Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heilutatko autoilijalle jos antaa sinun ylittää tien?

Vierailija
05.10.2023 |

Jos heilutat, miksi? Jos et heiluta, miksi?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni "minun ei tarvitse kiittää siitä ettei ajettu yli" ei taida ymmärtää kuinka usein liikenteessä on tilanteita että kävelijöistä/pyöräiijöistä ei voi suurella varmuudella tietää mihin he oikeasti ovat matkalla. Ajaako fillaristi eteenpäin ja kääntyykö yhtäkkiä suojatielle. Onko jalankulkija tietoinen ympäristöstään vai kävelee napit korvilla jotain läpyskää selaillen automaattiohjauksessa.

Näiden, ja erityisesti pikkulapsien (myös vanhemman seurassa liikkuvien) takia annan mieluummin ylivarovaisesti hidastaen tietä vaikka minun teknisesti ottaen ei joka tilanteessa tarvitsisikaan. Mutta teen mieluummin näin, oman oikeusturvani ja niiden muiden terveyden takia. Ja fiksuimmat heistä huomaavat tämän ja heilauttavat kättään. Pieni vaiva minulle, pieni vaiva jalankulkijalle, molemmille hyvä mieli.

Vierailija
22/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heilauta, mutta näytän tissit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kiidän pikavauhtia yli.

Vierailija
24/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan keskisormea päätän ihan itse koska ylitän tien.

Vierailija
25/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta, ei voi sanoa tiukkaa kyllä/ei -vastausta.

Hevosen kanssa liikkeellä ollessa morjenstan kaikkia asiallisesti käyttäytyviä autoilijoita. Valitettavasti se on jatkuvasti pienenevä joukko, joka autoilijoista huomioi hevosen liikenteessä.

Hevoinen kuuluu laitumelle aituuseen, raviradalle tai metwurstitehtaalle... EI liikenteeseen.

Vierailija
26/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta, ei voi sanoa tiukkaa kyllä/ei -vastausta.

Hevosen kanssa liikkeellä ollessa morjenstan kaikkia asiallisesti käyttäytyviä autoilijoita. Valitettavasti se on jatkuvasti pienenevä joukko, joka autoilijoista huomioi hevosen liikenteessä.

Hevoinen kuuluu laitumelle aituuseen, raviradalle tai metwurstitehtaalle... EI liikenteeseen.

Sinä kuulut laitumelle

Vierailija
27/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän keskisormea sille aivottomalle, joka suhahtaa edestäni siinä vaiheessa, kun olen jo suojatiellä. Muutamissa kaupungeissa on näköjään tapana se, että kun olisi pitänyt painaa jarrua suojatien edessä painetaankin kaasupoljin pohjaan. Tämä tapahtuu jopa kävelykadun ylittävällä katuosuudella.

Vierailija
28/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiusallista tallustaa autoilijan katseen alla tien yli. Yleensä yritän olla mahdollisimman nopea enkä moikkaile.

Vierailija
29/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä heseissä ei heilutella, eihän täällä edes käännetä katsetta ja kävellään nenä pystyssä vaikka joku makaisi verissään jalkakäytävällä.

Kun menee kehä3:n ulkopuolelle niin alkaa käsiä nousemaan, varsinkin alakouluikäisille opetetaan koulussa että kiittäminen on kohteliasta.

Kaikista iloisimpia kädenheiluttajia ovat pienet maahanmuuttajalapset.

Vierailija
30/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi heiluttaa, koska olen nainen.

Vierailija
31/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä heilautan useimmiten. Ajattelen että kun on ystävällinen ja kohtelias niin muutkin eli tässä tapauksessa autoilija on jatkossakin kohtelias, muillekin Joustavuus ja kohteliaisuus liikenteessä on kaikkien etu. En todellakaan vedä hernettä nenään jos autoilija ei jää odottamaan kun olen vielä 2 metrin päässä suojatiestä.

Vierailija
32/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos pysähtyy oma-alotteisesti koitan ylittää tien mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
33/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kyllä, nykyään en, koska tuo on niin rutiinia meillä päin.

Vierailija
34/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heiluta, enkä ole ikinä kuullutkaan että jotkut tekevät niin.

Vierailija
35/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa kuskeista ei osaa jarruttaa suojatien kohdalla niin peukun nakkaan niille jotka ymmärtää.

Vierailija
36/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan perustavis suomalainen, en heiluta. 

Mitä sitä ihan laillisesta oikeudesta erikseen pitäisi mennä kiittelemään. tai siis ruveta kiittelemään.

Tämä on tiedossa, etteivät persut heiluttele. Tosin ei ne kävelekään.

Vierailija
37/37 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heilautan kyllä. Juuri siitä syystä että se EI ole itsestään 'selvyys että autoilija pysähtyy ja päästää kävelijän tien yli. Ei se vie aikaa tai vaivaa sellainen nopea heilautus kiitokseksi pysähdyksestä. Luulen että ei autokuskiakaan haittaa. Ehkä tulee edes pikkuisen hyvämieli kummallekin kun huomioidaan toista.