Hirveennäköne tää uus vauva
Kommentit (257)
Vierailija wrote:
Vapaa kirjoittelu yritetään hävittää netistä. Sen voi estää poistamalla keskustelupalstan, tekemällä sen maksulliseksi tai muuttamalla sen käytön niin epämiellyttäväksi, ettei sitä enää käytetä. Vähentyneen käytön myötä se voidaan lopettaa.
Ja hei: kukapa ei haluaisi estää trollausta, eikö vaan!
Ihan sama tuli mieleen, kun tänään avasin uudestaan palstan. Halusin vaan kokeilla, että oliko tämän lukeminen todellakin niin epämiellyttävää, kun miltä eilen tuntui. Kyllä on!
Miksi tossa oikealla noi otsikot on ihan miellyttävällä fontilla lukea, mutta keskustelut on yhtä hiirenhipsutusta lumihangella???
Laittakaapa tämän uudistuksen tehneen graafikon nimi julki, ettei pääse ikinä enää tekemään töitä ihmisten parissa.
Tallenna-käsky. Mutta viestisi on kuitenkin lähetetty.
Miksi puhutte samasta asiasta kahdella tyystin erilaisella verbillä? Jakomielitautia?
Vierailija wrote:
Sivunvaihto ei toimi uudistusta ennen avatuissa ketjuissa. Jos haluaa siirtyä lukemaan ketjun uudempia viestejä ja klikkaa viimeisen sivun palloa, sivu näyttää latautuvan ja viimeisen sivun pallo menee harmaaksi, mutta viestit ovat edelleen sivulta 1. Ihan sama mitä sivupalloa klikkaa, aina pysyy sivulla 1.
Käyttäjässä näköjään vikaa. En tajunnut että aloitusviesti on pinnattuna joka sivun alussa
Vierailija wrote:
Vapaa kirjoittelu yritetään hävittää netistä. Sen voi estää poistamalla keskustelupalstan, tekemällä sen maksulliseksi tai muuttamalla sen käytön niin epämiellyttäväksi, ettei sitä enää käytetä. Vähentyneen käytön myötä se voidaan lopettaa.
Miksiköhän ns vapaata eli anonyymikirjoittelua netissä yritetään suitsia? Varmaan siksi, että kaikki kirjoittelijat eivät vaan näytä tajuavan, missä asiallisen ja epäasiallisen kirjoittelun raja menee. Voi kirjoitella mitä päähän pälkähtää, jos ja kun tietää, ettei joudu sanoistaan vastuuseen.
Vierailija wrote:
Meillekin syntyi juuri vauva, on kyllä hirveän näköinen. 😩 Onneksi muutkin ajattelevat samoin omista hetelmistään.
Onko nyt kyse nimenomaan pershedelmistä? Niistähän tulee tasan tekijöittensä näköisiä, joten vilkaisu peiliin lienee paikallaan. Mitä näkyy, onko yhtään parempi?
Vierailija wrote:
Eikä tänne saa enää nimimerkkejä 😭
Terveisin Moccamaster
No tulihan siletä ainakin yksi hyvä uudistus! Kun palsta on pääosin nimentön/"anonyymi" ei tarvitse huomio-h-o_ur-ailla ja nimihulluilla :)
Muu ei haittaa, mutta tuo aloitusviestin pinnaaminen ja jankuttaminen joka sivun alkuun on tosi tylsä ja rivinvälit KAUHEAT.
Aina joku menee sen enterinkin perään hakkaamaan, joten todella hankalaa lukea.
Sattumaa sitten lie, että muusta ei enää puhuta suosituimmissa kuin nelosen sarjoista...
Vierailija wrote:
Muu ei haittaa, mutta tuo aloitusviestin pinnaaminen ja jankuttaminen joka sivun alkuun on tosi tylsä ja rivinvälit KAUHEAT.
Aina joku menee sen enterinkin perään hakkaamaan, joten todella hankalaa lukea.
Sattumaa sitten lie, että muusta ei enää puhuta suosituimmissa kuin nelosen sarjoista...
Lukihäiriörivitys. Alan uskoa, että päivityksen tehneellä on jäänyt oman muokkaustilansa rivitys tänne vahingossa, eikä korjaa sitä, koska ei tiedä kuinka lukukelvoton se on muille kuin lukihäiriöisille.
Toivottavasti palautetaan mahdollisuus nähdä suuri määrä ketjuja. Nyt minä ainakaan en pysty näkemään kuin muutamat kymmenet ensimmäiset ketjut. Sitten on tuo mahdollisuus siirtyä seuraavaan ketjuun, mikä on tosi hidas tapa selailuun. Tämä uudistus vie mahdollisuuden monipuoliseen keskusteluun ja suurin osa aloituksista jää vaille kommentteja sen vuoksi, ettei ketjuja löydä. Näin ainakin minulla. Vai enkö vain osaa käyttää tätä versiota.
Mulla tämä ulkoasu ei ole juurikaan muuttunut? Sivusto muuttunut kylläkin todella paljon hitaammaksi.
Tämä sama hitaus-asia on tapahtunut monella muullakin sivustolla päivityksen yhteydessä.
Vaikea ymmärtää, miksi sivustot päivitetään hitaammin aukeaviksi tai pyöriviksi, siis heikompaan suuntaan?
En tykkää tuosta, kun aloitusviesti näkyy nyt joka sivulla ylimpänä, siis myös ketjun myöhemmillä sivuilla. Mikä siinä on ideana? Muistuttaa ketjun varsinaisesta aiheesta, vai? Muutaman ketjun lukaisseena sanoisin, että eipä se aiheessa pysymistä näytä auttavan.
Tuollainen lyhyt viesti kuten tässä ketjussa nyt vielä menee, mutta jos on oikein pitkä vuodatus, niin rasittavaa aina joutua kelaamaan kohtaan, jossa on oikeasti uusi viesti.
Mikä järki oli vaihtaa Vastaa- ja Lainaa-painikkeiden paikat keskenään? Monta kertaa pitänyt lainata, ja vastaata vanhasta muistista painan.
Vierailija wrote:
En tykkää tuosta, kun aloitusviesti näkyy nyt joka sivulla ylimpänä, siis myös ketjun myöhemmillä sivuilla. Mikä siinä on ideana? Muistuttaa ketjun varsinaisesta aiheesta, vai? Muutaman ketjun lukaisseena sanoisin, että eipä se aiheessa pysymistä näytä auttavan.
Tuollainen lyhyt viesti kuten tässä ketjussa nyt vielä menee, mutta jos on oikein pitkä vuodatus, niin rasittavaa aina joutua kelaamaan kohtaan, jossa on oikeasti uusi viesti.
Minä taas tykkään tuosta, että voi kerrata mihin viestiin olin vastaamassa. Ihan parasta antia tässä uudistuksessa ja toivottavasti pysyy täällä.
Siis miten tuo voi haitata ketään?
Tietääkö joku, mikä tämä fontti on nimeltään? Ja onko tämä fontti valittu saavutettavuuden takia, lukivaikeuksia ajatellen? Minulle tämä on vaikealukuisempaa kuin entinen.
Vierailija wrote:
Täällä on välillä todella pitkiä viestiketjua ja menee ihan sekaisin mikä se aloitusviesti olikaan. Todella hyvä uudistus on tämä.
Kaikki vauvat on nättejä - ei saa haukkua.
Vierailija wrote:
Tietääkö joku, mikä tämä fontti on nimeltään? Ja onko tämä fontti valittu saavutettavuuden takia, lukivaikeuksia ajatellen? Minulle tämä on vaikealukuisempaa kuin entinen.
Vertasin yhteen vanhaan viestiketjuun, jonka olin tallentanut. Siinä on sanavälit pienempiä eikä fontissa näkyvää eroa. Tuohon verrattuna tämä on nyt selkolukuisempaa.
Vierailija wrote:
Mulla tämä ulkoasu ei ole juurikaan muuttunut? Sivusto muuttunut kylläkin todella paljon hitaammaksi.
Tämä sama hitaus-asia on tapahtunut monella muullakin sivustolla päivityksen yhteydessä.
Vaikea ymmärtää, miksi sivustot päivitetään hitaammin aukeaviksi tai pyöriviksi, siis heikompaan suuntaan?
Mulla ainakin toimii yhtä nopeasti kuin ennenkin.