Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä tein äo testin netissä aikani kuluksi ja sen mukaan olen lievästi kehitysvammainen!!

Vierailija
09.10.2023 |

Olen ihan tavallinen 46 vuotias mies, ammatiltani putkimies, ajokortit löytyy taskusta, pärjään arjessa normaalisti ja itsenäisesti, vaimo ja kaksi lasta.
Sen olen tiedostanut, että en ole terävimmästä päästä, mutta että...
Ongelmia ei tosiaankaan ole ja koen olevani ihan viisas ja järkevä, en vaan saa mitään tolkkua noista testin tehtävistä.
Sain 78 kokonaispistetettä eli äo 76.

Voiko tämä pitää paikkaansa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen on kokeissa hyvä mutta käytännön asioissa täysi toope, kyseinen testi ei anna käsitystä älykkyysosamäärästäsi.

Vierailija
22/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali av-palstalainen siis.

Tervetuloa! Älä huoli sillä niin on täällä muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No veikkaanpa, että jos ap oikeasti on kehitysvammainen niin sitten meitä on hyvin paljon, varmaan 90% duunareista.

Et tekstisi ja saavutuksiesi perusteella vaikutta mitenkään poikkeavalta älykkyydeltäsi.

Vierailija
24/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tulos kuin useimmilla täällä.

Vierailija
25/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis kirjoitti:

Aivan, niitä testejä kannattaa tehdä vain, jos niissä tietää pärjäävänsä, ei ajan kuluksi. Muutama seikka lohduksi: Niihin kaikkiin testeihin kuuluu tietty aikamäärite, jonka sisällä ne testit tulee suorittaa, jotta ne ovat valideja. Jos ei pysy aikamäärittelyn puitteissa, testi on mitätön. Toisekseen, mitä väliä? Noin 12-14% kansasta kulkee alle 83 pisteen älykkyysosamäärällä, ja he ovat ihan hyviä ihmisiä siitä huolimatta. Heistä ei ehkä tule insinöörejä tai avaruusfyysikkoja, mutta on tuollaisia eduskunnassa asti, jopa pääministerinä. Turha siis murehtia, katso vaikka Marinin urakehitystä, joka on kuljettamassa häntä somevaikuttajaksi ja onlyfans- malliksi? Jos hän pystyy etenemään urallaan selällään maaten, mikset sinäkin..

No. Olethan sinäkin jotenkin pärjänntyt, vaikka vaikka, mielestäni, kengännumerosi on älykkyysosamääräsi suurempi.

Vierailija
26/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kerran kauheassa kännissä jotain 120 pistettä. Normaalisti saan 100 pistettä.

Oletko harkinnut kestokänniä. Vitsi.

Vierailija
27/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

78 äo:n omaava ihminen ei kykenisi kirjoittelemaan keskustelupalstalla.

No ihan hyvin tuntuu onnistuvan Hennalta ja muilta sekopäiltä ketä täällä pyörii.

Vierailija
28/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti ei  korreloi älykkyyteen näissä tavallisissa elannon hankkimiseksi tehtävissä. Putkimiehissä on laidasta laitaan kuten muissakin fyysistä työtä tekevissä. Se on vaan jokin yleistys kai että pitkälle koulutetuilla olisi keskimääräistä korkeampi.  

Vierailija
29/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi tulos kuin useimmilla täällä.

Tai on jäänyt ykkönen edestä.

Vierailija
30/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpöä nuo netin testit, en tekisi mitään päätelmiä niiden peristeella.

Vierailija
31/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat huuhaata netin testit. Älykkyyttä on sitä paitsi monenlaista.

Olet kertomasi perusteilla varmasti normi älyinen.

Älykkyyttä on ainoastaan yhdenlaista. Yleisälykkyys! Teoria monenlaisesta älykkyydestä, on osoitettu huuhaaksi jo ajat sitten.

Älykkyystestejäkin on monenlaisia.

Tulokset ovat ainoastaan suuntaa antavia.

Älykkyys on suorituskykyä, väitän. Miten tuota suorituskykyä mitataan, on sitten kiisteltyä. Jotkut vannovat yleisälykkyyden nimiin. Kokemus elämästä on kuitenkin osoittanut, että ihmiset pärjäävät erilaisissa tehtävissä eri tavalla ja toiset toisissa paremmin.

Vierailija
32/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt noita testejä lukuisia kertoja huvikseni. Olen äärimmäisen huono keskittymään ja ihan normaalien arkitoimintojen tekeminen on myös hyvin tylsää ja on pakko säntäillä sinne tänne aina kesken tekemisten.

Olen saanut testituloksia laajalta skaalalta 75-120, huonoimmat tulokset saan virkeänä ja hyvin levänneenä. Väsyneenä, juuri ennen nukahtamista saan korkeat pisteet. Olen kokeillut tätä lukuisia kertoja ja tulos on aina samankaltainen, aamulla kehitysvammainen ja illalla keskimääräistä paremmat tulokset.

Keskittymiskyvyllä on erittäin suuri rooli testituloksen syntymiseen.

Pelaan mielelläni älypelejä ja opin helposti sellaisia asioita joista satun olemaan kiinnostunut, esimerkiksi uskonnossa olin koulussa hyvä, siitä tuli minulle erityismielenkiinnonkohde, käyn vieläkin aktiivisesti seurakuntamme raamattupiirissä ja harrastan aktiivisesti kaikenlaista uskonnollista kirjallisuutta.

Harrastan myös politiikkaa ja luonnollisesti pärjäsin hyvin yhteiskuntaopissa sen ansiosta.

Minua ei kuitenkaan kiinnosta opiskella mitään pidemmälle, pidän nykyisestä työstäni ja käytän mielelläni vapaa-aikani luottamustehtävien hoitamiseen ja vapaaehtoistöihin.

Minulla on autisminkirjo ja ADHD.

Ehkäpä sinullakin on jotain vastaavaa tai tuota edellä mainittua hahmotushäiriötä, en usko että olet kehitysvammainen.

Vierailija
33/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut yli 150, eikä se vaikuta mitenkään elämässäni. Tehtäviin oppiikin. Ja osa on sen tyyppisiä, että tietyt kehitysvammaiset, joilla on autistisia piirteitä pärjäävät niissä. Älykkyysosamäärä kertoo enemmänkin siitä, kuinka helposti opimme tai oivallamme asioita. Kun olet oppinut vaikkapa prosenttilaskut, ei ole väliä, oletko tajunnut ne heti vai käytitkö oppimiseen aikaa. Voi olla jopa parempi, kun oppii ajan kanssa.

Vierailija
34/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen myös töitä kehitysvammaisten parissa ja veikkaan että esimerkiksi oma avustettavani pärjäisi hienosti noissa testeissä. Pelaa mielellään kaikenlaisia kuviopelejä tabletilla.

Hänelle hankalia ovat arjen perusasiat kuten syöminen, pukeutuminen, kommunikointi ja yleisten normien mukaan eläminen. Laskee vaikka minkälaisia päässälaskuja nopeasti mutta ei osaa kirjoittaa tai lukea saati puhua.

Joidenkin testien mukaan hän voisi olla hyvinkin älykäs mutta emotionaaliselta ja henkiseltä kehitykseltään hän on noin 3 vuotiaan tasolla.

Vierailija
35/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen myös töitä kehitysvammaisten parissa ja veikkaan että esimerkiksi oma avustettavani pärjäisi hienosti noissa testeissä. Pelaa mielellään kaikenlaisia kuviopelejä tabletilla.

Hänelle hankalia ovat arjen perusasiat kuten syöminen, pukeutuminen, kommunikointi ja yleisten normien mukaan eläminen. Laskee vaikka minkälaisia päässälaskuja nopeasti mutta ei osaa kirjoittaa tai lukea saati puhua.

Joidenkin testien mukaan hän voisi olla hyvinkin älykäs mutta emotionaaliselta ja henkiseltä kehitykseltään hän on noin 3 vuotiaan tasolla.

35 jatkaa

Minäkin olen työskennellyt kehitysvammaisten parissa. Kerroin vitsin, mitä kerron yleensä normaalissa luokkahuonetyöskentelyssä. Luokassa heikoimmat eivät naura vitsille. Hoidettavani nauroi. Seuraavana päivänä kerroin jatko-osan vitsille. Puhumatonta CP-vammaista oli pitkään pidetty myös puhetta ymmärtämättömänä. Hän pystyy olemaan huomioimatta ihmistä, joista ei itse pidä. 

Vierailija
36/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan saanu Mensan testeissä alta 200 pistettä. Useimmiten tulokset ovat lähempänä 300, kerran jopa 583 ;D

Olen silti Vauva-palstalla ja soitan putkimiehelle mieluummin kuin korjaan itse.

Vierailija
37/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo testit mittaavat vain yhdenlaista älykkyyttä. Itse olen myös surkea kuviopäättelytehtävissä, kirjoitin silti laudaturin pitkästä matematiikasta, fysiikasta ja kemiasta E:t.

Näiden testitulosten perusteella olisin "heikkolahjainen" mutta harvoin luonnontieteiden opiskelijoissa heikkolahjaisia tavataan.

Eiköhän nuo testitulokset jouda heittää romukoppaan, turha niistä on masentua tai mieltään pahoittaa. Olet pärjännyt elämässäsi, sinulla on perhe ja työ, kuinka moni muu nykyään voi samaistua? Harvalla enää on. Nauti siitä mitä sinulla on! Pärjäät paremmin kuin suurin osa suomalaisista.

Vierailija
38/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat huuhaata netin testit. Älykkyyttä on sitä paitsi monenlaista.

Olet kertomasi perusteilla varmasti normi älyinen.

Itse asiassa virallinen testi antaa samansuuntaisen tuloksen kuin nettitesti.

Vierailija
39/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein huvikseni mensan testin aamulla ja sain 100 pistettä tai mitä lie vaikka minulla on asperger, add, masennus ym. "kivaa" ja enkä tiedä teinkö testin oikein vai väärin kun en ymmärtänyt pitikö kuvio rivejä katsoa vasemmalta oikealle tai ylhäältä alas. Aivan sama en ole työelämässä ja työkyvtön niin nämä on oikeita tapoja kertoa olenko älykäs vai en.

Vierailija
40/46 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain netin kuviotestistä yli 150, mutta mitä se todistaa. En ole menestynyt (eli käytännössä siis rikas), vaikka ajatteleva ja tiedonjanoinen yksilö olenkin. Joissain asioissa olen täysi pösilö, ja ehkä muutenkin kansalaistaidoissa ja -tiedoissa vain keskikastia. Olen kyllä mielestäni hyvä keskustelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi