Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teutonia Spirit S3

01.09.2008 |

Kokemuksia noista Teutonian kolmipyöräisistä. Plussat ja miinukset? Saako noihin seisomalautaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussat:

*Todella mukavat työntää, kulkevat herkästi ohjausta totellen vikuroimatta.

*Hyvät pitkällekin (181cm) työntäjälle, jalat eivät reippaassakaan vauhdissa kolise jalkatukeen.

*Näppärän kokoiset esim. ostosreissulla ja sopivat myös isomman lapsen rattaiksi olematta liian raskaat.

*Pitkä selkänoja, korkea kuomu ja tilava kantokoppa (meillä pehmeä), eli sopii hyvin pitkällekin lapselle.

*Hyvän näköiset! (no, makuja on monia)

Miinukset:

*Selkänojaa olisi kiva säätää 4:ään asentoon (nyt kolme).

*Tavarakoriin vaikea saada isompia esineitä työnnettyä (esim. iso hiekkaämpäri ei mahdu "kolosta" koriin).

*Rattaiden istuinosa voisi olla hieman syvempi, talvella 2v:llä toppahaalarin ja lammastaljan kanssa niin tiukkaa että otettiin turvakaari irti.

*Vievät 4-pyöräisiä enemmän tilaa kasattuna (ei suurta eroa kuitenkaan). Meillä on erikseen ns. kaupparattaat emmekä kuljettele S3:sia muutenkaan autolla.

Eli hyvät rattaat ovat! Suosittelen. Kouluarvosanana antaisin: 9

Jos liikutte paljon sorateillä, auraamattomilla teillä, maastossa jne. niin silloin en suosittele S3:sia vaan jotain ilmakumipyörällisiä vaunuja. Kaupunki/lähiökäyttöön ovat mainiot.

Vierailija
2/3 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Joissain vuosimalleissa on jarru keskellä taka-akselia, jolloin teutonian omaa lautaa ei saa kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pääosin ollaan oltu erittäin tyytyväisiä. :)

En tiedä miksi Karmiini ei suositellut noita hiekkateille, itse nimittäin lenkkeilen hiekkateillä päivittäin näiden rattaiden kanssa ja Spiritit toimivat kyllä todella hyvin, meno on tasaista ja kevyttä erinomaisen jousituksen ansiosta. Ihan metsässä toki saattaisi nelipyöräiset olla vakaammat, mutta metsäpoluilta mulla ei ole juurikaan kokemusta.

Plussat:

*Todella ketterät, mutta silti vakaat vaunut, näillä on kiva liikkua myös kaupungilla kun ei jää missään paikassa jumiin

*Minunkin mielestä hurjan kivan näköiset, hieman urheilulliset

*Sopivat monen eri pituisille työntäjille, ystävä 157 cm on omiinsa yhtä tyytyväinen kuin meidän mies 190 cm meidän rattaisiin eli säätövara työntoaisassa riittää jokaiselle

Miinukset:

*Ilmakennopyörät keräävät hiekkaa sisäänsä, joka sitten ärsyttävästi kilisee siellä pyörän sisässä (tämä on yleisesti ottaen ilmakennorenkaiden omainaisuus ja tähän vaikuttaa paljon se minkä verran kuljet hiekkateillä, itse tosiaan päivittäin ja siksi ongelma tuli nopeasti)

*selkänoja meinaa välillä jumittaa kun sitä yrittää vaihtaa ylempään asentoon

*aika tilaa vievät autoon laitettaessa (itse tosin olen niitä yrittänyt melko pienen auton kyytiin, mahtuivat kyllä mutta hankalaa oli)

Seisomalaudan saa asennettua.