G: Paljonko teidän perheen loppusumma kirja-alesta?
Esim. Akateemisesta, Suomalaisesta kirjakaupasta ja missä nyt vaan onkaan kirja-alet menossa. =)
Kommentit (11)
Kysyy kaksi, vähävarainen joka tuhlaa ainoastaan kirjakaupoissa
Itse haluaisin pari satukirjaa, muutaman muistelman ja sit jotain mielenkiintoista, jonka saa hyvin edullisesti
Mies lukee kymmeniä kirjoja vuodessa ja aina kirja-alesta tilataan 300-500eurolla kirjoja.
Vuoden mittaan sitten ostellaan jos jotain kivaa tulee vastaan.
Minä jo haaveilin kaikista satukirjoista ja lapsiperheille tarkoitetuista mutta kun meillä ei ole vielä lapsiakaan..
Ap (joka on muuten opiskelija eli ei ne suuret tulot vaan pienet menot..) =)
Ostettiin paljon filosofian luokkaan kuuluvia teoksia yms. Ei romaaneja, dekkareita yms.
muuten menee kyllä kirjakauppaan rahaa ihan tuhottomasti. Mutta kun ostan ympäri vuoden eikä ne mun kirjat yleensä aleen edes tule...
Oli muuten tosi huonot sivut Suomalaisella. Akateemisella paljon parempi nettikauppa!
" muuten menee kyllä kirjakauppaan rahaa ihan tuhottomasti. Mutta kun ostan ympäri vuoden eikä ne mun kirjat yleensä aleen edes tule... "
Mietin kyllä Trattoriaa (italial. keittokirja), mutta ostan sen sitten joskus kirpparilta. Yleensä en löydä kirja-alesta mitään. Kirjat tulee hankittua parilta kustantajalta (-50%, työetu), kirpputoreilta, divareista ja jopa paperinkeräyslaatikoista (olen löytänyt mm. sisustuskirjoja, teatteritaiteesta opuksia, historian kirjoja yms. laatulukemistoa). Kannattaa tutustua paperinkeräyslaatikoihin...:-). Ammatti- ja harrastekirjallisuutta tulee ostettua joskus uutenakin, niitä kun ei yleensä löydä käytettyinä.
Minä kun luen pääasiassa historiaa mutta en sotahistoriaa tai muistelmia enkä mitään kaariutriota (tai edes marjokaartista) vaan ammattikirjallisuutta. Ja filosofiaa mutten mitään pekkahimasta. Viime aikoina olen siis ostanut esimerkiksi Stuart Clarkin, Natalie Zemon Davisin, Kustaa H.J. VIlkunan, Brian Levackin ja Ronald Huttonin teoksia. SInä et varmaan edes tiedä keitä he ovat - eikä todennäköisesti ole tarpeenkaan. Mutta ei siis mitään Remeksiä.
Ne Remekset meillä ostaa mies r-kioskin pokkarihyllystä. Niitä ei oltu laskettu mukaan siihen " tuhottomaan" . Nekin kyllä ostetaankesken vuoden.
Lähiostarin Suomalaisen ikkunassa luki tänään HAE POIS! Mutta eikös niiden varsinainen ale ala aina vähän myöhemmin!?
Ap (joka unohti itse vastata)