Onko julkisessa terv.huollossa tosiaan niin, että itse pitää tarkistaa omat labratulokset?
Ja jos jotain poikkeavaa, niin uusi yhteys terveysasemalle?
Isällä erinäköisiä vaivoja, kävi lääkärissä, joka määräsi tukun kokeita.
Tulokset luettiin yhdessä isän kanssa tänään Maisa-palvelusta, usea arvo reilusti yli tai alle viiterajojen.. Kokeet otettu viikko sitten ja kukaan ei ole soittanut, miten jatkossa edetään. Vieläkö tässä uskaltaa odotella?
Kommentit (19)
On, jos olet joutunut jonkun hampaisiin siellä ta. Ei haluta, että käytät julkisia palveluja tai joku haluaa näpäyttää, kun on katsos lääkäri asema.
Itse katsoin omakannasta tulokset. Yksi poikkeava tulos oli, soitin palvelunumeroon. Annettiin soittoaika lääkärille, pitkän ajan päähän mutta kuitenkin.
Mitä tuota tuon enempää kuormittamaan terveydenhuoltoa kun käy noinkin.
Sinne terkkariin voi soittaa ite ja kysyä, mitä mieltä ovat tuloksista. Voi tätä uusavuttomuutta...
Hmm. Onko systeemi joustamaton vai voiko etukäteen sopia kuka tulkitsee tulokset ja kertoo niistä. Jos on vaikeasti tulkittava. Myös tuloksissa pitäisi olla selvennys kansankielellä. Aika hankalaa jos sitä ei ole. Ja mistä löytää kriisitukihenkilön ne joilla on jotain hankalaa menossa.
Vähän niin se nykyään on. Vastaukset menee todennäköisesti jonkun lääkärin katsottaviksi. Jos hän on keikkalääkäri hän ei ehkä enää edes ole hoitavalääkäri vaan on jo muualla keikalla tai jostain muusta syystä ei ole tullut katsoneeksi niitä vastauksia tarkemmin.
On joo, ja myös leikkaukset pitää tehdä itse itselleen.
Luultavasti lääkäri tsekannut arvot ja todennut, että ei vakavaa.
Olisi ne soittannu jos ois vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
On joo, ja myös leikkaukset pitää tehdä itse itselleen.
Just hyvä. Mieluummin itse nukuttaa ja leikkaa itsensä, tulee kunnollista.
Vierailija kirjoitti:
Itse katsoin omakannasta tulokset. Yksi poikkeava tulos oli, soitin palvelunumeroon. Annettiin soittoaika lääkärille, pitkän ajan päähän mutta kuitenkin.
Meillä lääkäri määrää kokeet ja sanoo kommentoivansa tuloksia Kannassa. Jos on jotain hälyttävää, niin soittaa sitten. Eri alueilla voidaan toimia erilailla.
Vierailija kirjoitti:
Skulle resultaten förklaras direkt, hade allt det onödiga arbetet som nu görs fallit bort. Det verkar som om sjukväsendet är helt kaputt hos er. Stämmer det?
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti lääkäri tsekannut arvot ja todennut, että ei vakavaa.
Olisi ne soittannu jos ois vakavaa.
Kan också vara att hon blankt sket i det, öppna den understa lådan och drog fram kontorsflaskan 013.
Näköjään. Olen opetellut soittoa jo pari viikkoa, kun labrakokeista sain positiivisen tuloksen yhden taudin osalta. Ei ole kuulunut mitään.
Kyllä minulle on soitettu, joskin aikojen päästä.
No kiva että näette ne tulokset.
Meillä Keusote päättää milloin ne julkaistaan.
En edes siis tiedä kahden edellisen labran tuloksia, eivät näy omakannassa.
Soitti ja määräsi lisälabroihin kylläkin.
Soita päivystkseen ja pyydä selvittämään asia.
Labravastaukset menee tutkimuspyynnön lähettäneelle lääkärille. Heillä voi olla ruuhkaa.
Kun määrätään kokeet asiakas keskustelee ja sopii määrääjän kanssa joko soittoajasta tai ajanvarauksesta.
Niin se menee, jos itse jättää puolinaiseen asioidensa hoidon.
Jos ei ole merkintää, joitaja/lääkäri ottaa yhteyden ei sitä tapahdu.
Onneks oon niin vireä vanhus että osaan nää jutut vieläm
Tilaa aika lääkärille, selvitettävä nuo kokeen tulokset on.