Absolutistipuolisoni suuttuu joka kerta jos otan alkoholia
Ihan sama otanko kotona vai haluanko lähteä kavereiden kanssa johonkin. Mielestäni tämä on kontrollointia koska en ole luvannut itse alkaa absolutistiksi missään vaiheessa nyt 2 v kestänyttä suhdettamme. En juo liian usein enkä liikaakaan. Mitä tekisitte? Alan ahdistua tästä kovasti ja tuntuu ettei meillä ole muutenkaan paljon yhteistä enää. Ero lienee ainut ratkaisu? Onko muilla ollut vastaavaa?
Kommentit (69)
Oletko ottanut puheeksi tämän hänen kanssaan? Jos olet, miten reagoi?
Kävisin tiukan keskustelun. Ei tuolla tavalla voi toisen elämää kontrolloida parisuhteessa. Ei tuosta tule mitään. Se on kumppanisi ongelma, jos hän on absolutisti, mutta ei hän voi odottaa sitä muilta tai pakottaa sinua siihen!
Eroat mieluummin puolisosta kuin alkoholista? Eikö tuo kuulosta mielestäsi aika ongemalliselta?
Mä join eilen salaa 2 lasia viiniä. Nyt tuntuu,että minulla on ongelma, vaikka viimeksi join kesäkuussa 1 lasillisen, sitä ennen olin monta kuukautta ilman.
Ei tuo ole se juttu edellinen. Vaan kyse on periaatteesta joka loukkaa yksityisyyttäni. Haluan rentoutua alkoholin avulla silloin tällöin ja viiaaasti, en kännäämållä. Puoliso ei vaan hyväksy edes yhtä alkoholiannosta suuttumatta. Ap.
Olen ottanut puheeksi. Puoliso sanoo ettei muka suutu, mutta kyllä vasn suuttuu. Joka kerta sama juttu.
Itse yllätyin suunnattomasti tällaisesta käytöksestä. Olen suhteillut paljon ja ilmeisesti monelle naiselle on ihan normaalia tällainen käytös, vaikka itse käyttäisikin alkoholia.
M55
Ei tulisi mieleenkään kontrolloida toisen elämää. En itsekään juo paljoa/liikaa, mutta täytyyhän sitä nyt voida frendin kanssa käydä kaljalla pelaamassa bilistä, tai otta la.iltana pari lasia viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Eroat mieluummin puolisosta kuin alkoholista? Eikö tuo kuulosta mielestäsi aika ongemalliselta?
Tässä nyt on ennemminkin kyse AP:n itsemääräämisoikeudesta.. jos alkoholin käyttö ei ole ongelma ei puolisolla pitäisi olla asiaan sanomista. Mitä jos kohta alkoholin tilalle tuleekin joku muu asia? Puoliso alkaa vegaaniksi ja olettaa apn lopettavan lihansyonnin? Tai puoliso tulee uskoon ja tahtoo apn liittyvän myös kirkkoon?
Kontrolloivaa käytöstä, jos puoliso tahtoo täysraittiin kumppanin ja se on kynnyskysymys voi hän etsiä uuden kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan osaa antaa neuvoja? Ap
Ota muutama neuvoa-antava?
Meillä päinvastoin. Alkoholisti tai ainakin yli kohtuusrajojen menevä kuittailee kohtuudella ottavaa alkoholistiksi ja mikä pahinta, on ehkä puolitosissaan. Johtuu ehkä siitä kun kohtuudella ottava ei ottanut vuosikausiin yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitsist kumppaniksi absolutistin, ap?
Ovatko kaikki absolutistit sitten toistenkin alkoholinkäytön kieltäjiä? Oma absolutismini kyllä rajautuu ihan vain itseeni.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ohmettelin. Ja miksi absolutisti on ottanut kumppaninseen juovan? Taidatte molemmat olla aikamoisia tossukoita, joilla ei ole oikein elämässä mitään muuta.
Neuvoni ap sinylle, juo niin paljon kuin juotattaa ja sano miehelle, että jos ei miellytä, niin heippa. Ja jos miehen juomattomuus on sinulle iso asia tai ongelma, niin sanot taas miehelle, ette heippa, sinä lähdet. Olette aikuisia ja en ymmärrä miksi tällaisesta asiasta pitää tehdä iso juttu.
Näin, helppo juttu, seuraava kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Jospa on entinen alkoholisti kun näkee niin punaista?
Ehkä ei, vaan sitä vain ärsyttää, että toinen juo hermomyrkkyä tietoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole alkoholista kysymys. Jokainen järkevä ihminen eroaa puolisosta, joka yrittää kontrolloida kumppaninsa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän luuli että absolutistit ovat normaaleja, täyspäisiä ihmisiä.
Itse en tunne yhtään absolutistia, joka ei jossain vaiheessa toisi esiin kuviteltua paremmuuttaan tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa on entinen alkoholisti kun näkee niin punaista?
Ehkä ei, vaan sitä vain ärsyttää, että toinen juo hermomyrkkyä tietoisesti.
Harva sitä vahingossa juo.
Eikö kukaan osaa antaa neuvoja? Ap