Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yöjunassa matkanneita, millaista on kyydissä?

Vierailija
08.10.2023 |

Oletko saanut nukutuksi?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanmallisissa makuuvaunuissa nukkuminen ei onnistu, juna heittelee puolelta toiselle, kiskot kirskuu, äänieristystä ei ole lainkaan, ainoa etu istumapaikkaan verrattuna on että saat olla vaakatasossa. Uusilla kaksikerroksisilla en ole matkustanut.

Vierailija
22/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut nukuttua kun viereiseen hyttiin tuli todella äänekäs lapsiperhe ja käytävän päässä joku oli jättänyt pikku koiran räkyttämään yksin hyttiin kun itse oli ravintolavaunussa ryyppäämässä.

Että joo, varmaan muuten olisi saanut nukuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurihytissä eli noin 15cm päässä rakasteltiin äänekkäästi.

Hyvin kuului.

Vierailija
24/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut Lappiin yöjunalla kahdesti, molemmilla kerroilla jouduin sellaiseen vanhanmalliseen hyttiin, jossa on kolmoiskerrossänky ja vessat käytävällä. En saanut nukuttua juuri ollenkaan. Vaunu kolisi paljon, heräsin aina kun pysähdyttiin ja toisella matkoista hytin ikkunan lukitus oli rikki ja ikkuna rämähti jatkuvasti auki.

Vierailija
25/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin pitkästä aikaa yöjunalla ja ihmettelin ettei kuulu sitä junan ääntä kuitenkaan vaan juna liiteli raiteilla hiljaisesti. Olin yläkerroksen makuuvaunuissa. 

Vierailija
26/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun junassa oikein hyvin. Keinutus ja tasainen kolina - siis silloin kun junat vielä kolisivat - tuudittaa uneen.

Mutta nukuttiin sitä reilillä ilman hyttiäkin.

Vierailija
27/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemikaali WC haisi, kaadoin vettä, haju laimeni. Liu'uin patjalla. Pysähdykset....nukuin aika huonosti.

Vierailija
28/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerta heiluu enemmän.

Vierailija
29/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen tosi huono uninen mutta yöjunassa sain nukuttua tosi hyvin vaikka jainkin hyttini(vai miskikä niitä kutsutaan) kahden muun, minulle tuntemattoman, ihmisen kanssa.

Vierailija
30/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä olen tosi huono uninen mutta yöjunassa sain nukuttua tosi hyvin vaikka jainkin hyttini(vai miskikä niitä kutsutaan) kahden muun, minulle tuntemattoman, ihmisen kanssa.

Missä ja milloin olet viimeksi junassa matkustanut? 

Vierailija
31/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000-luvun alkupuoliskolla lomamatkalta oulusta kotiin.

Vierailija
32/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000-luvun alkupuoliskolla lomamatkalta oulusta kotiin.

Vierailija
33/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa vaunuissa en oo menny, vanhoissa jokusen kerran ja huonosti nukkuu. Kolinaa, kirskuntaa, heiluntaa jne....

Vierailija
34/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kahdesti ja molemmilla kerroilla vauva nukkui vieressä Ekalla matkalla oli vaikeampi nukkua kun junan jarrutus tuntui siltä että putoan sängystä. Todella matkalla oli parempi, kun sänky oli eri puolella kulkusuuntaan nähden ja jarrutus kallisti seinän puolelle eikä reunan puolelle. Korvatulpat tai kuulokkeet kannattaa olla.

Vierailija
35/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki, jos ei halua seinänaapureita: toisessa päässä vaunua on muista hyteistä erillään suihkun vieressä hytti (101/102), jolla ei siis ole seinänaapuria. Suihkukin on käytössä hyvin harvoin. Sinne ei kuulu möykkää.

Vierailija
36/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä kerrasta on paljon aikaa. Sellaisen vanhan makuuvaunun 3 henkilön hytin ylimmässä pedissä opin nukkumaan kohtuullisesti. Rovaniemen ja Kemijärven välinen osuus oli silloin töyssyinen, mutta silloin olikin jo aika heräillä.

Vierailija
37/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kemikaali WC haisi, kaadoin vettä, haju laimeni. Liu'uin patjalla. Pysähdykset....nukuin aika huonosti.

Ei niissä ole kemikaalivessaa vaan alipainevessa. Ihan tavallista vettä se neste siinä on. Pökäleet imaistaan paineella säiliöön.

Vierailija
38/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliskerran matkustin junassa jotain yli 30 vuotta sitten. Silloin muistan sen kolinan ja kakat tippui rautatielle. Nyt ei ollut kolinaa ja juna liikkui sutjakkaasti eteenpäin. Oli oikein miellyttävä kokemus edelliskertaan verrattuna. 

Vierailija
39/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin kuin laivalla

Vierailija
40/52 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki, jos ei halua seinänaapureita: toisessa päässä vaunua on muista hyteistä erillään suihkun vieressä hytti (101/102), jolla ei siis ole seinänaapuria. Suihkukin on käytössä hyvin harvoin. Sinne ei kuulu möykkää.

Viis suihkusta, päätyhytissä kolina kuuluu niin pahasti, että siinä en saanut nukutuksi.