Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten huppari voi maksaa 300-400 euroa?

Vierailija
10.10.2023 |

En ymmärrä.

"Nyt tuntemattomat nuoret halusivat pojalta tämän Stone Island -merkkisen collegepaidan. Merkki on hintava ja sen huppareiden hinta on 300–400 euron luokkaa."

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009903450.html

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on kovisten vaatteita. Jos ei kykene puolustamaan haarniskaansa, niin se tulee viedyksi.

Pitää olla kunniaa ja mahtia kantaa niitä vaatteita. Ne vaatteet yleensä hankitaan kovalla katurahalla, eikä iskän tai äiskän rahoilla. Jos ei osaa pitää niistä kiinni, niin ne menee pois.

Tää on katumuotia jos ette tajunneet sitä.

Mulla on tapana pukeutua country-tyylisesti. Mun bootseja ei viedä noin vain.

Vierailija
22/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi kuule, ei ole tuo raha mitään verrattuna oikeiden muotitalojen rytkyihin - ja huppareitahan saa melkein kaikilta. 

Stonarilla on muuten oikeasti hyvälaatuisia teknisiä vaatteita. Nuo ”peruspaidat” eivät ole ihmeellisiä ja maksat kompassista. 

Mutta nää keskustelut ovat niin tyhmiä. Jos joku tykkää, niin mitä sitten? Pohjalta: ”Miksi hölmö maksoit tuhansia Tom Fordista, kun Turin olisit saanut 300e:lla”. Tai miks ostit kalliin kellon, ku tää Casio olis 50e. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon unikko-huppari 200€, tuskin kuitenkaan kelpaa roadmaneille.

Vierailija
24/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stone Island on Made in Italy. Minulla on niiden pari niiden pusakkaa ja villakangastakki. Kestävät vuosikymmeniä. 

Vierailija
25/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaikka olisi monimiljonääri, miksi helkkarissa laittaa satoja euroja huppariin  jonka valmistuskulut ovat ihan max parikymmentä euroa. Joku custom mittatilauspusero käsityönä laadukkaista matskuista eri asia, mutta tehdastekoinen puuvillahuppari?

Kulttuureissa missä köyhyys on vallitsevaa, yleensä statusmerkeillä on ylikorostunut merkitys. Matkustat tiettyihin maihin, niin johan alkaa löytyä merkkivaatteita päällä, kultaketjuja ja koruja yms.

Vierailija
26/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kohta yrittää väittää, että merkkivaatteet ovat laadukkaampia kuin tavalliset,  hihhih.

Merkkivaate saattaa olla tai sitten ei ole sen kummempi kuin tavallinen rytky.

Markkinointi on kaiken takana. 

Vierailija
27/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Here Are the Top 10 Most Expensive Hoodies of All Time:

The First Edition NFT-Powered Hoodie – $26,000

Louis Vuitton Monogram Mink-Fur Hoodie – $25,900

Louis Vuitton Monogram Mineral Mink-Fur Hoodie – $25,300

Louis Vuitton Night Sequin Hoodie – $6,250

Zegna Cotton Zip Hoodie – $6,100

Louis Vuitton X Supreme Hoodie – $6,000

Signed “Rocky Balboa” Dolce & Gabanna Hoodie – $5,760

Philipp Plein Camouflage Zip-Up Hoodie – $5,000

Prada Studded Panel Zip Hoodie – $4,400

Louis Vuitton Staples Edition Hoodie – $3,100

https://themostexpensive.org/most-expensive-hoodies/

Minkinturkkihuppari? Hyi helvetti.

Vierailija
28/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin voi pk-seudun ostoskeskuksissa nähdä kymmeniä ala-asteikäisiä joilla on tuhannen euron Canada Goose untuvatakki. Ei siinäkään järkeä ole.

Vierailija
29/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikana kun vanhemmat oli ostaneet jotain, niin ne painotti että pidät sitten kiinni niistä tai joku vie.

He tiesivät silloin tästä. Ei kasarina kukaan vienyt vaatteita päältä.

Ilmeisesti kuuskytluvlla ja seitkytluvulla muotivaatteita varastettiiin.

Jos kuulemma jotain varastettiin, niin oma häpeä. Näin omat vanhemmat oli asiasta mieltä. Meillä ollaan varmasti totuttu liian hyvään että pidetään itsestän selvänä ettei muilta oteta asioita.

Vierailija
30/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioisin huppareiden hinnan koostuvan jotenkin seuraavasti: Itse huppari 1/10 osa, myynti, markkinointi ja brändi 9/10 osaa. Eli 40 euron huppariin lisätään 360 euroa  noita muita kuluja ja brändiä!

Arvioin itse maksaneeni noin 30 prosenttia BMW-merkistä keulalla ja perässä uuden autoni hinnassa.

Vierailija
31/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole töitä tai töistä tarjotaan vähemmän päivätuloina kuin päälle viedystä hupparista saa hetkessä.

Nuorilla on kovat ajat. Tavallaan ymmärrän.

Työläisiä jotka saa päivässä noin viisikymppiä ja tuollainen huppari on parin viikon palkka. Monella tulee varmasti kiusaus viedä heikommalta kallis huppari etenkin, jos vielä hallitus leikkaa lisää köyhiltä.

Eikö tuollaisen kalliin hupparin päälle voi laittaa halpaa sadetakkia ettei toiset näe sen arvokkuutta?

Vierailija
32/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ostakoon, mitä haluaa. Jos olisi normaalit ajat, niin monesti hieman kalliimpi tuote on paljon kestävämpi ja vähemmän tuottanut luonnon tuhoja. Ei sen nyt mikään ökykallis silti tarvitse olla, vaan laadukasta työtä.

Vierailija
33/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pätee ainakin käsilaukkuihin, käytettynä halvalla ostettua Ranskassa tehtyä käsilaukkua olen käyttänyt jo 15 vuotta.

Vierailija
34/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jokainen ostakoon, mitä haluaa. Jos olisi normaalit ajat, niin monesti hieman kalliimpi tuote on paljon kestävämpi ja vähemmän tuottanut luonnon tuhoja. Ei sen nyt mikään ökykallis silti tarvitse olla, vaan laadukasta työtä.

Tavallaan näin. Hyvä tuote kestää uudelleen varastamistakin ja myyntiä hyvin. Hinta on aina parempi kuin heikommissa tuotteissa.

Vierailija
35/44 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on vain typerää maksaa liikaa ja noloa ostaa tuollainen 300-400€ huppari, osoittaa ettei rahoja ole osattu käyttää järkevästi

Vierailija
36/44 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Stone Island on Made in Italy. Minulla on niiden pari niiden pusakkaa ja villakangastakki. Kestävät vuosikymmeniä. 

Mulla on Seppälän huppari ostettu 30vuotta sitten maksoi joku 50markkaa. Eli seppälätkin kestää vuosikymmeniä.

Vierailija
37/44 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö ei ole hän kuka pyytää, vaan hän kuka sen maksaa.  Ensimmäiset kuusi hupparia kun googlasin, hinnat olivat välilä 21...62 €

Vierailija
38/44 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa lapsillenne että yksilöllisyys on myös arvo, eikä ole mielekästä olla tusinamassaa.  Itse nuorena käytin farkkuja, ja kun farkut sitten 70-luvulla tulivat muotiin, aloin käyttämään jotain muuta. Nyt kun noita kavereita tapaa, niin sanovat arvostaneensa itsenäistä tyyliäni.

Vierailija
39/44 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla maailmassa paljon muitakin asioita mitä et ymmärrä, ei se mitään kaikki vaan ei ole niitä penaalin terävimpiä kyniä.

Vierailija
40/44 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkeilykamat ovat ainoita vaatteita, joissa koen saavani merkkituotteen hinnalle vastetta. Mutta niissäkin se hinta on vain noin kaksinkertainen markettikamaan verrattuna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme