraiset myyvät usein tavaran halvalla, kun taas moni varakkaampi pyytää järjettömiä hintoja kaikesta. Rahan arvo on varmaan erilainen. Ehkä rikkaalle joku parikymppinen on kirppishiluja.

Vierailija
6/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vanhemmassa ikäluokassa on se ajattelutapa, että jos "joutuu" myymään tavaroitaan ja vaatteitaan, tekee sitä siksi, että tarvitseee rahaa. Kyllä mä sanoisin, että oman äitini ikäluokassa (50-luvulla syntyneet) on paljon sellaisia, joille kirpputorit ovat vain huonomman kansanosan osto- ja myyntipaikka ja omat vanhat vaatteet vaikka ennemmin heitetään roskiin kuin myydään kirppiksellä. Siis jos niitä vaatteita ei käytetä ihan loppuun asti.

Mä taas itse ajattelen, että kirppiksillä tavaroiden ja vaatteiden myynti on vain järkevää. Itsekin olen tehnyt paljon mahtavia löytöjä kirppiksiltä ja second handeista, tyyliin Peak Performancen kevytuntuvatakkia ja cashmirneuletta. Ei tällaisia mitkään köyhät kyllä myy.

Vierailija
7/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat on sellaisia, ettei me haluta niitä pitää. Ns lapsemme ovat nuoria aikuisia, eikä kumpikaan halua noista mitään. Haluan auton talliin ja sinne myös pienen verstasnurkan, enkä hillota muiden romuja tai lasten vanhoja tavaroita, jotka nämä itse haluavat laittaa eteenpäin. Kirppismyynnin tuoton jaan puoliksi lapsille.

ap

Vierailija
8/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sellainen näppituntuma että varakkaat käyvät enemmän kirppiksillä kuin huonosti toimeentulevat.

Sama fiilis noin yleisesti ottaen. Heillä on varaa tehdä heräteostoksia, mitä fyysinen kirppistely usein on. Ei sinne lähdetä etsimään jotain tiettyä tarpeellista asiaa. Nettikirppikset toimivat kyllä niinkin. Oma megakirppistelijätyökaverini ostelee todella paljon kaikkea, noh, rehellisen turhaa. Myös työpaikalle vaatien tietysti löydöistään rahat takaisin. Itse esimiehenä kieltäisin moisen, mutta häntä ei tunnu niin kiinnostavan.

Vierailija
9/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja annan sieltä myös ilmaiseksi kaikenlaista. Kunhan tyhjjenee.

ap

Vierailija
10/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ajattele. Vanhat ihmiset joilla on tai oli tilaa eli iso omakotitalo vaan säästi ja varastoi kaiken.

Nimenomaan, just näin. Anoppi ei voi muuttaa omakotitalosta kerrostaloon, kun kaikki huonekalut eivät mahdu sinne. Ja ikää on 85v.

Vierailija
11/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Mutta jostain syystä omassa tuttavapiirissä just ne, jotka valittavat rahapulaa, harrastavat kirppistelyä, myyvät ja ostavat, ja heidän kotinsa varastot ovat tavaraa täynnä.

Vierailija
12/12 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että jos on hyvätuloinen, miten riittää aikaa siihen säätöön. (Tulee paljon ohareita, tinkijöitä, ihmisiä, jotka kysyvät samoja asioita kuin ilmoituksessa lukee) Jos olisin hyvätuloinen, lahjoittaisin kaiken ylimääräisen Fidaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi