Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palelee uimahallissa

Vierailija
05.10.2023 |

Vinkkejä, joiden avulla tarkenisi uida pidempään, kun 45min on aivan maksimi. Kädet ja jalat jäätyvät ensimmäisenä ja kestää kauan päästä palelusta eroon saunan avulla. Uin siis ihan tehokkaasti koko tuon ajan, enkä vaan lillu vedessä. Saakohan uimahallissa käyttää jotain ohutta märkäpukua?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taloyhtiön saunassa 62 astetta, eikä kuulemma voi nostaa. Kiuas kastuu.

Vierailija
2/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin! Miksi pitää olla niin kylmä, pesu- ja pukutiloissakin? Uimahallaissa on "mieslämpötila".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burkhassa ei palele.

Vierailija
4/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Vierailija
5/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on normaalipainoinen, palelee.

Vierailija
6/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Onko sun nännit nyt sitte kovana? Näkyykö läpi uima-asusta

Vierailija
7/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpötiloja on laskettu säästösyistä, käy saunassa välillä.

Vierailija
8/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava vasta palelee, koska verenkierto ei riitä kunnolla lämmittämään kehoa. Kiertävä verimäärä lämmittää tehokkaammin laihaa ihmistä.

Vierailija
9/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käy uimahalleissa tuon takia. Siellä on liian kylmä ja vesikin on kylmää. Mielummin kävelen ja juoksen, kun niihin voi pukea riittävästi vaatetta, ettei palele.

Vierailija
10/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kylppärissä on noin 20c talvisin ja se on sopiva, tuntuu taas että uimahallien pesutiloissa on varmaan 18 astetta. Vesi tuntuu taas lämpimälle uimahalleissa.

Vierailija
11/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on taloyhtiön saunassa 62 astetta, eikä kuulemma voi nostaa. Kiuas kastuu.

Siellä saunassa on sen kiukaan lämpötila-anturi seinällä. Sen päälle pieni kostea käsipyyhe viilentämään niin kiuas napsahtaa päälle.

Ihan vain vinkkinä toisesta 65 asteisesta taloyhtiön saunasta.

Vierailija
12/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lakannut yrittämästä ja vaan lopettanut uimahalleissa käynnin.

Vierailija
13/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivapuku päälle, sinne alle sarkapuku.

Vierailija
14/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina siellä tulee kylmä kun vesi on kylmää ja suihkuista tulee vaan haaleaa vettä. Saunassa pitää välillä käydä ja sitten taas altaaseen. Itse olen lakannut käymästä uimahalleissa kun aina tulee niin väsynyt olo saunomisesta ja pulikoinnista. Uimahallireissun jälkeen en jaksa tehä mitään muuta kuin tulla kotiin ja pistää lepäämään.

Vierailija
15/40 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt viileässä suihkussa ennen uintia. Ja sitten uit koko ajan. Ja vasta uinnin jälkeen saunaan. 45 minuutissa ui monta kilometriä, kyllä se yhdelle käynnille riittää.

Vierailija
16/40 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihava vasta palelee, koska verenkierto ei riitä kunnolla lämmittämään kehoa. Kiertävä verimäärä lämmittää tehokkaammin laihaa ihmistä.

En ole lihava. Ylimääräinen rasvakerros kyllä lämmittää, toisaalta myös lihakset kai lämmittävät, jos on hoikka. En tiedä, onko kovin suurta vaikutusta paleluherkkyyteen sillä, minkä kokoinen on. Kai se vaan on yksilöllistä ja toisaalta varmaan tottumiskysymyskin (auttaisikohan avantouinnin aloittaminen, heh)

Vierailija
17/40 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käy uimahalleissa tuon takia. Siellä on liian kylmä ja vesikin on kylmää. Mielummin kävelen ja juoksen, kun niihin voi pukea riittävästi vaatetta, ettei palele.

Tämä on kyllä totta, että muissa liikuntalajeissa on helpompaa säädellä vaatetuksella lämpöisyyttä...Mutta olisi kyllä sääli jättää uinti tämän vuoksi, kun siitä muuten niin tykkään.

Vierailija
18/40 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina siellä tulee kylmä kun vesi on kylmää ja suihkuista tulee vaan haaleaa vettä. Saunassa pitää välillä käydä ja sitten taas altaaseen. Itse olen lakannut käymästä uimahalleissa kun aina tulee niin väsynyt olo saunomisesta ja pulikoinnista. Uimahallireissun jälkeen en jaksa tehä mitään muuta kuin tulla kotiin ja pistää lepäämään.

Ja sauna on niin kuuma, että siellä palaa.

Vierailija
19/40 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat jalkaan

Vierailija
20/40 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on normaalipainoinen, palelee.

Sidukkavalaat ei palele