Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punastelu, millä saa loppumaan??

Vierailija
07.10.2023 |

Punastelen typerissä tilanteissa ilman mitään järkevää syytä. Esimerkiksi jos olen yhtään huomion keskipisteenä, nähdessäni yllättäen tuttavan kaupassa, kahvipöydässä ystävien kanssa, työpalavereissa... kaikkialla. Tätä on ollut ison osan elämästäni ja koulukiusaaminen varmasti vahvisti ongelmaa. Aikoinaan kuvittelin, että iän myötä helpottaa. Ei helpota, olen 36v ja mitään helpotusta ei ole tapahtunut. Ainoastaan käyttäessäni mielialalääkettä riittävän isolla annoksella taipumus on pysynyt jonkun verran kurissa. Propral ei auta yhtään vaikka olen syönyt isoilla annoksilla. Rauhoittava lääke auttaa, mutta niitä ei voi koko ajan syödä. Enkä haluaisi joutua syömään loppuelämääni lääkkeitä tämän takia. Terapia ei auta, tämä ei ole puhumisella korjattavissa oleva asia. Tiedän kyllä, että oma suhtautuminen punasteluun merkitsee paljon, häpeänkö sitä vai sallinko sen itselleni. Mutta tämä ihan oikeasti rajoittaa elämää, koska punastumisen pelon takia en pysty olemaan oma itseni ja se vaikuttaa myös siihen miten muut suhtautuvat. Ja kyse ei ole mistään pienestä söpöstä punastumisesta vaan se on todella voimakasta ja saa hirveän häpeän nousemaan joka kerta.

Onko tähän olemassa jotain muita keinoja kuin lääkkeet tai puhumiseen perustuva terapia? Auttaako joku hypnoosi? Olen myös kuullut emdr-terapiasta, onko joku kokeillut sellaista?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympaattinen salpaus eli leikkauspöydälle

Vierailija
22/22 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-lääkitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla