Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loton ja Eurojackpotin suuret voitot

Vierailija
10.10.2023 |

Olen ihmetellyt, että kun Loton päävoitto nousee 10 miljoonaan euroon tai Eurojackpotin 90 miljoonaan euroon, niin minkä takia se saa ihmiset innoissaan pelaamaan, kuin että päävoitto olisi vaikka 3 miljoonaa euroa?

Suurin osa ihmisistä, jotka pelaavat Lottoa ja Eurojackpotia, ovat pienituloisia ihmisiä, pienellä palkalla tai eläkkeellä eläviä ihmisiä, jopa alle 2000 euroa kuukaudessa.

Se ihminen on yhtä onnellinen, voittaako hän 3 miljoonaa euroa vai 90 miljoonaa euroa, sillä ei ole mitään merkitystä. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosta voitosta riittää enemmän jaettavaa jos pelaa porukalla. Siksi ainakin.

Vierailija
2/23 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa pelaa kestona ihan jatkuvasti oli voitto mikä hyvänsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys voittaa on olematon, siinä ei siis voi puhua järjellisestä sijoituksesta ostetaan siis mahdollisuus haaveeseen.

Ostamalla 2 euron lapun voit voittaa enemmän rahaa kuin tienaat töillä koskaan. Tässä tulee ero 3Me ja 90Me pottien välilä, 90 tarkoittaa että sinun ei todellakaan koskaan tarvitse pohtia rahaa (sen tuhlaus vaatii jo yritystä).

3Me joo sillä elää loppuelämänsä kohtuullisen mukavasti mutta huonolla tuurilla ei ihan riitä ja onko se olematon todennäköisyys sen 1€ panoksen arvoista. Olishan se kiva mut tuon saa jo tehtyä suuremmalla todennäköisyydellä ilman lottoa.

90Me kannattaa olemattomallakin todennäköisyydellä yrittää yhellä rivillä. Tulee samalla tuettua valtiontaloutta, koska jokaisessa arvonnassa se on Veikkaus Oy joka voittaa aina suurimman potin.

Vierailija
4/23 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan satunnaisesti, en katso kuinka paljon pääpotti on.

Vierailija
5/23 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isosta voitosta riittää enemmän jaettavaa jos pelaa porukalla. Siksi ainakin.

Suomiloton peruspäävoitto jaettuna viidelläkymmenellä on 20 000 e.

Eurojackpotin suurin jättipotti jaettuna viidelläkymmenellä on 2,4 miljoonaa e.

On kai tuossa jo vähän eroa sille vähävaraisellekin...

Vierailija
6/23 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan porukkapelinä vain ja ainoastaan. 120 miljoonaa eurojackpotissa, vaikka 2 eurolla osuus 40 hengenporukasta, niin voitto voisi olla 3 miljoonaa jos osuisi. Tuolla kahden euron panoksella tuon kokoisesta porukasta saa 40 riviä.

Aika paljon eriasia, kuin pelata itse yksin kahdella eurolla, jolla saa yhden rivin ja tavoitella sitä isoa voittoa, joka voi minimissään olla vain 10 miljoonaa. Eli nimenomaa nuo isojen voittojen kierrokset kiinnostaa meitä porukkalottoajia.

Vierailija
7/23 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on esimerkiksi eurojackpotissa tällä kierroksella perjantaina ison pääpotin lisäksi myös suomilotolle hyvinkin pärjäävä summa jaossa toisessa voittoluokassa eli 5+1 tuloksellakin saa miljoonavoiton (riippuen toki voittajien määrästä).

Jaettavana on 23 miljoonaa ja vaikeusaste parempi kuin suomiloton seitsemän oikein -rivillä. 1/7m vrt 1/18m

Vierailija
8/23 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaajia on kyllä sitten enemmän tällaisella kierroksella, isot potit houkuttaa aina pistämään enemmän rahaa. Enemmän jakajia silloin myös.

Vierailija
9/23 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikeusaste parempi kuin suomiloton seitsemän oikein -rivillä. 1/7m vrt 1/18m

Ihan tarpeeksi vaikea on silti. Turha laskea elämää sen varaan että voittaisi....

Vierailija
10/23 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viideskymmenesosan järjestelmästä pelasin. Maksoi kokonaiset 2 euroa 64 senttiä. Ei tunnu lompakossa kun en joka kierrokselle pistä.

Vierailija
11/23 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viideskymmenesosan järjestelmästä pelasin. Maksoi kokonaiset 2 euroa 64 senttiä. Ei tunnu lompakossa kun en joka kierrokselle pistä.

Miksi noin outo määrä, miksei ihan tavallinen normaalien ihmisten perusrivi joka on kaksi euroa?

Vierailija
12/23 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parilla miljoonalla saa enää mitään. Menee kuluihin. Normaaliin elämiseen pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
13/23 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen voittanut lotossa 660000 euroa 1/5 osuus. Laitan eurolottoa 1 rivin silloin tällöin, tänään olen laittanut kun on 120 miljoonan potti. Lottoa pelaan harvemmin mutta laitan niitä kimppalottoja 1/5 koska niistä olen voittanut paremmin. Minulla ollut 3+2 eurolotossa oikein muutaman kerran 3 vuoden aikana ja sitten 1+2 mutta en ole suuria voittoja saanut.

Vierailija
14/23 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei parilla miljoonalla saa enää mitään. Menee kuluihin. Normaaliin elämiseen pääkaupunkiseudulla.

Muuta pois niin riittää.

Vierailija
15/23 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri julkaistun tutkimuksen mukaan noin 6000 euron kuukausipalkalla pääsee parhaiten palkattuun kymmenykseen.

Siihen tuo pari miljoonaa riittää kyllä oikein mainiosti. Ja vielä paremmin suomalaisten mediaanipalkkaan joka on alle 3500 kuussa.

Vierailija
16/23 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin joskus kun potti oli 3.3 miljoonaa niin voitin 660000 euroa. Se oli 1/5 osuus jonka voitin. En laita enempää rahaa lottoon vaikka olisi isompi potti. Laitan kimppalapun lottoon pari kertaa kuukaudessa. ja eurolotossa laitan 1 rivin.

Vierailija
17/23 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen voittanut lotossa 660000 euroa 1/5 osuus. Laitan eurolottoa 1 rivin silloin tällöin, tänään olen laittanut kun on 120 miljoonan potti. Lottoa pelaan harvemmin mutta laitan niitä kimppalottoja 1/5 koska niistä olen voittanut paremmin. Minulla ollut 3+2 eurolotossa oikein muutaman kerran 3 vuoden aikana ja sitten 1+2 mutta en ole suuria voittoja saanut.

Mikä eurolotto on? En ole aikaisemmin kuullut siitä.

Vierailija
18/23 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi pitäisi tavoitella päävoittoa? Monelle tavalliselle ihmiselle olisi iloinen yllätys saada rahapelissa 2000 € tai 20 000 €. Itse poistaisin kokonaan nuo sadan miljonan suuruiset jättipotit ja se raha jaettaisiin kolmelle sueraavaksi alemmalle voittoluokalle.

Vierailija
19/23 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä eurolotto on? En ole aikaisemmin kuullut siitä.

Lauseyhteydestä pystyy monesti päättelemään useita tavallisten ihmisten puheessa ja internetissä käyttämiä kansankielisiä tai puhetyylisiä ilmaisuja jotka eivät ole kirjakielen mukaisia tai virallisia rekisteröityjä tavaramerkkejä.

Mikähän se tuo mahtaisi olla?

Vierailija
20/23 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin pelannut. Olen yksinäinen ja vanha mihin minä rahaa tarvitsisinkaan.