Onko tekstarilla jättäminen milloinkaan ok?
Olen pitkässä väkivaltaisessa parisuhteessa, mutta haluan parisuhteen päättyvän. En kuitenkaan uskalla puhua erosta miehelle kasvotusten, ja puhelukin on ajatuksena ahdistava henkisen väkivallan uhan vuoksi.
Ajattelin hakeutua turvakotiin ja laittaa sieltä käsin miehelle tekstarin, jossa ilmoitan, etten tule enää kotiin.
Tekstiviestillä jättäminen on kuitenkin raukkamaista, ja olen varma, että mies ottaa viestistä kuvakaappauksen ja näyttää kaikille läheisilleen ja yhteisille ystävillemme, miten raukkamainen ja kypsymätön minä olen.
Onko sillä mitään väliä? Osa minusta tietää, että ei ole, mutta haluaisin kuulla ulkopuolisilta järkipuhetta. Kiitos kaikista vastauksista.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Tekstiviestillä jättäminen ei ole milloinkaan ok. Se jättää jätetylle ja myöhemmin jättäjällekin elinikäiset traumat.
Tämä on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin täydellinen ghostaaminen, eli häivytään kuin pieru Saharaan! Sitten jälkeenpäin saa kuulla, että exällä oli samanaikaisesti ollut toinen nainen jonka oli pistänyt raskaaksi!
Tekstarilla jättäminen on tällaisessa tapauksessa ok. Muussa tapauksessa ei.