Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä mennä töihin 1400€ nettopalkalla, kun saan tukia 1350€/kk?

Vierailija
07.10.2023 |

Onko mitään järkeä mennä töihin 1400€ nettopalkalla, kun saan tukia 1350€/kk?
Pelkästään työmatkoihin menisi melkein 100€/kk + pitäisi syödä paljon enemmän että jaksaa käydä töissä.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin. Olen aina halunnut elättää itseni ja kissani enkä elää tuilla, muiden armoilla. Onneksi töitä olen aina löytänyt ja nykyään tienaan noin 42tonnia vuodessa, vaikka itsekin aloitin ihan pohjalta 16 vuotta sitten, maalasin ovia ja ikkunanpokia 8e/h. Monia elinikäisiä ystäviä saanut työkavereista, kolmessa eri puu- ja metallialan työpaikassa ollut. Ja koulutukseni yläasteen jälkeen... Vuosi lukiossa ja sitten eräopas.

Vierailija
62/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on melko ankeaa jos ei itse saa päättää omasta ammatistaan vaan käsky tulee aina ylempää. Se on vähän sama kuin joku päättäisi sun puolesta kenen kanssa harrastat seksiä ja kenen kanssa et. Itse ei saa valita.

Elämä on myös aika ankeaa jos pitää kouluttautua johonkin ammattiin vain pelkän kouluttautumisen takia eikä sen takia, että on kiinnostunut kyseisestä ammatista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeen kerryttäminen kannattaa aina

Koko ikänsä työttömänä olleen eläke on sama kun koko ikänsä paska duunia tehdeellä.

ap

Tämä on tosi. Matalapalkka-alalainen, joka 40 vuotta ollut töissä, saa lähes saman kuin aina työttömänä ollut. Ei siinä ole kuin parin sadan ero. Eli ei mitään järkeä sen eläkkeen takia raataa. Moni myös kuolee ennen eläkeikää tai sen kynnyksellä sydän- tai syöpätauteihin. Toki työ tuo monille merkitystä elämään, sosiaalisia suhteita, pysyy paremmassa kunnossa jne.

Vierailija
64/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On järkeä. Palkka nousee pikkuhiljaa, et putoa työelämästä täysin pois jne

Tuolta sitä aikoinaan itsekin aloitti. Sitten lisäopinnot ja 1000 euroa lisää. Nykyisin 1500 euroa kuussa enemmän niin voinen sanoa, että pitkässä ajassa katsoen olen saanut mielenkiintoisen työn, palkan millä pärjään ja toteutan myös sitä vapaa-aikaa, mitä minulla on. Onneksi en jäänyt kotiin, koska olen elämääni huonoimmillaankin tyytyväinen, vaikken toki aina onnellinen.

Vierailija
65/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ antaa elämään sisältöä ja mielekkyyttä.

Vierailija
66/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että riippuu ihan elämäntilanteestasi. Lähtökohtaisesti suosittelen kaikille työntekoa. Se rytmittää arkea, pitää mielen virkeänä ja mahdollistaa monia asioita, joita työttömänä ei ole. Lisäksi työttömyyden pitkittyessä ihminen passivoituu ja liikkeelle lähteminen vaikeutuu.

Täytyy kuitenkin ottaa oma jaksaminen ja mahdollinen perhe huomioon myös ettet polta kynttilää molemmista päistä. Ankea työ + korkeammat menot + aika poissa kotoa = huono yhdistelmä varsinkin jos vielä tilanne on se, että tukien varassa jää enemmän käteen menojen jälkeen.

Vierailija
67/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menisin. Olen aina halunnut elättää itseni ja kissani enkä elää tuilla, muiden armoilla. Onneksi töitä olen aina löytänyt ja nykyään tienaan noin 42tonnia vuodessa, vaikka itsekin aloitin ihan pohjalta 16 vuotta sitten, maalasin ovia ja ikkunanpokia 8e/h. Monia elinikäisiä ystäviä saanut työkavereista, kolmessa eri puu- ja metallialan työpaikassa ollut. Ja koulutukseni yläasteen jälkeen... Vuosi lukiossa ja sitten eräopas.

Kuvitteje jos joku päättäisi sinun puolestasi ammatin ja siinä sinä tienaisit 1000 e brutto kuukaudessa sen sijaan, että pääsisit itse toivomaasi ammattiin tienaamaan 42 tonnia vuodessa.

Vierailija
68/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on melko ankeaa jos ei itse saa päättää omasta ammatistaan vaan käsky tulee aina ylempää. Se on vähän sama kuin joku päättäisi sun puolesta kenen kanssa harrastat seksiä ja kenen kanssa et. Itse ei saa valita.

Elämä on myös aika ankeaa jos pitää kouluttautua johonkin ammattiin vain pelkän kouluttautumisen takia eikä sen takia, että on kiinnostunut kyseisestä ammatista.

Entä jos ei ole kiinnostunut mistään ammatista niin paljon että siihen haluaisi kouluttautua? Tällöin on pakko valita de vähiten inhottava

Vierailija
69/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työteosta on tehty Suomessa kannattamatonta

Turha höpöttää, että sosiaalituet liian korkeat. Ne syöksevät nopeasti ihmisen köyhyyteen. Sen sijaan matalapalkka-alojen palkkoja tulisi nostaa. Ihminen käy töissä ensisijaisesti rahan vuoksi.

Vierailija
70/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeen kerryttäminen kannattaa aina

Koko ikänsä työttömänä olleen eläke on sama kun koko ikänsä paska duunia tehdeellä.

ap

Tämä on tosi. Matalapalkka-alalainen, joka 40 vuotta ollut töissä, saa lähes saman kuin aina työttömänä ollut. Ei siinä ole kuin parin sadan ero. Eli ei mitään järkeä sen eläkkeen takia raataa. Moni myös kuolee ennen eläkeikää tai sen kynnyksellä sydän- tai syöpätauteihin. Toki työ tuo monille merkitystä elämään, sosiaalisia suhteita, pysyy paremmassa kunnossa jne.

Sen takia niissä matalapalkka-ammateissa onkin kaikenlaisia työn iloja eli houkutuslintuja kun rahaa ei voida pitää houkuttimena.

Vierailija
71/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

_opiskelija kirjoitti:

Sanoisin että riippuu ihan elämäntilanteestasi. Lähtökohtaisesti suosittelen kaikille työntekoa. Se rytmittää arkea, pitää mielen virkeänä ja mahdollistaa monia asioita, joita työttömänä ei ole. Lisäksi työttömyyden pitkittyessä ihminen passivoituu ja liikkeelle lähteminen vaikeutuu.

Täytyy kuitenkin ottaa oma jaksaminen ja mahdollinen perhe huomioon myös ettet polta kynttilää molemmista päistä. Ankea työ + korkeammat menot + aika poissa kotoa = huono yhdistelmä varsinkin jos vielä tilanne on se, että tukien varassa jää enemmän käteen menojen jälkeen.

Juuri näin. Järkevä kirjoitus.

Vierailija
72/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työteosta on tehty Suomessa kannattamatonta

Turha höpöttää, että sosiaalituet liian korkeat. Ne syöksevät nopeasti ihmisen köyhyyteen. Sen sijaan matalapalkka-alojen palkkoja tulisi nostaa. Ihminen käy töissä ensisijaisesti rahan vuoksi.

Niin Ay liittojen hommia voisi olla

Vierailija
73/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvaus siis kyllä kasvattaa eläkettä

Ai kasvattaa vai?! En tiennyt tuota. Onko väliä onko liiton maksama ansiosidonnainen vai Kelan maksama päiväraha?

Vierailija
74/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eläke

tunne siitä, että on ihmisyhteisössä mukana

voi päästä parempiin hommiin kun on ensin joku duuni

työkkäri ei ahdistele

Entä jos ei pidä tunteesta että on ihmisyhteisessä mukana, parempi kai pysyä työttömänä.

Vierailija
75/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys masentaa ja syrjäyttää. Etenkin masentaa. Kun lojuu kotona niin lopulta ei saa edes roskapussia vietyä. Se on se syy. Mielenterveys.

Kaikki työttömät ei makaa vaan kotona, elämässä on muutakin tekemistä kun työ

ap

Vierailija
76/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit saada tt-tukea?

Kai saat muutakin tuloa kuin vain as.tukea?

Tt-tukea kun hakee, niin KAIKKI muut mahdolliset tuet on oltava haettuna tai hakemus laitettu sisään.

Mutta Kokkareiden trolli taidat olla

Ei ole koulutusta niin en saa työttömyys korvausta, ainoat tulot on perustoimeentulotuki + asumistuki.

ap

Oletko siis alle 25? Kaikki saa työttömyyskorvausta koulutuksesta huolimatta jos on yli 25

Ja jos olet alle 25-vuotias niin suosittelen todella vahvasti kouluttautumista. Se kun on huomattavasti iisimpi juttu nuorena kuin vaikkapa 40-vuotiaana.

Elämä nimittäin on todella ankeaa jos on vuosia työttömänä ja tekee korkeintaan jotain ankeita pskatyöpätkiä, koska mitään muuta ei ilman koulutusta saa.

nim kokemusta on

Olen 24v ja 7 vuotta ollut työtön.

ap

Vierailija
77/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä luulet koskaan saavasi parempipalkkaisia töitä? Jostain pitää aloittaa, ja siitä se etenee. Muuten elät ain tuolla surkealla tuella, muiden armoilla köyhänä.

Vierailija
78/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en tuu saamaan yhtään enempää joskus palkkaa, kuin kotona olemalla tukia. Silti lähden opiskelemaan itselleni ammatin vasta nyt kolmekymppisenä ja sitten työelämään. Mielenterveys on kuitenkin aika tärkeä juttu, ja kotona olo pidempään ei siinä mielessä kannata. Haluan olla hyödyksi yhteiskunnalle, enkä maata koko elämääni kotona hukkaan.

Vierailija
79/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä töihin. Työttömän statuksella on huomattavasti vaikeampi työllistyä niihin parempipalkkaiselle töihin kuin ponnistaa huonopalkkaisesta parempaan. Sitten kuin olet ollut muutaman vuoden työttömömänä, sinua ei ota enää kukaan mihinkään hommaan.

Lisäksi työstä saa muutakin kuin palkkaa. Työkavereita, kontakteja, kuulee vihjeitä muista työpaikoista, saa suosittelijoita jne.

Vierailija
80/106 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys masentaa ja syrjäyttää. Etenkin masentaa. Kun lojuu kotona niin lopulta ei saa edes roskapussia vietyä. Se on se syy. Mielenterveys.

Kaikki työttömät ei makaa vaan kotona, elämässä on muutakin tekemistä kun työ

ap

Toki sitä puuhastelua riittä, ja tukijärjestelmä tuon hölmöyden mahdollsitaa,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme