Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisista karkeista pidät? Mitä esim. ostit viimeksi tai mitä koppaat irtsarilaarista pussiisi?

Vierailija
08.10.2023 |

Minä tykkään salmiakista ehkä eniten ja sitten seuraavana tulee suklaa. Hedelmistä tai kirpeistä en tykkää lainkaan. Nyt viimeksi ostin Hopeatoffee-patukan ja Kitkat Hazelnutin.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta varoitettiin taas glukoosi-fruktoosisiirapin vaaroista. Ja sitä vedetään kaksin käsin.

Onko olemassa yhtään karkkia, josta sitä moskaa ei löytyisi? Olisi kiva lapsille saada edes vähän "terveellisempää" karkkia.

Täällä menee myös vatsa sekaisin tuosta glukoosi-fruktoosimössöstä.

Vierailija
42/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten karkinmussutus on saanut kyllä järkyttävät mittasuhteet, ei ihme että ihmiset vaan lihoo ja lihoo!

Olet itse ulkosuomalainen eikä asuinmaassani ole kaupoissa karkkikäytävää saati mahdollisuutta ostaa irtokarkkeja. Joka kerta kun käyn suomessa niin järkytyn siitä aikuisten ihmisten parveilusta karkkien luona. Niitä ostetaan valtavia määriä!

En pidä siis mistään irtokarkeista ja ainut mitä suomessa käydessäni ostan on pussi kouvolan lakua jota syön joulun pyhinä.

Painoindeksini on 21 ja syön karkkeja ilolla. Hajoa kituuttamiseesi, läski. Kantsisko pitää muu ruokavalio kunnossa ja liikkua niin ei tarvi katkaista verisuonta päästä karkin syömisen vuoksi.

Vaikutat mukavalta ihmiseltä, joten kerron sinulle tämän pään verisuonista: Jos sinulla on tai sinulle puhkeaa migreeni, kokeilepa jättää ne irtsarit syömättä ja katso, auttaako. Usemapi tuttu on kokenut ihmeparanemisen, kun on lopettanut karkkien mässyttämisen.

Mutta eipä kai niistä karkeista muuten mitään haittaa ole, ei niihin ainakaan suorilta kuole. Ja tuskin nyt joku jatkuva migreenipäänsärkykään on niin paha juttu että kannattaa tutustua asiaan. 😉

Karkeista on myös iloa.

Verisuoni voi katketa, kun elämän ottaa liian vakavasti.

Jos sinun elämänilosi on karkeista kiinni, niin anna mennä kaikin mokomin.

Toivottavasti jokainen saa iloa elämäänsä, tavalla tai toisella. Mulle se ei koskaan ole tullut syömällä, mutta tiedän toki että monille tulee. Elämässä on niin paljon muutakin ihanaa kuin ruoka ja karkit, mutta kukin tietysti omilla edellytyksillään täällä taapertaa.

Sinulla kitistä vanne pään ympärillä terveydellevaarallisesti.

Tuossahan ei suinkaan sanottu, että elämänilo on karkeista kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten karkinmussutus on saanut kyllä järkyttävät mittasuhteet, ei ihme että ihmiset vaan lihoo ja lihoo!

Olet itse ulkosuomalainen eikä asuinmaassani ole kaupoissa karkkikäytävää saati mahdollisuutta ostaa irtokarkkeja. Joka kerta kun käyn suomessa niin järkytyn siitä aikuisten ihmisten parveilusta karkkien luona. Niitä ostetaan valtavia määriä!

En pidä siis mistään irtokarkeista ja ainut mitä suomessa käydessäni ostan on pussi kouvolan lakua jota syön joulun pyhinä.

Painoindeksini on 21 ja syön karkkeja ilolla. Hajoa kituuttamiseesi, läski. Kantsisko pitää muu ruokavalio kunnossa ja liikkua niin ei tarvi katkaista verisuonta päästä karkin syömisen vuoksi.

Vaikutat mukavalta ihmiseltä, joten kerron sinulle tämän pään verisuonista: Jos sinulla on tai sinulle puhkeaa migreeni, kokeilepa jättää ne irtsarit syömättä ja katso, auttaako. Usemapi tuttu on kokenut ihmeparanemisen, kun on lopettanut karkkien mässyttämisen.

Mutta eipä kai niistä karkeista muuten mitään haittaa ole, ei niihin ainakaan suorilta kuole. Ja tuskin nyt joku jatkuva migreenipäänsärkykään on niin paha juttu että kannattaa tutustua asiaan. 😉

Karkeista on myös iloa.

Verisuoni voi katketa, kun elämän ottaa liian vakavasti.

Jos sinun elämänilosi on karkeista kiinni, niin anna mennä kaikin mokomin.

Toivottavasti jokainen saa iloa elämäänsä, tavalla tai toisella. Mulle se ei koskaan ole tullut syömällä, mutta tiedän toki että monille tulee. Elämässä on niin paljon muutakin ihanaa kuin ruoka ja karkit, mutta kukin tietysti omilla edellytyksillään täällä taapertaa.

Sinulla kitistä vanne pään ympärillä terveydellevaarallisesti.

Tuossahan ei suinkaan sanottu, että elämänilo on karkeista kiinni.

...kiristää...

Vierailija
44/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haribon viinikumit

Vierailija
45/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piratos, Väyrysen naamat, viinikumit, tutit, nallekarkit, punssit ja kermatoffeepallot.

Vierailija
46/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuiset(?) ihmiset voivat haluta niin maanisesti teeskennellä jotain ultrasuoriutuvia wellness-fitness-jumppahippejä (vaikka oikeasti ovat itse niitä kaikkein ahneimpia karkinmaiskuttelijoita), että kun netissä joku sanoo "karkki", niin rupeavat rääkymään karkkien pahuudesta sellaisella raivon täyttämällä pakokauhulla, että menettävät kirkumisensa voimasta suolensa hallinnan?

Tajuattehan sen olevan yleistä tietoa, että netissä kukaan ei näe, miltä näytätte? Siksi on siis ilmiselvää, että noin vahvat identiteettidefenssit pamahtavat päälle ainoastaan niillä, joille internetin näkymättömyys on ainoa paikka teeskennellä olevansa sitä, mitä ei ole. Jokainen karkkirääkyjä on oikeasti karkkeja kaksin käsin maiskutteleva läski, joka haluaisi olla terve ja normaalipainoinen, mutta ei kuitenkaan niin kovasti että valitsisi olla sellainen, kun se valinta vaatisi maiskuttelun lopettamista.

Ihan sama kuin grillatessakin se ainoa, joka sanoo kermaperunoista "hyi hyi, epäterveellistä kermaa", on se, joka painaa yhtä paljon kuin kaikki seurueen muut jäsenet yhteensä.

Karkit ovat oikein mukavia, itse tykkään ottaa irtokarkkihyllystä sekoituksen n. 60 % hedelmäkarkkeja, 20 % suklaata ja 20 % salmiakkia. Ahaa-crispit, Ässä Mixit ja alkuperäiset Gott&Blandat värilliset ovat lemppareita. Ja salmiakeista tietysti ne kirpeät, pehmeät pääkallot.

Vierailija
47/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kysymys juuri tähän hetkeen, kun eli tee mieli mitään karkkia. Ostin viikonlopuksi mokkapaloja, ja jotenkin sain niistä nyt yliannostuksen.

Mutta joskus saatan ostaa leffaan jotain vaahtokarkkeja, suklaalla päällystettyjä pähkinöitä tai suklaarusinoita. Salmiakki on myös hyvää, Pantterit, Draculat ja Lakrisal.

Vierailija
48/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuiset(?) ihmiset voivat haluta niin maanisesti teeskennellä jotain ultrasuoriutuvia wellness-fitness-jumppahippejä (vaikka oikeasti ovat itse niitä kaikkein ahneimpia karkinmaiskuttelijoita), että kun netissä joku sanoo "karkki", niin rupeavat rääkymään karkkien pahuudesta sellaisella raivon täyttämällä pakokauhulla, että menettävät kirkumisensa voimasta suolensa hallinnan?

Tajuattehan sen olevan yleistä tietoa, että netissä kukaan ei näe, miltä näytätte? Siksi on siis ilmiselvää, että noin vahvat identiteettidefenssit pamahtavat päälle ainoastaan niillä, joille internetin näkymättömyys on ainoa paikka teeskennellä olevansa sitä, mitä ei ole. Jokainen karkkirääkyjä on oikeasti karkkeja kaksin käsin maiskutteleva läski, joka haluaisi olla terve ja normaalipainoinen, mutta ei kuitenkaan niin kovasti että valitsisi olla sellainen, kun se valinta vaatisi maiskuttelun lopettamista.

Ihan sama kuin grillatessakin se ainoa, joka sanoo kermaperunoista "hyi hyi, epäterveellistä kermaa", on se, joka painaa yhtä paljon kuin kaikki seurueen muut jäsenet yhteensä.

Karkit ovat oikein mukavia, itse tykkään ottaa irtokarkkihyllystä sekoituksen n. 60 % hedelmäkarkkeja, 20 % suklaata ja 20 % salmiakkia. Ahaa-crispit, Ässä Mixit ja alkuperäiset Gott&Blandat värilliset ovat lemppareita. Ja salmiakeista tietysti ne kirpeät, pehmeät pääkallot.

Ajattele toki noin, jos se tekee mielesi hyväksi. 🤗

Vierailija
49/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän on kortsareita eikä irtsareita!

Ne ovat spärdäreitä.

Släbäreitä täällä Savossa.

Vierailija
50/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ostin Makea Moka pussin. Ihan kelvollinen sekoitus oli.

Vierailija
51/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain irtokarkkipussi koostuu aina seuraavista ihanuuksista: isot punamusta salmiakki +vadelmakarkit, krokanttisuklaa, mustat vanhat autot, banaani-suklaaveneet ja pollykarkit. Yhteensä n.200g. Koskaan muulloin en osta karkkia kuin perjantaina :)

Vierailija
52/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan karkeista liho, ellei nyt kilokaupalla syö. Enemmän rasvasta ja tietysti suomalaisten dna on rakentunut niin, että kylmän alueen ihmisillä on taipumus lihoa, jos ruokaa on tarpeeksi.

Laiheliinit saavat olla iloisia nyt. Jos sota tai ilmastokriisi tulee, ei olekaan heillä niin kivaa.

Vierailija
53/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele toki noin, jos se tekee mielesi hyväksi. 🤗

Suomennos:

"D: Äää, äää, byäää, voi ei kun älykkyysosamääräni on niin alhainen, että rääkymiseni paljasti vahingossa totuuden. Ei ei ei, en kestä sitä jos internet saa tietää totuuden, minun on pakko pelastaa tilanne jotenkin! Minä rääyn lisää! Rääyn ja kiljun niin, että turautan uudestaan housuuni: 'minä en todellakaan ole mikään ahne karkin mässyttäjä, vaan olen hoikka ja terve fitnessmimmi! Itse olet sellainen ihminen, joka minä en tahdo olla, koska et vihaa karkkia niin kuin minä!' Ei kun, ööö, enhän minä noin voi tehdä, kun aikaisempi itkurääkymiseni jo paljasti noille totuuden jäljet, eli raivoamisen jatkaminenhan vain vahvistaisi totuutta! Mutta miten minä sitten mukamas voisin ikinä kommunikoida toisille mitään, jos en kerran huutamalla ja itkemällä? Nyt tiedän! Minä teeskentelen olevani rauhallinen ja iloinen, mutta silti sanon, että tuo tyyppi joka keksi totuuden, on väärässä! Sillä lailla, kun en kiljukaan vihaisena, se saa ne luulemaan että puhun sittenkin totta, ja sitten kun vielä sanon että tuo aikaisemman tyypin kommentti oli vain hänen harhaluulonsa, niin sitten kaikki taas uskovat että olen sellainen, millaisena haluan heidän näkevän minut. Hähää mikä mästerplän!"

Vierailija
54/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas.

Mutta ainakin pari on maininnut ne punamustat vadelma-salmiakkikarkit. Lidlissä on semmoisia vegejä pääkalloja. Monen vuoden irtokarkittomuus kosahti niihin. En tosin edelleenkään usein osta.

Vierailija
55/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tulit siihen johtopäätökseen että olisin läski? Ei minulla ole ylipainoa, en vaan koe mitään tarvetta syödä käytännössä pelkkää sokeria :)

Hirveät tärinät kuitenkin aiheutti vauvapalstan karkkikeskustelu, ei ketään triggeröi noin pahasti karkki ellei asiassa ole itsellä jtn ongelmaa. Ei se karkki kaikille ole samanlainen mörkö kuin sulle, toivottavasti ite pääset joskus siihen tilanteeseen, ettei karkki aiheuta noin suuria reaktioita.

Ei mulla tosiaan ole karkin kanssa ongelmaa kun pidän sitä vaan haitallisena ja toivoisin kyllä monen muunkin ymmärtävän että ei se terveyttä ainakaan kohenna.

Ylipaino on suomessa valtava ongelma ja se kyllä näkyy ihan katukuvassa ja siellä kauppojen karkkihyllyillä.

Liiallinen sokerinsaanti nyt vaan tutkitusti edesaiheuttaa useiden sairauksien syntymistä, googlaamalla löydät helposti esim. Harvardin kirjoituksia aiheesta.

Tosi surullistahan se on kun joku sanoo syövänsä karkkia ilolla. Eikö elämässä ole muita iloja? Eikö oma terveys kiinnosta?

Mussun mussun, kylläpä sua harmittaa sun syömishäiriöinen ajattelumallisi. Yritä nyt vaan päästä siihen tilanteeseen, missä ruoka, mikä tahansa syötävä, ei herätä noin paljon tunteita.

Vierailija
56/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset juo viinaa tai polttaa tupakkaa. Antakaa meidän pitää karkkimme.

Vierailija
57/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tulit siihen johtopäätökseen että olisin läski? Ei minulla ole ylipainoa, en vaan koe mitään tarvetta syödä käytännössä pelkkää sokeria :)

Hirveät tärinät kuitenkin aiheutti vauvapalstan karkkikeskustelu, ei ketään triggeröi noin pahasti karkki ellei asiassa ole itsellä jtn ongelmaa. Ei se karkki kaikille ole samanlainen mörkö kuin sulle, toivottavasti ite pääset joskus siihen tilanteeseen, ettei karkki aiheuta noin suuria reaktioita.

Ei mulla tosiaan ole karkin kanssa ongelmaa kun pidän sitä vaan haitallisena ja toivoisin kyllä monen muunkin ymmärtävän että ei se terveyttä ainakaan kohenna.

Ylipaino on suomessa valtava ongelma ja se kyllä näkyy ihan katukuvassa ja siellä kauppojen karkkihyllyillä.

Liiallinen sokerinsaanti nyt vaan tutkitusti edesaiheuttaa useiden sairauksien syntymistä, googlaamalla löydät helposti esim. Harvardin kirjoituksia aiheesta.

Tosi surullistahan se on kun joku sanoo syövänsä karkkia ilolla. Eikö elämässä ole muita iloja? Eikö oma terveys kiinnosta?

Mussun mussun, kylläpä sua harmittaa sun syömishäiriöinen ajattelumallisi. Yritä nyt vaan päästä siihen tilanteeseen, missä ruoka, mikä tahansa syötävä, ei herätä noin paljon tunteita.

Kyllä niitä tunteita on nyt tainnut herätä jollain muulla :D

Joskus totuus sattuu, ehkä sinunkin kannattaisi lukea sokerin haitallisuudesta vähän enemmän niin saattaisit tekisit parempia valintoja tulevaisuudessa? Jatka toki karkin syöntiä, ei se minua rasita kun ei onneksi enää tarvitse maksaa veroja suomeen!

Minulla on omat herkkuni kuten tuoreet marjat ja pähkinät. Ei, en syö edes hedelmiä niiden korkean sokeripitoisuuden vuoksi. Ja nautin elämästäni terveenä ja normaalipainoisena ilman fruktoosi-glukoosisiirappia ja muuta moskaa mitä ne karkit sisältää.

Vierailija
58/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan maksatte diabeteksen ja muiden liitännöissairauksien kulut omasta pussista.

Vierailija
59/69 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset pitävät karkeista miehistä.

Vierailija
60/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan maksatte diabeteksen ja muiden liitännöissairauksien kulut omasta pussista.

- kaikki me joskus kuollaan, eniten kuluja tulee niistä ihmisistä jotka elävät pidimpään (lääkkeet, lääkärit ja eläkkeet). Saanko hyvitystä tulevasta lyhyestä eliniästä, näin etukäteen kun tiedossa on jo, että tuskin tulen eläkepäiviä viettämään, vaikka en karkkeja söisi enää ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän