Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, onko miehen uskovaisuus sinulle ongelma?

Vierailija
08.10.2023 |

Olen uskossa, olen buddhalainen. Kysyn nyt sellaista yleistä ja suht laajaa yleismielipidettä, etenkin nuorilta naisilta, että onko miehen buddhalaisuus sinulle ongelma? M28

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään

Vierailija
2/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koska myöhemmin todennäköisesti tarvitsee lääkityksen, että pystyy yhdessä psykoottisen henkilön kanssa elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
4/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nuori. Mutta minulle tärkeämpää on se, kuinka mies hyväksyy hänen elämänkatsomuksestaan poikkeavan katsomuksen kumppanilleen. Eli jos on käännyttävää sorttia, se on vahva turn off, riippumatta siitä, mikä uskonto tai elämänkatsomus tai poliittinen vakaumus hänellä on.

Vierailija
5/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nuori. Mutta minulle tärkeämpää on se, kuinka mies hyväksyy hänen elämänkatsomuksestaan poikkeavan katsomuksen kumppanilleen. Eli jos on käännyttävää sorttia, se on vahva turn off, riippumatta siitä, mikä uskonto tai elämänkatsomus tai poliittinen vakaumus hänellä on.

Tämä olikin mielipiteeni aiheesta. Kiitos vastauksesta. M28

Vierailija
6/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hyväksyy sen että olen kristitty enkä ole eroamassa kirkosta ja ymmärtää buddhalaisuuden ja kristinuskon mystiikkaan kuuluvan mietiskelyn yhteneväisyyden niin sitten ihan ok.

Vierailija
7/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että olet.

Vierailija
8/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin mielisairaudet

Vierailija
9/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitten buddhalaisena uskot? Ja vielä naisen haluat?

Vierailija
10/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ei, mutta se tunne, kuinka paljon surkeampi tavallisessa luterilaisessa virheellisyydessäni valaistuneen rinnalla olen, on ongelma.

Vierailija
11/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että olet.

Vierailija
12/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipuu uskonnosta. Muslimit, mormonit, helluntalaiset, lestadiolaiset ja jehovat olis mulle ehdoton ei.

Vierailija
13/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistuminen ja uskoon tulo on saman asian eri puolia. Ei kannata etsiä ihmisistä eroja vaan yhteneväisyyksiä.

Vierailija
14/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähtökohtaisesti. Siitä voi kuitenkin tulla ongelma, jos uskonto ilmenee sellaisella tavalla, josta on konkreettista haittaa.

Vierailija
15/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähtökohtaisesti. Siitä voi kuitenkin tulla ongelma, jos uskonto ilmenee sellaisella tavalla, josta on konkreettista haittaa.

Onko konkreettinen haitta, kun olen absolutisti? Jos sikareita aina silloin tällöin ei lasketa (rehellisesti tyyliin kerran tai kaksi vuodessa). M28

Vierailija
16/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riipuu uskonnosta. Muslimit, mormonit, helluntalaiset, lestadiolaiset ja jehovat olis mulle ehdoton ei.

Mutta Islamhan on rauhan uskonto... :DDD M28

Vierailija
17/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa vastaamaan ketjuun, että on ongelma, mutta luettuani aloitustekstin onkin pakko vastata, että juuri buddhalaisuus on niitä harvoja uskontoja, jotka EIVÄT olisi minulle ongelma - toki sanon tämän sillä varauksella, että riippuu miten se näkyy arjessa ja elämässä, kuinka paljon vaikuttaa asioihin. Absolutismi ei olisi ongelma. Itse en kuulu mihinkään uskontokuntaan ja olen lähinnä agnostikko. Kristinusko, islam ja hindulaisuus olisivat ongelma.

Vierailija
18/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole uskossa enkä kuulu mihinkään uskonnolliseen seurakuntaan tai yhteisöön. Sinänsä kumppanin uskonnollisuus ei haittaa, mutta se haittaa, jos hän alkaa käännyttämään tai kieltämään minun elämänkatsomustani. Sama koskee muitakin ihmissuhteita. Yhden kaverin kanssa yhteydenpito jäi juuri siitä syystä, että koin olevani käännytyksen kohde mieluummin kuin kaveri.

Vierailija
19/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kunhan ei ole mitään homeentuoksuisia ajatuksia naisen roolista. Ikäsi sen sijaan on ongelma.

Vierailija
20/20 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 4 kiteyttikin aika hyvin omat ajatukseni. Itse olen ateisti (entinen helluntailainen) ja tykkään tutkia erilaisia uskomuksia okkultismista ja satanismista shamanismin ja noituuden kautta valtauskontoihin. Niin kauan kuin (lähinnä psykologiaan liittyvä) mielenkiintoni ja ateismini ei olisi miehelle ongelma, en näe mitään syytä miksi mies ei saisi minun puolestani uskoa ihan mihin huvittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme