Joudunko ongelmiin, jos menen sairaslomalla töihin
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kerrot kelaan, jotta voivat huomioida etuudessa.
Nämä etuuksien haut pitäisi hoitaa aina henkilön itsensä toimesta ettei tule päällekäisyyksiä.
Itse oli saikulla, eikä työnantaja päästänyt töihin, joten menin toisiin töihin, joita pystyin tekemään. En tietysti itse hakenut mitään etuutta, koska olin töissä. Työnantajapa oli hakenut etuutta. Onneksi Kela kysyi minulta asiasta ja kerroin koska olin töissä, joten tästä ei tullut ongelmaa. Ärsytti kyllä hieman, koska itse toimin oikein, enkä etuutta hakenut tietenkään.
Maksoiko työnantaja, jonka töistä olit poissa, sinulle sairausajalta palkkaa? Jos, niin silloin työnantajalla on oikeus hakea sairauspäivärahaa itselleen maksettua palkkaa vastaavalta ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaslomalla saa kyllä mennä töihin, muu on urbaanilegendaa. Mutta et voi olla sairaslomalla samaan aikaan jos teet töitä toisessa firmassa.
Tämän tiedän kyllä.
Ap
No mikä sitten oikein oli kysymyksesi?
Että joudunko antamaan jotain selvityksiä, että miksi pystyn työskentelemään paikassa B vaikka olen työkyvytön paikassa A.
Ap
Mikset antaisi ja puhuisi työnantajan kanssa asiasta suoraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot kelaan, jotta voivat huomioida etuudessa.
Nämä etuuksien haut pitäisi hoitaa aina henkilön itsensä toimesta ettei tule päällekäisyyksiä.
Itse oli saikulla, eikä työnantaja päästänyt töihin, joten menin toisiin töihin, joita pystyin tekemään. En tietysti itse hakenut mitään etuutta, koska olin töissä. Työnantajapa oli hakenut etuutta. Onneksi Kela kysyi minulta asiasta ja kerroin koska olin töissä, joten tästä ei tullut ongelmaa. Ärsytti kyllä hieman, koska itse toimin oikein, enkä etuutta hakenut tietenkään.
Maksoiko työnantaja, jonka töistä olit poissa, sinulle sairausajalta palkkaa? Jos, niin silloin työnantajalla on oikeus hakea sairauspäivärahaa itselleen maksettua palkkaa vastaavalta ajalta.
Työnantaja joutui korjaamaan näitä tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaslomalla saa kyllä mennä töihin, muu on urbaanilegendaa. Mutta et voi olla sairaslomalla samaan aikaan jos teet töitä toisessa firmassa.
Tämän tiedän kyllä.
Ap
No mikä sitten oikein oli kysymyksesi?
Että joudunko antamaan jotain selvityksiä, että miksi pystyn työskentelemään paikassa B vaikka olen työkyvytön paikassa A.
Ap
Mikset antaisi ja puhuisi työnantajan kanssa asiasta suoraan?
Lähinnä kai kelan suuntaan näitä selvityksiä joutuu antamaan. Palkkaahan en ole saanut enää aikoihin.
Ap
Näin minuakin ohjeistettiin. Tämä on VÄÄRÄ ohje. Parempi laittaa vain Kelaan suotaan tieto milloin menet töihin ettei tule mitään ongelmaa etuuden väärin maksusta.
Minä en hakenut etuutta mentyäni sairaslomalla töihin, mutta työnantaja haki. Onneksi Kela kysyi olenko töissä, joten kerroin koska olin. Ikävää, kun haluaa toimia oikein ja joku muu sitten hakee sun puolesta etuutta, jota et halua ettei tule ongelmia.