Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yöjunassa matkanneita, millaista on kyydissä?

Vierailija
08.10.2023 |

Oletko saanut nukutuksi?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöjunan päivävaunupuolella oli outoa kännistä porukkaa. En saanut nukuttua. Matka kesti vain 3h, niin en ottanut hyttiä.

Vierailija
2/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeta on :( Oli rutosti pysähdyksiä jopa 15 min välein. Joka kerta havahduin kun juna jarruttaen nytkytti asemalle.

Ehkä sikeäuniselle onnistuu helpommin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeeta on :( Oli rutosti pysähdyksiä jopa 15 min välein. Joka kerta havahduin kun juna jarruttaen nytkytti asemalle.

Makuuvaunussa köllötellessä jotenkin se junan heilunta tuntui voimakkaammin

Vierailija
4/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kohtalaisesti. Lappiin matkustaessa matka sujuu mukavasti yöjunassa.

Vierailija
5/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukun yöjunassa makuupaikalla todella hyvin ja palauttavaa unta, paremmin kuin kotona.

Tykkään siis nukkua liikkuvassa kulkuvälineessä ja meteliäkään siellä ei ole, tasaista puksuttelua vain.

Makukysymys tietysti riippuu ihmisestä, eli selviää vain kokeilemalla!

Vierailija
6/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en pysty nukkuun junassa, bussissa tai lentokoneessa mutta ihanaa että joku pystyy. Hyviä unia!

Vierailija
7/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin Lappiin ja todella tasaista ja hiljaista menoa oli. Välillä heräsin yöllä, mutta heräilen muutenkin eikä ne heräämsiet junasta johtuneet. Tosi hiljaista oli eikä viereisistä vainuista kuulunut meteliä. Otin viimeisen makuuvaunun, joten oli vähän liikettä yleensäkin. 

Vierailija
8/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustin Lappiin ja todella tasaista ja hiljaista menoa oli. Välillä heräsin yöllä, mutta heräilen muutenkin eikä ne heräämsiet junasta johtuneet. Tosi hiljaista oli eikä viereisistä vainuista kuulunut meteliä. Otin viimeisen makuuvaunun, joten oli vähän liikettä yleensäkin. 

viereisistä hyteistä siis eikä vaunuista 

Vierailija
9/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nukun yöjunassa makuupaikalla todella hyvin ja palauttavaa unta, paremmin kuin kotona.

Tykkään siis nukkua liikkuvassa kulkuvälineessä ja meteliäkään siellä ei ole, tasaista puksuttelua vain.

Makukysymys tietysti riippuu ihmisestä, eli selviää vain kokeilemalla!

Minä ihmettlein, kun ei ollut mitään tasaista puksuttelua vaan juna kulki tosi hiljaa ja sujuvasti. 

Vierailija
10/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa hytti mahdollisimman keskeltä vaunua niin telin kolinat eivät kuulu niin pahasti.

Vierailija
11/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa hytti mahdollisimman keskeltä vaunua niin telin kolinat eivät kuulu niin pahasti.

Olin viimeisessä makuuvaunussa eikä sinne kuulutunut mitään kolinaa. 

Vierailija
12/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuuvaunussa köllötellessä jotenkin se junan heilunta tuntui voimakkaammin

Ei yöjunissa ole tavallisesti kovin usein pysähdyksiä. Hyvä niin, ,sillä nukun paremmin junan liikkuessa ja herään asemilla.

Vierailija
13/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, ja mieluummin yläkerrasta. Siellä on suihku ja vessa samassa hytissä. Kerran erehdyin ottamaan sen päätyhytin kerrosten välissä, ja sitä virhettä en tule tekemään toista kertaa! Mieluummin vaikka päivävaunu.

Vierailija
14/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viimeisessä makuuvaunussa eikä sinne kuulutunut mitään kolinaa. 

Lisään, että olin ylähytissä. 

Vierailija
15/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2012 viimeksi ja nukuin koko matkan.

Vierailija
16/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva kokemus, mutta se on vähän niinku laivassa nukkus. Liikkeen tuntee ja pysähdyksiin herää. Toisaalta paremmin nukkuu hytissä kuin penkissä toki. Olen kyllä herkkäuninen.

Vierailija
17/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ollut junassa yötä matkalla Lappiin enkä kyllä saanut yöllä juurikaan nukuttua. Jos olet hyväuninen ja osaat nukkua missä tahansa, luultavasti sitten junan hytissä nukkuminenkin onnistuu.

Vierailija
18/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vasta olin yöjunassa Lapista Helsinkiin ja ihan ihmettelin miten rauhallista se meno oli. Hytti oli toiseksi viimeinen vaunu yläkerrassa. 

Vierailija
19/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan saa nukuttua istumapaikalla. Aamulla väsyttää, niskat ja hartiat jumissa ja päätä särkee. Kiitos VR kun riistitte yksin matkustavalta mahdollisuuden kohtuuhintaiseen makuupaikkaan :/

Ei tee mieli matkustaa junalla kun joutuisi ostamaan koko hytin itselleen. VR ei enää myy pelkkiä makuupaikkoja.

Vierailija
20/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa nukkua korvatulppien kanssa, niin ne ovat ehdottoman hyvä varuste yöjunalla matkustaessa. Ja kuten joku aiemmin kirjoittikin, niin kannattaa valita viimeinen makuuvaunu ja siitä hytti keskeltä vaunua, niin heilahdukset/yms. tuntuvat vähemmän, eikä ihmiset ramppaa käytävää jatkuvasti.