Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kodinkoneita voi ostaa

Vierailija
07.10.2023 |

Sellaisia nimittäin joiden voi oletta kestävän pidempään normaalissa käytössä kuin vuoden pari tai joiden toiminnassa kuuluvat äänet eivöt huolestuta?

Tuo yksi suuri kauppaketju taitaa halpamalleissa myydä sitä valmistajalta edullusimpaan sekundalaatuhintaan myymää.
Kahvinkeitin hajosi ennen takuun päättymistä.... pesukone rupesi pitämään viheltävää ääntä rummun pyöriessä... pölynimurin imuletku vihektää eli jokin liitos on letkussa - siis letkussa kiinteästi oleva osa huonosti kiinnitetty....

Tällaista laatua! Kaikki em laitteet suurten valmistajien malleja!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneks hajos ennen takuun ummettua. Meillä on hajonnu 15 vuoden aikana jo kolme uunia pari kuukautta takuun jälkeen. Veetuttaa kyllä. Ja kaikista vastukset. Eka korjautettiin, pari sataa maksoi ja korjaajakin ihmetteli miten vastukset noin hajoaa äkkiä.

Ja kahvinkeitin hajos meilläkin, onneks takuuta oli vielä jäljellä.

Vierailija
2/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valinnut sellaisia, joille valmistaja antaa 5 vuoden takuu. Näitä löytyy ihan Gigantista, Powerista ja Verkkokaupasta. Olen joutunut myös käyttämään takuuta ja hyvin on pelannut: korjaaja tuli kotiin ja vaihtoi hajonneen osan laitteeseen.

Kalliimmissa laitteissa kannattaa muistaa, että myös kotivakuutus maksaa, jos laite hajoaa ennen aikojaan takuuajan jälkeenkin. Arvon alenema on -10% vuodessa ja sitten miinus omavastuu, esim: 1000€ laite, 4 vuoden jälkeen hajoaa ja vakuutuksen omavastuu 200€, niin saa 400€ korvauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valinnut sellaisia, joille valmistaja antaa 5 vuoden takuu. Näitä löytyy ihan Gigantista, Powerista ja Verkkokaupasta. Olen joutunut myös käyttämään takuuta ja hyvin on pelannut: korjaaja tuli kotiin ja vaihtoi hajonneen osan laitteeseen.

Kalliimmissa laitteissa kannattaa muistaa, että myös kotivakuutus maksaa, jos laite hajoaa ennen aikojaan takuuajan jälkeenkin. Arvon alenema on -10% vuodessa ja sitten miinus omavastuu, esim: 1000€ laite, 4 vuoden jälkeen hajoaa ja vakuutuksen omavastuu 200€, niin saa 400€ korvauksen.

Ai valmistajalta 5 v? Mä oon käsittänyt että valmistajan takuu on 2 v, mutta nää gigantit sun muut myyvät omia tuotevakuutuksia viideksi vuodeksi. Siis myyvät eli pitää maksaa ekstraa siitä vakuutuksesta.

Vierailija
4/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotivakuutus. No, hah hah. Ei kyllä kotivakuutuskaan niissä kalleimmissakaan kaikkea korvaa. Saattaa saada korjauskuluja - jos saattaa. Pohjanmaalla saavat toki aina uuden laitteen... mahtaakohan tuollainen kotivakuutuksella uuden saaminen johtaa siihen että laitteita pidetään huonossa hoidossa.

Vierailija
5/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Powerista olen ostanut pesukoneet ja jk/pk ,,,kaikkiin otin 5 v takuun. Hienosti on kestäneen. Maksusta tuoneet ja vieneet vanhat pois. Helppoa.

/Boschia ja siemensiä minulla on.

Vierailija
6/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai valmistajalta 5 v? Mä oon käsittänyt että valmistajan takuu on 2 v, mutta nää gigantit sun muut myyvät omia tuotevakuutuksia viideksi vuodeksi. Siis myyvät eli pitää maksaa ekstraa siitä vakuutuksesta.

2v on varmaan yleisin takuuaika, mutta tuotteen valmistaja voi itse päättää antaa pidemmänkin takuun.

Vierailija
7/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotivakuutus. No, hah hah. Ei kyllä kotivakuutuskaan niissä kalleimmissakaan kaikkea korvaa. Saattaa saada korjauskuluja - jos saattaa. Pohjanmaalla saavat toki aina uuden laitteen... mahtaakohan tuollainen kotivakuutuksella uuden saaminen johtaa siihen että laitteita pidetään huonossa hoidossa.

No ei se kaikkea korvaakaan, niinhän tuossa viestissäkin sanottiin, luitko edes mihin vastasit?

Vierailija
8/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2v on varmaan yleisin takuuaika, mutta tuotteen valmistaja voi itse päättää antaa pidemmänkin takuun.

Aha. Minä olen kyllä ymmärtänyt sen viiden vuoden ekstra*takuun* olevan myyjän myymää vakuutusta. On mullakin sellainen ollut yhdessä pesukoneessa, mutta sen jälkeen en ole niitä vakuutuksia enää ostanut.

Vierailija
9/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikki Kärkkäiseltä ostamani kodinkoneet on kestäneet jo 20 vuotta.

Vierailija
10/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjällä on virhevastuu myymästään tavarasta niin kauan kuin voidaan olettaa kyseisentyyppisen tavaran normaalisti kestävän. Takuu on oikeastaan aika merkityksetön asia mikäli luvattu takuuaika on selvästi lyhyempi kuin tavaran odotettu käyttöikä.

Esimerkiksi Boschin pesukoneelle annetaan kahden vuoden takuu. Voidaan kuitenkin olettaa että koneen tulisi kestää reilusti tätä kauemmin, varsinkin kun kyseessä on merkki jota markkinoidaan keskimääräistä laadukkaampana ja kestävämpänä. Näin ollen jos bosch pesukone hajoaa kolmen vuoden ikäisenä (vuosi takuun päättymisen jälkeen) niin myyjä on vastuullinen koska tuote hajosi ennen aikojaan. Ei ole mitään väliä sillä että kauanko se takuuaika on ollut.

Mielen kodinkoneita mainostetaan lauseella että kestää 20v normaalissa kotikäytössä. Kuitenkin mielen takuu on vain 2v. Myyjä on kuitenkin vastuullinen antamastaan lupauksesta, eli koneen on silloin kestettävä reilusti tavallista pidempään.

Vierailija
11/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ostopaikkaa katso. Jos sun "suuri valmistaja" on Whirlpool tai Candy tai muu halpamerkki, niin siinä ei suuruus auta. Ne on tehty halvimmista materiaaleista halvimmalla mahdollisella toteutuksella.

Vierailija
12/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa, ei kannata ostaa sitä kaikkein halvinta.

Vierailija
13/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksikaupasta, hieromasauva käy myös kerman vatkaamiseen ja niskan hierontaan.

Vierailija
14/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjällä on virhevastuu myymästään tavarasta niin kauan kuin voidaan olettaa kyseisentyyppisen tavaran normaalisti kestävän. Takuu on oikeastaan aika merkityksetön asia mikäli luvattu takuuaika on selvästi lyhyempi kuin tavaran odotettu käyttöikä.

Esimerkiksi Boschin pesukoneelle annetaan kahden vuoden takuu. Voidaan kuitenkin olettaa että koneen tulisi kestää reilusti tätä kauemmin, varsinkin kun kyseessä on merkki jota markkinoidaan keskimääräistä laadukkaampana ja kestävämpänä. Näin ollen jos bosch pesukone hajoaa kolmen vuoden ikäisenä (vuosi takuun päättymisen jälkeen) niin myyjä on vastuullinen koska tuote hajosi ennen aikojaan. Ei ole mitään väliä sillä että kauanko se takuuaika on ollut.

Mielen kodinkoneita mainostetaan lauseella että kestää 20v normaalissa kotikäytössä. Kuitenkin mielen takuu on vain 2v. Myyjä on kuitenkin vastuullinen antamastaan lupauksesta, eli koneen on silloin kestettävä reilusti tavallista pidempään.

Paljon olen Boschin mainoksia nähnyt, mutten kyllä ole huomannut niitä markkinoitaisiin kilpailijoita laadukkaampina ja kestävämpinä. Se on ihan sun oma mielikuva.

Vierailija
15/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zanussi pk takaapäin ladattava....kunnon kuraa

Vierailija
16/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miele jos haluat pitkäikäistä

Vierailija
17/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokauppa.com ja Prisma. Tutki missä on paras kotiinkuljetus systeemi ja tiedotus aiheesta. Ettei tarvitse arvailla. Jos hakee itse pienen, ehkä gigantti. Onko paikkakunnalla firmoja saatavilla joissa olisi?

Vierailija
18/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Minä olen kyllä ymmärtänyt sen viiden vuoden ekstra*takuun* olevan myyjän myymää vakuutusta. On mullakin sellainen ollut yhdessä pesukoneessa, mutta sen jälkeen en ole niitä vakuutuksia enää ostanut.

Aha. En tarkoittanut kaupan myymää maksullista takuuta, vaan sitä että tuotteen valmistaja voi halutessaan antaa tuotteilleen pidemmän kuin 2v takuun.

Vierailija
19/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi suuri kauppaketju X""DDDDDD öööö. Miksi et voi sanoa Gigantti?

Vierailija
20/36 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"suuret valmistajat" on vitsi.

90% on halpiskamaa johon trokari liimaa perinteisen merkin jonka käyttöoikeuden on konkasta ostanut.

Kaikki Mieletkään eivät ole enää Saksalaista laatuoa, Electrolux on 100% kusetusta... Askot ja Upot LOL

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän