Mikä on hyvän kokoinen televisio yksiöön?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Oikea vastaus on että optimi koko riippuu katseluetäisyydestä. Netistä löytyy laskureita.
Tietysti nämä eivät huomioi sisutuksellisia näkökulmia, tilantarvetta, huoneen muuta käyttöä yms jotka pitää myös huomioida.
Itse olen viime aikoina katsonut elokuvia ja sarjoja aika paljon ihan tabletin 12 ruudulta vaikka olkkarissa nököttääkin iso telkkari.
Out of the box ehdotus voisikin olla että mitäs jos kokeilisit vähän aikaa tuletko toimeen kokonaan ilman TV:tä? Alat harrastamaan liikuntaa, lukemaan, meditoimaan ja katsot ne vähäiset määrät mitä on pakko vaikka tabletin tai tietokoneen ruudulta.
Ei täydellisyysposeeraaminen ole kovinkaan "out of the box" vaan oikeastaan on yksi boxeista.
Jos tilanpuute vaivaa niin aina voi laittaa myös projektorin. Katossa on varmasti tyhjiä neliöitä.
Vierailija kirjoitti:
15 tuumaa
Liian iso. 14":nen sen pitää olla. :)
Intistä kotiuduin, "siviiliin siis", kotona mietin, et ostan oman telsun, 14" Sonyn.
Projekti/pätkätyöläinen olin, niin se sama Sony "seurasi" mukana. Toimi kuin junanvessa.
Muutoissa ensin ruokavehkeet kaappiin ja sitten Sony tulille! :)
.....
Ostin sitten uuden Sonyn, 21", on vieläkin, olkkarin nurkassa. Sitä ei enää uskalla "jyräyttää" - kerännyt pölyä ja voi vaikka syttyä palamaan. (CRT = kuvaputki)
Pointti: Ns. Luottovehkeitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Pätee sama sääntö kuin kullissa, mitä isompi sitä parempi. Vähintään 65 tuumainen TV pitää olla.
Konstilla sitä pannaan eikä suurilla munilla...vanhan kansan viisaus
Käytän töllöä myös näyttöna. 65 tuumaisella pääsen siihen että en tarvitse lukulasia. Kuulia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 tuumaa
Liian iso. 14":nen sen pitää olla. :)
Intistä kotiuduin, "siviiliin siis", kotona mietin, et ostan oman telsun, 14" Sonyn.
Projekti/pätkätyöläinen olin, niin se sama Sony "seurasi" mukana. Toimi kuin junanvessa.
Muutoissa ensin ruokavehkeet kaappiin ja sitten Sony tulille! :)
.....
Ostin sitten uuden Sonyn, 21", on vieläkin, olkkarin nurkassa. Sitä ei enää uskalla "jyräyttää" - kerännyt pölyä ja voi vaikka syttyä palamaan. (CRT = kuvaputki)
Pointti: Ns. Luottovehkeitä ovat.
junan vessa vaatii ympärilleen sen junan toimiakseen kuin junan vessa. Asunnossa moinen olisi-no, aika pska juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätee sama sääntö kuin kullissa, mitä isompi sitä parempi. Vähintään 65 tuumainen TV pitää olla.
Tai mahdollistajaa metsästävän kusetus
50-55 tuumaisia on eniten tarjouksessa ja niissä on paras hinta-laatu -suhde.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan totuttu 85 tuumaan niin paluuta pienempään ei ole. Siksi tarjotaan aina isompaa näyttöä koska siinä on parempi immersio.
Ja koska tv on elämyskampe, niin luulis immersion olevan aika keskeinen jutska.
Vierailija kirjoitti:
50-55 tuumaisia on eniten tarjouksessa ja niissä on paras hinta-laatu -suhde.
Komppaan tätä. 26 neliön yksiössä 55" on aika maksimi mihin saa järkevän katseluetäisyyden.
Mun Sony telkkari maksoi 2300€. Telkkari 6 vuotta vanha hyvä telkkari. Seinälle laitettu. Oma velaton kerrostalo kaksio. Kahdesta asunnosta saan vuokratuloja. Toinen sijoitusasunto velaton toisesta vielä velkaa. Säästössä rahaa joitakin tuhansia euroja tuotto- osuuksissa. Joitakin vuosia niin saan toisen asunnon maksettua.
Sinkkutalous
Vierailija kirjoitti:
600 euroa maksimissaan.
Sillä ei saa televisiota.
Minimi nykypäivänä on 65
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu siltä, että tosi monien ihmisten koko elämä pyörii tuon televisio ympärillä. Seurataan kaikkia sarjoja ja sitten juorutaan niistä töissä. Katsotaan saarilla selviytymistä ja sitä miten joku laulaja pärjää kisassa tai miten tyhmiä ihmiset on tietovisoissa. Miten teitä kiinnostaa nuo ohjelmat? Onko elämänne oikeasti niin masentavaa 9 - 5 oravanpyörää?
Ja sitten oman parisuhteen toimintamallitkin ammennetaan kaiken maailman salkkareista ja temppareista...
Mutta siihen kysymykseen... itse en ole ruudun orja joten kaksiossakin mulle on riittänyt 32-tuumainen.
Itse olen aina inhonnut jättiruutuja, en halua tv:n olevan huoneen keskipiste, tyylitöntä olisi mielestäni. Tosiaan liikkeistä on vaikea löytää nykyään sopivan kokoisia pienempiä ja laadukkaita. Myyjät tuntuvat kuvittelevan, että kaikki haluavat mahdollisimman ison tv:n. Eivät halua. Piste.
Sinkkutalous kirjoitti:
Mun Sony telkkari maksoi 2300€. Telkkari 6 vuotta vanha hyvä telkkari. Seinälle laitettu. Oma velaton kerrostalo kaksio. Kahdesta asunnosta saan vuokratuloja. Toinen sijoitusasunto velaton toisesta vielä velkaa. Säästössä rahaa joitakin tuhansia euroja tuotto- osuuksissa. Joitakin vuosia niin saan toisen asunnon maksettua.
Sinkkutalous
Ja tv:si koko on siis Sony telkkari?
(ketjun aiheena tv:n koko)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:)
Pappavainaan kanssa istuttiin saunan ulkopuolella: kertoi jutun/tarinan tuosta pylväästä, "pahaskesta". Pojat tehneen niin, että .....
Hiljainen hetki (=en osannut ottaa kommenttia). "Konstilla sitä naijjaan eikä suurilla munilla" :)))
Tiesi sen, koska mun isällä 7 sisarusta. .... :)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu siltä, että tosi monien ihmisten koko elämä pyörii tuon televisio ympärillä. Seurataan kaikkia sarjoja ja sitten juorutaan niistä töissä. Katsotaan saarilla selviytymistä ja sitä miten joku laulaja pärjää kisassa tai miten tyhmiä ihmiset on tietovisoissa. Miten teitä kiinnostaa nuo ohjelmat? Onko elämänne oikeasti niin masentavaa 9 - 5 oravanpyörää?
Palstalla päivystävä täti siellä pöytäkoneen äärellä ulisee😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten oman parisuhteen toimintamallitkin ammennetaan kaiken maailman salkkareista ja temppareista...
Mutta siihen kysymykseen... itse en ole ruudun orja joten kaksiossakin mulle on riittänyt 32-tuumainen.
Orjana olemattomuutta pitää todistaa huonommalla katsomiselämyksellä?
Ja siihen vaikuttaa montako yhtäaikaista katsojaa halutaan "hyvälle paikalle". Yksinäiselle riittää sen kokoinen että on optimietäisyys ja jalat voi oikaista.