Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö että vuoden päästä työkkärin tädeiltä loppuu työt

Vierailija
06.10.2023 |

Te-palvelut siirtyy kuntiin 2025 ja tasan ei riitä töitä kaikille 4000 työkkäriläiselle kun kunnat haluaa säästää.
Ollaan pian samalla luukulla.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomeja ja tradenomeja on ainakin täällä ne muutamat jotka itse tiedän. Varmasti vanhemmissa virkailijoissa on alempitasoisiakin.

Vierailija
42/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan kiitos! Sieltä joutaakin muutama restonomi pöydän toiselle puolelle ihmettelemään!

Restonomiko työkkärissä töissä?

On heitä, kun se on alempi korkeakoulututkinto. Merkonomeja (opistoaste ja perustutkinto) on myös. Sitten löytyy opettajia, oikeustieteilijöitä, insinöörejä, sosionomeja, poliiseja ja teologeja ym. kirjavaa sakkia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jepjep, varmaan haluatte asiaan perehtymättömän antamaan teille massiiviset työnhakuvelvoitteet vaikka olette pää kainalossa, ja saamaan työssäolovelvoitteen laiminlyönnistä jota ette edes tienneet tehneenne. Kyllä niillä virkailijoilla ihan paikkansa on.

Eivät he mielivaltaisesti voi toimia ja antaa velvoitteita miten haluavat. Ne antaa sen mukaan kuin on sanottu eli kuten itse olen nyt osa-aikatyössä ja mun velvoite on hakea yhtä kokoaikaista vakituista työpaikkaa 3kk aikana niin jos mulle sanottaisiin vaikka että hae kahta työpaikkaa 3kk aikana niin sanoisin että en hae kuin sitä yhtä koska mun ei tarvi hakea kuin sitä yhtä.

Kyllä niille vastaan voi sanoa jos aihetta on. Kaikkeen ei ole pakko suostua. Pitää tietää omat oikeudet.

Vierailija
44/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinais-Suomessa ne työkkärin tädit kyllä pitävät työnsä, siirtyvät nimittäin niihin kuntien muodostamiin alueellisiin palvelukeskuksiin työhön.

Tästä oli juuri juttua paikallislehdessä.

Sen jutun mukaan Raisio ei lähde kimppaan muiden kuntien kanssa... Raisiota ei jutun kuntalistoissa mainittu lainkaan, joten ei sitten toimi muiden kanssa ilmeisestikään. Raisio onkin hyvin junttikaupunki... sellainen kiusantekijäkaupunki.

Tässäpä se ongelma juuri onkin, kirjoituksesi sisällä. Uutisointien mukaan virkailijat saavat pitää työnsä ja siirtyvät vaan toisen työnantajan alle. Mutta tuon Raisionkin työttömiä hoitaa tällä hetkellä monta virkailijaa ja Raisio ei lähde mukaan. Ei niille virkailijoille töitä löydy sieltä muista kunnista, muttei välttämättä Raisiostakaan. Eli se tarkoittaa jo vähennyksiä. Ettei asiat ole ihan niin kauniita kuin lehtikirjoituksissa ;)

Tokikaan ei se varmasti niin mene että virkailijat saisivat pitää "alueensa" muutenkaan, mutta pointtini tuli ehkä kuitenkin tuossa hyvin esiin.

Vierailija
45/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleen hakuun asiantuntija te-toimisto ja linkedin niin voi katsoa millä siellä ollaan töissä jos ovat sen paljastaneet. On siellä niin yliopiston käyneitä kuin alemman tutkinnnon suorittaneita.

Vierailija
46/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jepjep, varmaan haluatte asiaan perehtymättömän antamaan teille massiiviset työnhakuvelvoitteet vaikka olette pää kainalossa, ja saamaan työssäolovelvoitteen laiminlyönnistä jota ette edes tienneet tehneenne. Kyllä niillä virkailijoilla ihan paikkansa on.

Eivät he mielivaltaisesti voi toimia ja antaa velvoitteita miten haluavat. Ne antaa sen mukaan kuin on sanottu eli kuten itse olen nyt osa-aikatyössä ja mun velvoite on hakea yhtä kokoaikaista vakituista työpaikkaa 3kk aikana niin jos mulle sanottaisiin vaikka että hae kahta työpaikkaa 3kk aikana niin sanoisin että en hae kuin sitä yhtä koska mun ei tarvi hakea kuin sitä yhtä.

Kyllä niille vastaan voi sanoa jos aihetta on. Kaikkeen ei ole pakko suostua. Pitää tietää omat oikeudet.

Tuttu on osa-aikatöissä ja vuoteen ei ole kuulunut mitään eivätkä ole määränneet yhtään hakuakaan. Soviteltu juoksee kyllä. Että kyllä ne voivat mielivaltaisesti toiselle määrätä ja toiselle ei.

Vierailija
47/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkijoiden hätähuuto: Yhteiskunnat romahtaa maailmanlaajuisesti, kun syntyvyys liian pientä kaikkialla. Kohta eläkeläisiä on 70 % kaikkien maiden populaatioista.

Suomessa eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.

Arvaa kummasta leikataan?

Vierailija
48/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu on osa-aikatöissä ja vuoteen ei ole kuulunut mitään eivätkä ole määränneet yhtään hakuakaan. Soviteltu juoksee kyllä. Että kyllä ne voivat mielivaltaisesti toiselle määrätä ja toiselle ei.

Se ei ole mielivaltaa vaan lain mukaista harkintavaltaa, että jollekin voidaan asettaa alempi velvollisuus kuin kuuluisi, tai jättää kokonaan asettamatta. Esimerkiksi terveyssyistä voidaan näin tehdä.

Se taas jos häneen ei ole otettu vuoteen yhteyttä, johtunee siitä että tekemistä eli asiakkaita on virkailijalla yllin kyllin. Jos jostain täytyy karsia, on lupa luonnollisestikin karsia niistä, joilla jo ON töitä. Sen varmaan sinäkin ynmärrät.

Vierailija
49/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä on monen alan ihmisiä ja koulutuksen saaneita. On yliopiston käyneitä, ammattikorkeakoulun käyneitä, muun ammatillisen tutkinnon saaneita. Yhteistä on yleensä laaja työkokemus ja elämänkokemus, sitä arvostetaan että ymmärtää erilaisia tilanteita.

En usko että missään olisi restonomia, jolla ei olisi muutakin koulutusta ja työkokemusta.

Ja ylioppilaita, jotka eivät ole enää jaksaneet enää käydä ammattiin johtavia kouluja.

Muita neuvomassa...

Vierailija
50/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mielivaltaa vaan lain mukaista harkintavaltaa, että jollekin voidaan asettaa alempi velvollisuus kuin kuuluisi, tai jättää kokonaan asettamatta. Esimerkiksi terveyssyistä voidaan näin tehdä.

Se taas jos häneen ei ole otettu vuoteen yhteyttä, johtunee siitä että tekemistä eli asiakkaita on virkailijalla yllin kyllin. Jos jostain täytyy karsia, on lupa luonnollisestikin karsia niistä, joilla jo ON töitä. Sen varmaan sinäkin ynmärrät.

Ei ole terveysyitä tai muita. Tuolle edelliselle oli vaan jostain syytä annettu hakupakko vaikka ei olisi ollut pakollista. Samaa soopaa se on muillakin että toisille on määrä se ja toisille tämä mutta ei voi kyllä ymmärtää että mistä syystä ne on eroavat. Virkailijasta se on kiinni eikä laista. Onneksi tämä on nyt poistumassa. Ja mitä tulee että ei ole otettu vuoteen yhteyttä niin siinä rikotaan jo lakia.

Vierailija
51/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä te-tätejä enää tarvita, kun Pohjanmaalle aukeaa työkeskus, minne tuupataan kaikki työttömät tekemään valtiolle tavaraa. Ylellä oli alkuvuodesta joku haastattelu, missä virastotäti kertoi tästä "uudesta kokeilusta". (Mielestäni kyllä työleiri ja kolhoosi ole mikään uusi asia, mutta what ever...)

Vierailija
52/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla meni pointti hienosti ohi. Jos TE-palveluja voi kunnissa muka hoitaa kuka tahansa kouluttautumaton Markku, niin mitäs veikkaat osaako se mm. antaa lausuntoja siten kuin kuuluu. Mites esim. yrittäjäkokeilussa oleva, sairastuneelle äidilleen samaan aikaan osan päivästä omaishoitajana toimiva henkilö, joka pohtii lyhytkestoisten opintojen aloittamista esim. täydentämään osaamistaan yrittäjänä toimimisesta. Osaisiko Markku selvittää henkilön oikeuden työttömyysetuuteen, vai lätkäisisikö suoraan esteellisen lausunnon yrittäjyyden, omaishoitajuuden, tai opintojen päätoimisuuden perusteella. Ja sitten tyyppi kitkuttaa pelkästään sillä rahalla, mitä siitä omaishoitajuudesta saa varsinkin, jos yrityksensä tuta-toiminta ei ole vielä käynnistynyt.

Vierailija
53/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole terveysyitä tai muita. Tuolle edelliselle oli vaan jostain syytä annettu hakupakko vaikka ei olisi ollut pakollista. Samaa soopaa se on muillakin että toisille on määrä se ja toisille tämä mutta ei voi kyllä ymmärtää että mistä syystä ne on eroavat. Virkailijasta se on kiinni eikä laista. Onneksi tämä on nyt poistumassa. Ja mitä tulee että ei ole otettu vuoteen yhteyttä niin siinä rikotaan jo lakia.

Sinä et takuulla tiedä tuttavasi, siis ei edes ystävä vaan vain tuttava, terveystilannetta :) Ja harkintavalta tulee pysymään jatkossakin. Mielivaltaa se ei ole.

Se tästä.

Vierailija
54/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin täti tässä terve. Pidän työstäni, koska se on ihmissuhdetyötä ja palkitsee aika-ajoin asiakkaiden työhön tai koulutukseen pääsyllä. Joskus jopa pitkään haettu eläke on tietyissä tilanteissa paras ratkaisu kaikille osapuolille. Minulla on korkeakoulututkinto ja muitakin opintoja. Suurinosa asiakkaista on kivoja, vaikka ollaankin monesti vaikeiden asioiden äärellä. Sekin on ymmärrettävää, että kaikilla ei tee mieli hoitaa asioita vieraan henkilön kanssa. Kun työttömyys sattuu kohdalle, kuuluu työttömyysetuuden saamiseen tiettyjä lain tuomia velvollisuuksia. Fiksut ihmiset sen kyllä ymmärtää, ettei yksittäinen virkailija voi niitä poistaa. Onneksi joissakin tilanteissa voi käyttää harkintaa. Asiakkailta toivon joustavaa mieltä. On hankala tuoda vaihtoehtoina etenemisen polkuja esiin, jos ei halua periaatteestakaan elämäänsä mitään uutta. Tulevat muutokset eivät pelota, koska olen varautunut hyvissäajoin ihan kaikkeen. Rakkaudella kaikille tasapuolisesti työkkärin täti.

Vierailija
55/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyl huvittavaa olla näiden kanssa tekemisissä. Ne siellä tärkeilee että niin mistä sulle töitä jne.. No jaa a koitan löytää. Mutta hei.... niin... mistä sulle saadaaan työtä. Ei voi olla toisen työpaikka se että ihmetellään toiden työttömyyttä.

Sama kuin vuokrafirmat on työntekijän sekä työnantajan välissä tärkeilemässä, tehnyt mieli kysyä että mistä sulle työtä tai milloin menet töihin sillä en minä sinua tarvitse minun ja työnantajan väliin? :DDDDDD

Ja kyllä asiat ovat juurikin näin yksinkertaisia tai ne olisi syyttä pitää sellaisina. Muistakaa että aina kun asiat monimutkaisutvat silloin on jotain pielessä.

Vierailija
56/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin kokemusta siitä kerrasta kun olin työttömänä muutaman kuukauden, niin mulle tarjottiin vain ja pelkästään täysin sopimattomia paikkoja haettavaksi. Juttelu virkailijan kanssa oli yhtä tyhjån kanssa.

Sitten löysin itse työpaikan johon pääsin vakituiseksi, no työkkärissä olivat lähinnä kiukkuisia kun kerroin, etten enää tarvitse heidän "palvelujaan".

Vierailija
57/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein. Hyvä se on työkkärin tätienkin alkaa etsimään oikeita ja tuottavia töitä. Tällainen työttömien syynääminen on turhaakin turhempi virka

Vierailija
58/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyl huvittavaa olla näiden kanssa tekemisissä. Ne siellä tärkeilee että niin mistä sulle töitä jne.. No jaa a koitan löytää. Mutta hei.... niin... mistä sulle saadaaan työtä. Ei voi olla toisen työpaikka se että ihmetellään toiden työttömyyttä.

Sama kuin vuokrafirmat on työntekijän sekä työnantajan välissä tärkeilemässä, tehnyt mieli kysyä että mistä sulle työtä tai milloin menet töihin sillä en minä sinua tarvitse minun ja työnantajan väliin? :DDDDDD

Ja kyllä asiat ovat juurikin näin yksinkertaisia tai ne olisi syyttä pitää sellaisina. Muistakaa että aina kun asiat monimutkaisutvat silloin on jotain pielessä.

Eipä se näytä kaikilla onnistuvan. Suomessa on tuhansia ja taas tuhansia ihmisiä, jotka eivät saa yksin töitä. Parasta kyllä olisi, että jokainen löytäisi itse sen työpaikan. Vuokrafirma tarjoo sulle keikkasopparin. Oletko silloin vielä oikeasti töissä? Jep, etpä taida olla.

Vierailija
59/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et takuulla tiedä tuttavasi, siis ei edes ystävä vaan vain tuttava, terveystilannetta :) Ja harkintavalta tulee pysymään jatkossakin. Mielivaltaa se ei ole.

Se tästä.

Tuttava oli kiertoilmaisu ja tiedän.

Vierailija
60/81 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut monta kertaa työkkäriin töihin ja haun loputtua hakijoille kerrotaan sähköpostitse, kuka ja millä koulutuksella virkaan valittiin. Useamman kerran sinne on valittu restonomi.

Mikä ihmeen ongelma tuo on? Työttömiäkin on eri aloilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän